Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Trenger noen tips

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-07, 12:04   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Smil

Trenger noen tips

Kan noen anbefale en god og ikke svindyr olje til mat og dressing ?

Hvor finner jeg rimeligst mulig øko. grønnsaker ? (dyrker sjøl om sommeren, men nå er det helt tomt !)

Ungene elsker nudler, men vil ikke gi dem ferdipakka med glutamatskiten og det hele.Noen som har et kjapt og greit alternativ ?

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 18:46   #2
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger noen tips

dytter opp

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 18:48   #3
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger noen tips

Bor du slik til at du kan abonnere på økologiske grønnsaker kanskje? Ellers så handler jeg øko på Meny og Obs men vet at utvalget varierer fra butikk til butikk

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 19:16   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger noen tips

Hvor bor du?

Billigst økoutvalg finner du på Coop-butikkene, OBS/Mega/Prix/Nær. Du kan abonnere hvis du bor i riktig område, det ligger en tråd om ulike abonnementstjenester her, og ellers vil jeg anbefale Odelia rapsolje og økoolivenoljen fra Coop (hhv ca 50 og 40 kr)

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 19:56   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Smil

Sv: Trenger noen tips

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hvor bor du?

Billigst økoutvalg finner du på Coop-butikkene, OBS/Mega/Prix/Nær. Du kan abonnere hvis du bor i riktig område, det ligger en tråd om ulike abonnementstjenester her, og ellers vil jeg anbefale Odelia rapsolje og økoolivenoljen fra Coop (hhv ca 50 og 40 kr)

Tusen takk for tips !
bor i ...................................... Skal sjekke utvalget der i morgen


Sist redigert av Susse : 24-02-07 kl 22:59.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 13:45   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger noen tips

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Tusen takk for tips !
bor i .................................. Har en stor OBS rett ved oss Skal sjekke utvalget der i morgen

OBS har godt utvalg, men fersvarene er ofte av laber kvalitet og mye må kastes. Jeg kjøper oftest grønnsaker og frukt og andre fersvarer på Meny Indre havn, og hamstrer tørrvarer hvis jeg er på OBS. Meny Indre havn har etterhvert fått et ganske stort utvalg av økologiske grønnsaker som har god kvalitet. Frukten syns jeg ikke er bra nok foreløpig med unntak av Max Havelar-bananene som er veldig gode.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 26-02-07 kl 21:32.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:01   #7
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger noen tips

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

OBS har godt utvalg, men fersvarene er ofte av laber kvalitet og mye må kastes. Jeg kjøper oftest grønnsaker og frukt og andre fersvarer på Meny Indre havn, og hamstrer tørrvarer hvis jeg er på OBS. Meny Indre havn har etterhvert fått et ganske stort utvalg av økologiske grønnsaker som har god kvalitet. Frukten syns jeg ikke er bra nok foreløpig med unntak av Max Havelar-bananene som er veldig gode.

Var på Obs i går og ble skuffet over kvaliteten på grønnsakene ja synd ! Alltid kjøpt Max Havelaar bananer på Meny de er passe store og kjempegode. Får vel hamstre tørrvarer på OBs og kjøpe grønt på Meny jeg også. Så på frukten der i dag og den var like laber som hos OBS, men ok grønnsaker i allefall. Begynner å vurdere om jeg heller brude abbonere på ei kasse....

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:30   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger noen tips

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Var på Obs i går og ble skuffet over kvaliteten på grønnsakene ja synd ! Alltid kjøpt Max Havelaar bananer på Meny de er passe store og kjempegode. Får vel hamstre tørrvarer på OBs og kjøpe grønt på Meny jeg også. Så på frukten der i dag og den var like laber som hos OBS, men ok grønnsaker i allefall. Begynner å vurdere om jeg heller brude abbonere på ei kasse....

Si i fra hvis du finner noen som har greie abbonementsordninger med økologiske grønnsaker her i nærheten. Jeg tror ikke Kolonihagen leverer her.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:55   #9
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger noen tips

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Si i fra hvis du finner noen som har greie abbonementsordninger med økologiske grønnsaker her i nærheten. Jeg tror ikke Kolonihagen leverer her.


Vil tro disse kan http://www.grontretthjem.no/ skal sjekke ut litt pris ol.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 08:33   #10
Hunter
Matentusiast
 
Hunter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 91
Hunter har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger noen tips

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hvor bor du?

Billigst økoutvalg finner du på Coop-butikkene, OBS/Mega/Prix/Nær. Du kan abonnere hvis du bor i riktig område, det ligger en tråd om ulike abonnementstjenester her, og ellers vil jeg anbefale Odelia rapsolje og økoolivenoljen fra Coop (hhv ca 50 og 40 kr)


Odelia rapsolje er knallbra!

__________________
ja jeg er en mann en mann som er imot alt av posemat!
Pappa til Oskar 3 år.
Hunter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 15:07   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Tommel opp

Sv: Trenger noen tips

Opprinnelig lagt inn av Hunter, her.

Odelia rapsolje er knallbra!

Den skal testes

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 16:52   #12
pip
Nybegynner
 
pip sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 13
pip har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trenger noen tips

OBS i Sandefjord er dårlige på økomat. Meny er vel hakket bedre, den som ligger på veien ut mot Solløkka. Ellers kan det lønne seg å sjekke om det er noen økobønder man kan handle rett fra. Vi får poteter og gulrøtter fra gård hele året, og i sesongen purre og en del annet godt i tillegg.

pip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 20:27   #13
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger noen tips

Var på Meny Kilen i dag og der var masse bra, både grønnsaker og frukt !!

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no