Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tur med barn - Nedalshytta eller Gjevilvasshytta?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-10, 18:58   #1
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Tur med barn - Nedalshytta eller Gjevilvasshytta?

Mamma er sfo for to av sine barnebarn og vil ta en tur i fjellet. Familien tink tenker å hive seg på, så nå er planlegginga i gang.

Planen er å bo fast (et par-tre netter) på ei betjent hytte og så ta dagsturer med denne som utgangspunkt. Det er fint om vi kan gå rundturer eller ha et slags mål for turen; en topp, ei seter eller liknende. Det bør ikke være alt for langt fra Trondheim og turene kan gjerne gå gjennom litt variert landskap. Så langt står det mellom Gjevilvasshytta i Trollheimen eller Nedalshytta i Sylan.

Barna er 2,5, 5,5, 6,5 og 10,5 år gamle. Jeg vet at min kan gå en 3 timerstur som dagstur og han er vestlending, så han tåler oppoverbakker. Minstemann får meishjelp når det er nødvendig.

Har dere erfaring eller et godt tips? Selvbetjent hytte kan være et alternativ, men da vet jeg ikke helt hva vi skal se etter. Har sett en del op ut.no, men der står mest turer fra hytte til hytte og mer krevende toppturer.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:42   #2
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Tur med barn - Nedalshytta eller Gjevilvasshytta?

Jeg er veldig glad i området rundt Gjevilvasshytta. Dessuten er det strålende å bade i Gjevilvatnet etter en god fjelltur.
Nedalshytta kjenner jeg ikke så godt, men vet at det er en helt overkommelig topp som kan være et fint mål for en tur med barn, ikke så langt unna hytta.

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 20:56   #3
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tur med barn - Nedalshytta eller Gjevilvasshytta?

Gjevilvasshytta er fin, ihvertfall! Der har de kuer også. :har teltet i kuhagen:
Det er noen fine turer i trekantvinklene, som sikkert kan egne seg for barn. Såvidt jeg husker er det ikke så bratt i områdene nær hytta.

Nedalshytta kjenner jeg ikke. Men det ser fint ut der også.

:bidrar:

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 09:18   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tur med barn - Nedalshytta eller Gjevilvasshytta?

Hm - jeg synes det frister med Gjevilvasshytta altså.

Det store trekkplasteret til Nedalshytta må jo være at vi kan GÅ-TIL-SVERIGE. Det er jo fantastisk å gå til et annet land. Husker jeg har vært misunnelig på storesøster for en sånn tur en gang.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 09:56   #5
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Tur med barn - Nedalshytta eller Gjevilvasshytta?

Fra Gjevilvasshytta kan man ta båten til Vassendsætra. Der har de en flott badestrand. Masse kråkegull i sanden. Fra Vassendsætra (selvbetjent og koselig hytte) kan man gå til Bårdsgården. Det er en passelig tur for barn. Hva med Barnas Naturverden?

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no