|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Diverse Danmark/speedbåt fra LarvikNoen her som har tatt speedbåten fra Larvik til Hirtshals med unger? Vi har bestilt sitteplasser i restauranten, men lurer på om det er lekekrok eller noe sånt der? Ungene gidder jo ikke å sitte der så fryktelig lenge kjenner jeg dem rett... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Diverse Danmark/ speedbåt fra LarvikDet er ikke lekekrok i resturanten. Nå husker jeg ikke i farta, men mener det er ett dekk ned til lekekroken. Når dere har bestilt bord i resturanten så har dere det hele overfarten og kan gå litt til og fra. Når på dagen skal dere ta båten? Ungene mine har storkost seg der i resturanten i alle fall, siden det er så mye brus de vil ha og ismaskin. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Diverse Danmark/ speedbåt fra LarvikBare blander meg inn. Vi har bestilt plass i flystolene. Kan vi da regne med at vi får sitte ved siden av hverandre? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Diverse Danmark/ speedbåt fra LarvikHvordan er denne båten for folk som lett blir sjøsyke? Er den mer sensitiv for sjøgang enn større ferjer? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Diverse Danmark/ speedbåt fra LarvikVi tok Speedbåten med våre fire i august i fjor. Bestilte verken bord eller stoler.
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Diverse Danmark/ speedbåt fra Larvik
Det lurer jeg også på. Den gamle Silvia Ana som gikk fra Kristiansand var grusom syntes de sjøsyke i min familie. Jeg gruer fordi jeg ikke vet hva vi går til. *liker best å ta nattferge* |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Står på egne ben
Vi var 5 stykker som reiste sammen og vi fikk 3 seter sammen og så 2 seter sammen på raden bak på andre siden av midtgangen. Helt greit. Hvis dere ikke har fått plasser sammen når du får billettene så tar du bare kontakt med resepsjonen så fort du kommer ombord. De kan ikke ordne det på billettkontoret i land.
Den er utrolig god når en blir lett sjøsyk. Jeg blir lett sjøsyk og har aldri blitt dårlig på den båten selv om det er godt med bølger. Taxfree butikken er verste stedet på båten, men der må en jo ikke akkurat oppholde seg. Om jeg hadde tålt virkelig stor sjø med den turte jeg ikke å teste, for når vi skulle ta den hjem igjen i høstferien i fjor i sterk storm (siste turen før båtene ble stoppet), så tok jeg sjøsyketablett siden jeg hadde ansvaret for alle tre ungene alene. Ungene hadde ikke tatt noe, og ingen var dårlige. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Diverse Danmark/ speedbåt fra LarvikTakk, Elisabeth. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Diverse Danmark/ speedbåt fra LarvikSkal dere ha plass i flysetene på vei hjem, bestill Bussinesclass. Der er det frukt og drikke, lysene dempes og roligere enn på Voyager.
|
|
|
#10 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Diverse Danmark/ speedbåt fra LarvikVi har bestilt Bussinesclass. Tenkte kanskje det var roligst der siden det var færrest plasser. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Diverse Danmark/ speedbåt fra LarvikVi har bestilt plasser i restauranten begge veiene ja. Tidlig tidlig på morran nedover og midt på dagen oppover. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Står på egne ben
Sv: Diverse Danmark/ speedbåt fra LarvikIsmaskinen i resturanten er ikke åpen på første ruta om morgenen da. Det synes ungene mine var litt dumt. De kunne ikke skjønne hvorfor de ikke kunne servere is til frokost, det var jo tross alt ferie. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
"De"
|
Det er ikke forhåndsbestilte plasser, tror jeg. Båten er superstabil. Men været var bra da.
|
|
|
#14 |
|
navnet sjemmer ingen
Jeg forstod at det var forhåndsbestilte hos Color line, men ikke hos Fjord line. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Diverse Danmark/ speedbåt fra LarvikVi skal over med Superspeed om noen dager, og gleder oss masse.
|
|
|
#16 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Diverse Danmark/ speedbåt fra LarvikTakker, Fnatten! Nå ble jeg beroliget. Jeg er nok bare fortsatt preget av turen med Silvia Ana i 2000. 10 meter høye bølger og sju timer i båte. Ja, og vi kom i land et helt annet sted enn hva vi skulle. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: På landet ♥
![]() |
Sv: Diverse Danmark/ speedbåt fra LarvikVi skal også ta denne overfarten ila sommeren.
|
|
|
#18 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: På landet ♥
![]() |
Ca. 3 timer
|
|
|
#19 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Diverse Danmark/ speedbåt fra LarvikJeg kjenner jeg begynner å hyperventilere bare jeg hører ordet hurtigbåt over Kattegat. Vi har tatt MasterCat fra Kr. Sand til Hanstholm t/r en gang, og det gjør vi ALDRI igjen!! Hjemturen var en helg med så dårlig vær at Petter Wessel ble innstilt dagen før vi reiste (det alene burde vært grunn nok til å kjøre rundt via Sverige!). Vi lå lenge til kai før vi fikk gå pga for høye bølger. Omsider fikk båten gå, og 30 sekunder senere - mens vi fortsatt var inni moloen på Hanstholm - lå folk langflate utover gulvet og spydde overalt. Kopper og kar føk veggimellom. Sønnen min som da var 6 år brølte at vi kom til å dø i 4 sannfulle timer (måtte selvsagt kjøre langt oppetter norskekysten før vi kunne komme oss i land.) Hele turen var et sant mareritt, og vi etterlot oss 8 poser med oppkast da vi lykkelige forlot skuta - for alltid. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Diverse Danmark/ speedbåt fra LarvikDen båten er superstabil, ingen ting å tenke på i det hele tatt.jeg blir lett båtsyk og har aldri blitt det på den båten, enda jeg har kjørt den maaaaange ganger. Vi bestiller frokost på vei over, greit å få i seg litt mat for det rekker man nesten aldri før man reiser hjemme i fra :skrape: |
|
|
|
![]() |
|
|