|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Rørte jordbær - til frysingEg har ei diger skål med norske jordbær i kjøleskapet. Dei er ikkje så fine lenger, men kan brukast til syltetøy tippar eg. Reiser bort i morgon, og må få nyttiggjort meg desse bæra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rørte jordbær - til frysingJeg har delt opp 24 kurver i dag,og bruker frysepulver. Aner ikke hvordan det blir uten jeg?Jeg har bare delt bærene i to. 300 gr sukker på 2 kg bær.
![]() |
#3 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Rørte jordbær - til frysingFrysepulver er vel bare for konsistensens skyld, så hvis du synes flytende syltetøy er ok klarer du nok deg uten. Jeg synes det er best å bare dele bærene med kniv, sånn at det blir litt forskjellig størrelse på bitene.
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Rørte jordbær - til frysingJeg synes det er bedre uten frysepulver. Jeg synes frysepulver setter smak på syltetøyet, og det er bedre at det smaker friskt og er litt rennende etter min smak.
![]() |
#5 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Rørte jordbær - til frysingJeg har aldri brukt frysepulver, men det går uansett veldig bra uten. Rårørte jordbær er skikkelig digg!
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Rørte jordbær - til frysingJeg moser bærene en del jeg da, jeg foretrekker syltetøy som ikke har så mange store bær i seg. Da blir man mindre avhengig av tykningsmiddel også.
![]() |
#7 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Rørte jordbær - til frysingEg pleier røre bær, sukker og frysepulver med vanleg gammaldags miksar, då blir det akkurat rett konsistens på dei. Då har eg hogd ein kniv ca 20 gongar gjennom bæra mens dei ligg i bollen, og fått dei delt nokre gongar.
![]() |
#8 |
trøtt
|
![]() Sv: Rørte jordbær - til frysingHvis syltetøyet blir for flytende når du tar det opp av fryseren kan du ha i frysepulver etter frysing i stedet. Det går bra, det er jo bare stivelse. Står på posen at det kan brukes bl.a. til bærsauser, hvis jeg ikke husker feil.) Jeg pleier å hive litt oppi frossen blåbær til pannekakene, ellers søler treåringen så fælt...
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Rørte jordbær - til frysingTupperware sin Quick chef er suveren til rørte jordbær for de som har den. Vask bærene, putt de i maskina, drei på sveiva 7-8 runder og du har perfekt rørte bær. Jeg bruker ikke frysepulver. Heller bare bærene over i en egnet boks og slenger den i fryseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|