Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nespresso, espresso-kaffe maskin

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-10, 07:42   #1
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nespresso, espresso-kaffe maskin

Jeg er litt grønn på dette området, bare vet at jeg vil ha en "kaffe"maskin.

Hva har du? fornøyd

Bilde og evt link til steder de har den

Og om den finne si fargen Cream så er det to tommler opp

Gammel 10-07-10, 08:22   #2
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nespresso, espresso-kaffe maskin

Vi har enkleste sort Nespresso-maskin, denne her. Er veldig fornøyd med denne.
Jeg drikker mest kaffe hjemme hos oss, og foretrekker svart, så vi har ikke behov for noe som varmer av melk.

Gammel 10-07-10, 08:50   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har denne:

Den finnes også i fargen du etterspør!

Jeg er kjempefornøyd. Superenkelt. Og jeg synes det er praktisk med melekskummeren med egen tilkobling ved siden av der, og at jeg kan sette delene på brettet når jeg har skylt dem, f.eks.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 11:36   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har to. En helt enkel på hytta, en lattissima i hjemme. Sort på hytta, og vaniljekesam/creme farget hjemme.

Gammel 10-07-10, 16:31   #5
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Vi har denne:

Jeg er kjempefornøyd. Superenkelt. Og jeg synes det er praktisk med melekskummeren med egen tilkobling ved siden av der, og at jeg kan sette delene på brettet når jeg har skylt dem, f.eks.

Vet du hvor jeg får den i Cream, har søkt litt på nett, skulle jo helst hatt dne i går vet du*hehe*

Gammel 10-07-10, 16:46   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ikke hvor du bor, men de selger den nok i Nespressobutikken på Egertorget i Oslo. Evt søk opp andre Nespressobutikker.

Gammel 10-07-10, 16:53   #7
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Standard

Jeg vet ikke hvor du bor, men de selger den nok i Nespressobutikken på Egertorget i Oslo. Evt søk opp andre Nespressobutikker.

Supert

Gammel 10-07-10, 18:43   #8
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Har den samme som Kanina, uten melkesteamer. Trengte en som ikke tok stor plass, men skal kjøpe melkesteamer ved siden av.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 18:58   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg angrer på å ha brukt penger på en Latissima i stedet for en enklere varient. Jeg har ditchet melkebeholderen til fordel for en ny aeroccino. Det er utrolig stor forskjell på melkeskummet på de to. I motsetning til hva selgeren forsikret meg om.

Til latte er det nok mindre forskjell.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 19:43   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Har den samme som Kanina, uten melkesteamer. Trengte en som ikke tok stor plass, men skal kjøpe melkesteamer ved siden av.

Jeg synes det er fryktelig praktisk å ha begge stående ved siden av hverandre på en så ryddig måte som den jeg har. Det hadde tatt marginalt mindre plass å ha aeroccinoen løst ved siden av, og jeg slipper flere ledninger. Dessuten har jeg alle delene samlet på sin egen lille øy i alt rotet på kjøkkenbenken .

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Aeroccino lager perfekt skum ja. Selgeren på Kitch'n sa at skummet fra Aeroccinoen blir desidert best, og det stemmer bra. Det blir ikke like bra i de integrerte, men jeg synes det er så dillete å ha flere dingser stående fremme.

Ikke dillete med Citiz & Milk.

Gammel 10-07-10, 19:57   #11
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

http://www.flust.no/kjoekken-og-hush...id=_kelkoo_cpc

Vi har denne kaffemaskinen fra Siemens, og er veldig fornøyde! Vi kjøpte den på Elkjøp for 2800 kr for litt over en måned siden, nå hadde prisen steget til 4000 så vi på butikken i dag.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 13:47   #12
annemor
Fullverdig medlem

annemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har Essenza + Aeroccino! Veldig fornøyd, og mye brukt!

annemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 21:52   #13
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Standard

Så maskin uten melkesteamer og så en slik duppeditt på siden?
den på A ett eller annet?

Det som anbefales??

Gammel 13-07-10, 12:02   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har denne:

Jeg skal ha denne på hytta.
Vet ikke helt fargen enda, men får se.

Hjemme har jeg LeCube og melkesteameren som vist over her.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 12:36   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en nespresso Latissima. Den finnes i kremhvit versjon (var det et poeng for deg?). Se her.

Vi er utrolig fornøyd. Jeg setter umåtelig stor pris på å ha integrert melkeskummer. Det er så lite jobb at jeg nå drikker latte til frokost hver morgen. Da vi kjøpte vår maskin var ikke citz på markedet ennå, så da var lattisima et naturlig valg.

Det er selvfølgelig mulig å kjøpe en "ordentlig" maskin hvor du maler bønner og lager kaffen selv. Det er litt mer jobb med slike maskiner, og det krever litt mer kaffekunnskap å lage skikkelig god kaffe.

Gammel 13-07-10, 14:09   #16
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg må innrømme at jeg angrer på å ha brukt penger på en Latissima i stedet for en enklere varient. Jeg har ditchet melkebeholderen til fordel for en ny aeroccino. Det er utrolig stor forskjell på melkeskummet på de to. I motsetning til hva selgeren forsikret meg om.

Til latte er det nok mindre forskjell.

Eg har premiumvarianten og må nok seie meg enig. Uten å ha kjøpt aeroccino. Eg syns ikkje skummet til jubelvarianten er all verda. Ellers veldig fornøgd.

Gammel 13-07-10, 19:36   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aeroccino gir et utrolig bra skum ja.
Om man er fan av det

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 05:30   #18
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har en nespresso Latissima. Den finnes i kremhvit versjon (var det et poeng for deg?). Se her.

Vi er utrolig fornøyd. Jeg setter umåtelig stor pris på å ha integrert melkeskummer. Det er så lite jobb at jeg nå drikker latte til frokost hver morgen. Da vi kjøpte vår maskin var ikke citz på markedet ennå, så da var lattisima et naturlig valg.

Det er selvfølgelig mulig å kjøpe en "ordentlig" maskin hvor du maler bønner og lager kaffen selv. Det er litt mer jobb med slike maskiner, og det krever litt mer kaffekunnskap å lage skikkelig god kaffe.

Nei, vi tar den enkle varianten

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.