Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er dette vanlig? (om barnehagebilder)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-10, 12:58   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dette vanlig? (om barnehagebilder)

De har nettopp tatt bilder i barnehagen og vi bestile med portrett.
Vi visste ingenting om priser men fikk beskjed om at det bare var å returnere om vi ikke var fornøyde.

Så kommer bildene og de er fra middels til dårlige og SVINDYRE...
Og så koster det plutselig 40 kr å returnere dem??
Er det vanlig?
40 kr er ikke allverdens, men lell da.

I fjor gav vi 250 kr for gruppe bilder og portretter og da fikk vi alt igjen om vi ikke var fornøyde. Pakka i år kostet over 1500 kr!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 12:59   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette vanlig? (om barnehagebilder)

Vi har brukt gi bildene tilbake til barnehagen vi. Innen en gitt frist.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:05   #3
Nekinna2402
*gjesp*

Nekinna2402 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger område
Nekinna2402 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har ikke prislisten jeg fikk men det var svin dyrt og ikke de beste bildene jeg har sett...

men jeg har aldri hørt om noe returnere pris, det hadde ikke vi!
er det for alle bildene eller per bilde du vil retunere?

Nekinna2402 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:08   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har aldri betalt noe for å returnere bilder.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:11   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ønsker å beholde 3 portretter og gruppebildet, tross sinnsyk pris og laber kvalitet.
Og da må vi, i henhold til fakturaen betale 40 kr for å returnere de 8- 10 andre bildene.
Poden har barnehagefri, så jeg aner ikke om det finnes noen felles returordning.
Vi har ikke hørt noe om det i forbinnelse med bildene i allefall.

Gammel 08-07-10, 13:13   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fatter ikke at fotografer fortsatt lager de bildepakkene? Tar de ikke bildene digitalt? Vi får 1 lite bilde og bestiller det vi vil. De trykker (selvsagt??) ikke opp bildene før vi bestiller.

Gammel 08-07-10, 13:14   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg fatter ikke at fotografer fortsatt lager de bildepakkene? Tar de ikke bildene digitalt? Vi får 1 lite bilde og bestiller det vi vil. De trykker (selvsagt??) ikke opp bildene før vi bestiller.

Ja, den tanken har slått meg også.
Hvorfor ikke bare sende oss et brukernavn og et passord så kunne vi sett på bildene på nett og bestilt det vi ville ha?

Gammel 08-07-10, 13:22   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hørt om noen som gjør det. Altså får se bilder på nett (eller cd), og bestiller det de vil. Slik synes jeg alle burde klare å gjøre det, det må da være enklere...

Gammel 08-07-10, 13:22   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg skjønner dem godt jeg.

Vi har alltid kjøpt bilder vi, når vi har fått dem i handa. I år fikk vi dem tilsendt digitalt, men rotet oss aldri til å få bestilt noe som helst. Vi er nok ikke alene om det.

Gammel 08-07-10, 13:24   #10
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja, den tanken har slått meg også.
Hvorfor ikke bare sende oss et brukernavn og et passord så kunne vi sett på bildene på nett og bestilt det vi ville ha?

Det gjør barnehagefotografen vår. Kjempepraktisk!

Gammel 08-07-10, 13:44   #11
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har hørt om noen som gjør det. Altså får se bilder på nett (eller cd), og bestiller det de vil. Slik synes jeg alle burde klare å gjøre det, det må da være enklere...

Sånn var det sist gang de tok bilder i barnehagen til Poden. Vi fikk utdelt et brukernavn og passord og logget oss inn på hjemmesiden til fotografen. Veldig greit. Der hadde han også liggende 4-5 forskjellige bilder av Poden som vi kunne velge mellom.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 13:46   #12
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi måtte også betale 40 kr i returporto i år, har aldri gjort det før.
Svindyre bilder var det også, 700 kr mer enn i fjor for en pakke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 14:03   #13
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

I vår pakke var det også 40 kr i gebyr om vi ville returnere og det lå en returkonvolutt sammen med bildene. Pakken kostet tilsammen ca. 950 kr og besto av 3 forskjellige portretter der hvert portrett var i 3 forskjellige utgaver/størrelser, samt et stort bilde, gruppebilde og 3 kalendre.

Gammel 08-07-10, 15:17   #14
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Vi har aldri måttet betale for å returnere skolebilder i hvert fall.

Kanskje det er noe nytt nå?

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 16:24   #15
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hørtes dyrt ut. Jeg skjønner at de lager pakker og gir dem i hånda. Mange somler med å få levert dem tilbake, og slik får de solgt mer. Mange har nok vanskelig for å sende bilder av sine håpefulle i retur også, til makulering. Det er rett og slett et salgstriks.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 20:01   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her måtte vi i år skrive under på at vi ville ha bildene før de ble tatt. Utrolig dumt opplegg. Nå har vi fått dem, det koster 440 kr for 1 portrett i ulike størrelser og utgaver og 1 gruppebilde. Og ingen returmulighet. Det skulle ikke vært lov. Jeg synes at til den prisen kunne jeg i det minste fått to forskjellige bilder å velge i, ikke ørten bilder av det samme halvdårlige motivet i ukurante størrelser. Kvaliteten i år var ikke så verst faktisk, men likevel.

Gammel 08-07-10, 20:31   #17
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg har aldri vært borti returkostnad.
I barnehgan er vi heldig og har en ansatt som tar bidene, mye bedre med en som kjener ungene, og hun er utrolig flink. Vi får mang bilder å velge mellom. mye billigere blir det og. Tror vi betalte 400,- for to gruppebilder, flere protrett bilder og søskenbilde, inkl forstørrelser til besteforeldre og oss.

Gammel 08-07-10, 21:07   #18
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da storejenta ble fotografert i fjor måtte vi betale returporto selv. Pakkeprisen var på 700,-
I år var pakkeprisen fra FAME på 800,- med halvpris, men da fikk man jo ikke bildene først, men man måtte bestille selv.
Jeg ville klart klaget på dårlig kvalitet til den prisen. Det koster noen plasser 10 kroner å skrive ut i passe stort format, så bhg.fotografer tar seg rått betalt...

Gammel 09-07-10, 22:04   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Nå lurer jeg litt her.
Jeg sendte mail til fotografen, med referansenr og sa at vi hadde betalt for de bildene vi skulle ha og at resten makulerte vi hjemme, da det var uaktuelt å betale for retur porto. Dette var i går morrest og jeg har fortsatt ikke hørt noe fra dem??
Betyr det at jeg bare kan makulere rest bildene?
Jeg har ikke turdt å gjøre det før jeg fikk svar fra dem, men at et stort firma skal bruke mer enn 2 dager på å svare på en mail?

Gammel 09-07-10, 22:07   #20
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hehe, nei, det kan jeg da aldri tenke meg de aksepterer?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.