Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva synes dere om blanke/polerte fliser i hall/gang?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-10, 16:47   #1
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Hva synes dere om blanke/polerte fliser i hall/gang?

Ja, hva synes dere?

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 17:21   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om blanke/polerte fliser i hall/gang?

Lekkert, men jeg ville vært redd det skulle bli veldig glatt. Og så det med sand som riper opp flisene etterhvert, men det kan hende det er en ubegrunnet bekymring fra min side altså.

Farge da?

Gammel 08-07-10, 18:10   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lekkert!

Gammel 08-07-10, 18:56   #4
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville aldri hatt fliser som ble glatte når de eventuellt ble våte. Og det blir vel fliser i hallen/yttergang?
Jeg liker blankt, altså. Synd de blir glatte.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 18:58   #5
Solblomst
Passiv

Standard

Ikke pent.

Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 19:39   #6
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Jeg tenkte noe grått. Iflg to flisleverandører jeg har snakket med så blir visst ikke blankpolerte fliser noe glattere enn matte. Har noen fliser på hjemlån nå, og har testet med vann. Det stemmer faktisk at de ikke blir glattere. Merkelig..

Gammel 08-07-10, 19:43   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Utrolig lekkert!
Det har jeg lyst på om vi noen gang får oss hus*drømme*

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 20:19   #8
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Fant mange lekre her

Pavigres 21 modul-fliser
http://www.doramics.ie/commercial/tilesettings.php

Sist redigert av bulle : 08-07-10 kl 20:48.
Gammel 08-07-10, 20:21   #9
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Fryktelig upraktisk tenker jeg. Om man da ikke er enslig og aldri går på annet enn sokkene på dem.

Har et vennepar som har, og det er lekkert når det er nyvasket. Så går det et par minutter og så ser det bare sjuskete ut. Man ser ALT.

Gammel 08-07-10, 20:39   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ikke fint.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 20:47   #11
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Granitt er ikke glatt! Flere og flere legger dette på baderom. Ja, det ser glatt ut, men det er ikke det. Men dersom det ikke er granitt bør du sjekke om de er sklisikre. Jeg personlig liker granitt veldig godt, og ønsker meg det på badet

Gammel 08-07-10, 20:48   #12
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Fryktelig upraktisk tenker jeg. Om man da ikke er enslig og aldri går på annet enn sokkene på dem.

Har et vennepar som har, og det er lekkert når det er nyvasket. Så går det et par minutter og så ser det bare sjuskete ut. Man ser ALT.

Uff, da. Hvilken type og farge er det da?

Gammel 08-07-10, 20:51   #13
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bulle, her.

Uff, da. Hvilken type og farge er det da?

Ikke sikker jeg. De er ganske mørke, og veldig blanke.
Naboen hadde hvite blanke og det var nesten like ille.

Venninnen min sier at det var det teiteste valget de har gjort når de bygde hus.

Gammel 08-07-10, 20:53   #14
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Ikke sikker jeg. De er ganske mørke, og veldig blanke.
Naboen hadde hvite blanke og det var nesten like ille.

Venninnen min sier at det var det teiteste valget de har gjort når de bygde hus.

Jeg forstår ikke hvorfor det skal bli så mye mer møkk på ett granittgulv kontra ett vanlig parkett gulv...

Gammel 08-07-10, 20:56   #15
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg forstår ikke hvorfor det skal bli så mye mer møkk på ett granittgulv kontra ett vanlig parkett gulv...

"Møkka" er den samme, men det synes bare så uendelig mye verre hos venninnen min.

Gammel 08-07-10, 21:04   #16
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ville ikke hatt polerte/blanke flis noen plass enn på badet...
Alt vises. ALT. Støv, flekker, fotspor, ja, alt...og har man det på kjøkkenet, ja da skal man virkelig bli kjent med vaskekosten..

Gammel 08-07-10, 21:11   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Trøsten må jo være at det er enklere å vaske blankpolerte fliser med knasefuger enn ubehandlet furu

Gammel 08-07-10, 21:13   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg får lårbensbrudd bare ved tanken ...

Gammel 08-07-10, 21:13   #19
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ibidelma, her.

Ville ikke hatt polerte/blanke flis noen plass enn på badet...
Alt vises. ALT. Støv, flekker, fotspor, ja, alt...og har man det på kjøkkenet, ja da skal man virkelig bli kjent med vaskekosten..

Men da blir det vel ekstra ille på badet også, tenker jeg da.

Det er nok kanskje et spenstig valg, men vi skal tenke oss nøye om . Tenker nå at vi velger grå 40x40 med spetter i evt.

Gammel 08-07-10, 21:21   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Utrolig lekre fliser Jeg liker også de som er koksgrå utrolig godt
Og ang riper. Disse er så harde i overflaten, så det skal mye til for å få riper
i disse. Det er enklere å få riper i parkett o.l.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.