Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Anbefal meg et romantisk hotell i Roma

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-10, 11:27   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Anbefal meg et romantisk hotell i Roma

Hei,
Noen som kjenner til noe? Med ok beliggenhet? Vi blir der i fire netter.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 10:32   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et romantisk hotell i Roma

Da vi var i Roma i 2007 bodde vi på Hotel Condotti. Det lå rett ved Spansketrappen og veldig sentralt ift. den gågaten som vi ruslet i på kveldene.
Mange små uteresturanter i området. Og mange ekslusive butikker i nabogatene hvor vi vindusshoppet og tittet såvidt inn i på kveldene.
Husker ikke prisen men uansett var det nok en helt grei pris og verdt prisen siden hotellet lå så sentralt.
Personalet var utrolig hjelpsomme, både i resepsjonen og ved frokosten. Hun som serverte frokost underholdt med nynning og hun sang liksom når hun pratet.... festlig innslag.
Nettside: http://www.condottipalace.com/en/hotel.htm
De har visst forskjellige romtyper ser jeg, vi hadde et rom som var helt likt dette, lite men vi var uten barn og gjorde ikke annet enn å sove der så det holdt i massevis. Hang opp klærne og puttet koffertene inn i klesskapet.

Lykke til med hotellvalg. Husker jeg ble helt sprø av å klare å velge og falt for dette for det var litt spesiellt med "gull og glitter". Utolig koselig.

Gammel 13-07-10, 10:48   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bodde på Albergo del Senato, og hadde utsikt rett ned på Pantheon. Hyggelig og fint hotell, og aldeles nydelig strøk.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 10:58   #4
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville nok valgt å bo ved Trevi eller Spansketrappen, eller deromkring. Jeg finner ikke igjen det stedet vi bodde, men vi elsket å bo ved Trevi-fontenen. Hvis du vil ha de superromantiske og små hotellene er dette stedet å lete. Hvis dere ikke skal gå fullt så upscale, men gjerne bo luksuriøst så er denne siden ålreit.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 10:59   #5
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jah, ved Pantheon er jo også strålende. Når jeg tenker meg om så husker jeg nå at Tinetoff og jeg var i Roma samtidig. :fun facts:

Gammel 13-07-10, 11:03   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var ikke dere der rett før oss? :detaljerte fun facts:

Gammel 13-07-10, 11:04   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Det er sikkert veldig romantisk å bo i Trastevere også, da.

Gammel 13-07-10, 11:08   #8
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Var ikke dere der rett før oss? :detaljerte fun facts:

Feil! Feilfeilfeil!

Gammel 13-07-10, 11:13   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Crushed again! Det var en bra helg, da. 17 grader og sol i januar!

Gammel 26-07-10, 14:19   #10
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg har ingen som helst kjennskap til byen. Men vil bo litt flott, sentralt, og romantisk. Tusen takk for svar alle. Jeg sjekker linkene.

Gammel 26-07-10, 15:16   #11
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når drar dere?

Gammel 26-07-10, 15:18   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Superior room på hotell Trevi er også fint. Men veeeldig stort.

Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 21:04   #13
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Høstferien, og det begynner å bli fullbooket. Hotellet til Tinetoff er fullt. Men det ordner seg vel i løpet av kvelden. Må booke i dag tenker jeg.

Gammel 01-08-10, 21:24   #14
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Et siste tips helt på tampen: Colona Palace. Det ligger stille og rolig til, bare to minutter unna Pantheon. Hotellet var fint, og det beste var den deilige frokostterassen på taket. Anbefales absolutt!

Gammel 01-08-10, 21:28   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

dette bodde jeg på første gangen og det var kjempe koselig.
http://www.hotelpacehelveziaroma.it/index-eng.html

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:20   #16
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Hotell Ponte Sisto. Rett ved Campo dei Fiori og Trastevere. Veldig hyggelig hotell, med god standard.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 23:10   #17
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Har akkurat booket flybilletter til Roma i februar og ser etter hotell. Takk for tips i denne tråden. Reiser uten barn. Albergo del Senato som Tinetoff anbefalte så veldig bra ut. Gleder meg allerede

Gammel 16-09-10, 19:03   #18
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

*følgermed*

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 20:48   #19
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

**Jegogfølgermed****

Gammel 16-09-10, 22:31   #20
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var visst plutselig på overraskelsestur til Roma i helgen og bodde på Hotel Madrid (tre stjerner). Supersentralt i en sidegate til Via del Corso, nært både spansketrappen og Trevifontenen. Veldig god frokost!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.