Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-07, 20:03   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

...er det vel på tide å oppsummere 90-tallet?
80-tallet har vi jo mimret om i ti år nå.
Gi meg dine beste/verste 90-tallsminner!

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 21:07   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Gi meg dine beste/verste 90-tallsminner!

Beste minner:

1990-91: Folkehøyskoleåret - kjempemoro.
1993: Haiket Irland rundt i sommerferien med ei venninne - festa og rølpa og hadde det topp.
1994: Gjorde akkurat det samme i sommerferien med samme venninna... like stas denne gangen også.
1995: Flyttet i september til Lyngby utenfor København for å studere.
1996: Flyttet i januar til Portsmouth for å studere videre
1997: Masse fest og moro - møtte mannen i mitt liv i november...
1998: Flyttet sammen med mannen i mitt liv i februar... Forlovet oss i Derry, Nord Irland, 2. juli.
1999: Min kjære og jeg giftet oss 3. juli. 4. november flyttet vi inn i rekkehuset vårt.

Verste minner:

27. desember 1999 - min mor døde, 63 år gammel.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 21:13   #3
Zita
Fullverdig medlem
 
Zita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 66
Zita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Barna mine ble født på 90 tallet.

Kan ikke huske jeg har opplevd noe vondt.

Zita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 21:20   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Skal vi se om jeg kan komme på noe fra 90 tallet da.

1990 - Var russ og fikk meg min første jobb
1991 eller 92. avlivt vår hund og kjøpte en ny
1993 - Et år som ble spreget av en spontanabort og at jeg ble gravid kort tid etterpå.
1994 - Min første sønn ble født.
1995 - Jobbytte fordi det var umulig å få barnehageplss på Ullevål Sykehus Fikk derimot eter hvert rnehageplass her vi bor da.
1996 - Giftet meg, hadde da vært sammen med mn kjære i 7 år, samboere i 6,5 av de.
1997 - Sønn nr 2. ble født.
1998 - Permisjone hele året. Koste meg med mine søte små.
1999 - Mellomste begynte i barnehage han også.

Så kan si at 90 talle ble endel preget av at jeg fikk mine første barn dette ti året.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 19:44   #5
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

You know you're a 90's kid if...

* You've ever ended a sentence with the word "PSYCHE!"

* You can sing the rap to "The Fresh Prince Of Bel Air"

* You remember when Kurt Cobain, Tu Pac, and Selena died.

* You know that "WOAH" comes from Joey from "Blossom" and that "How Rude!" comes from Stephanie from "Full House"

* You remember when it was actually worth getting up early on a Saturday to watch cartoons.

* You remember reading "Tales From The Crypt"

* You know the profound meaning of "Wax on, wax off"

* You have pondered why Smurfette was the only female smurf.

* You took plastic cartoon lunch boxes to school. (Mine was He-Man)

* You danced to "wannabe" by the Spice Girls, Females: had a new motto, Males: got a whole lot gay-er. (so tell me what you want, what you really really want.)

* You remember the craze then the banning of slap bracelets and slam books.

* You still get the urge to say "NOT" after (almost) every sentence...Not...

* Where in the world is Carmen San Diego? was both a game and a TV game show.

* You knew that Kimberly, the pink ranger, and Tommy, the green* Ranger were meant to be together.
(later to be white)

* "I've fallen and I can't get up"

* You remember going to the skating rink before there were inline skates

* Two words... Trapper Keeper.

* You ever got injured on a Slip 'n' Slide

* You wore socks over leggings scrunched down (not me!)

* "Miss Mary Mack, Mack, Mack, all dressed in black, black, black, with silver buttons, buttons, buttons, all down her back, back, back" SHE ASKED HER MOTHER MOTHER MOTHER FOR FIFTY CENTS CENTS CENTS TO SEE THE ELEPHANTS PHANTS PHANTS JUMP OVER THE FENCE THE FENCE THE FENCE
he jumped so high high high he touched the sky sky sky and he didnt come back back back til the forth of july ly ly he jumped so low ow ow he stubbed his toe toe toe and thats the end end end of the elephants show show show

* You remember boom boxes vs. cd players

* You remember New Kids on The Block when they were cool

* You knew all the characters names and their life stories on "Saved By The Bell"

* You played and or collected "Pogs"

* You had at least one Tamagotchi, GigaPet or Nano and brought it everywhere

* You watched the original Care Bears, My Little Pony, and/or Ninja Turtles

* Yikes pencils and erasers were the shit.

* All your school supplies were "Lisa Frank" brand.(pencils.notebooks.binders.etc.)

* You remember the new Beanie Babies (and were always sold out.)

* You used to wear those stick on earings, not only on your ears, but at the corners of your eyes.

* You've gotten creeped out by "Are You Afraid of the Dark?"

* You know the Macarena by heart.

* "Talk to the hand" ... enough said

* You thought Brain woud finally take over the world

* You always said, "Then why don't you marry it!"

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 19:47   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Det første som slår meg er luta furuskap med tørkede blomster på.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 19:51   #7
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det første som slår meg er luta furuskap med tørkede blomster på.

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 21:18   #8
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det første som slår meg er luta furuskap med tørkede blomster på.

Jupp. Og den gangen var det farger på veggene. Gjerne bondefarger, og gjerne en farge for hvert rom. :been there:
Og når vi nå først er inne på hjem & interiør:

- speilfliser på vegg
- tapetborder og sjablonmaling
- råsa/ lyseblå baderomsfliser, gjerne med en og annen dekorflis her og der m/ svaner e.l.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 21:27   #9
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Okergul stue.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 21:32   #10
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Assosiasjoner i ikke-tilfeldig rekkefølge;

1990: Gikk i 3.klasse på barneskolen
1991: Stupte av hesten og brakk overarmen
1992: Første Norway Cup
1993: Fikk egen hest, bestefar døde 3 dager før jul
1994: Hest for alle penga
1995: Jobbet i stallen natt og dag
1996: Fikk min kjære Smirre (katten min, som snart er 11 år)
1997: Min far fikk en alvorlig diagnose, husker ikke mye av dette året.
1998: Mange triumfer på hesteryggen, deltok bla NM i Bergen
1999: Fylte 18, jobbing og hest


Sist redigert av Cascaye : 07-02-07 kl 21:32. Årsak: Strukturert for en gangs skyld...
Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:49   #11
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Pisang Ambon, heter det ikke det? Det forbinder jeg i hvert fall med nittitallet. Mengder med grønn Pisang Ambon. Vet ikke helt om det kan karakteriseres som beste eller verste minne. Taco var typisk helgemat.

Jeg husker også noen stygge Sagasmykker som vi gikk med. Veldig nittitalls. Og lateksbukser, kjøpt på H&M.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 20:51   #12
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Mote: vide dongeribukser, hettegensere, peace-smykker, strekkbukser, Levis, oilskinjakke, Jean Paul, bodyer, boots, sykkelbukser, store bluser, RayBan.

Interiør: furu, sterke farger, messing, sløyfer på lysestakene, sofaer i mønstret rødt eller grønt,

Musikk: NKOTB, 2Unlimited, KLF, Ace of Base, Culture Beat,

Mat: Jo, det må vel bli taco. Det begynte vel så smått å komme litt grønt på horna med ost og skinke også.
Krystall Pepsi, kinakål, issalat.

Annet: Tresór (parfymen), Melrose Place, Beverly Hills, bob-bob fra "The julekalender", Mot i brøstet (grøss)

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 21:06   #13
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

:mimrer av Apples innlegg:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 21:10   #14
Tilden
Leken
 
Tilden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 524
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Okergul stue.

Og brystning og "Rødmelde" i spisestua :been there:

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 21:15   #15
Tilden
Leken
 
Tilden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 524
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Pisang Ambon, heter det ikke det? Det forbinder jeg i hvert fall med nittitallet. Mengder med grønn Pisang Ambon. Vet ikke helt om det kan karakteriseres som beste eller verste minne.

Og Martini Bianco : pjuk: Og den beste "vinen" i verden var Peach Canei. Fast følge på vorspiel og selvfølgelig drikken som sikret meg en knute i russelua.

Mimre, mimre...

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 12:31   #16
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Pisang, ja! Og "små grå", tyrkisk pepper og vodka. En slager på alle vorspiel.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 13:08   #17
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Seilersko med sløyfebånd som skolisser.. Rutete sådanne, med stooore sløyfer.

Klær i str. xxxl enda jeg var en normal str.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 11:11   #18
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Opprinnelig lagt inn av Tilden, her.

Og Martini Bianco : pjuk: Og den beste "vinen" i verden var Peach Canei. Fast følge på vorspiel og selvfølgelig drikken som sikret meg en knute i russelua.

Mimre, mimre...

Drakk aldri Peach Canei, men Canei derimot.
Men den har jeg ikke drukket siden 16. mai 1990.(russetid og skulle ha kork i lua)
Drakk en flaske på 3 minutter og den har ALDRI fristet meg senere.
Kjenner egentlig at jeg blir litt uggen av bare tanken.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 11:37   #19
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Mitt aller beste minne på 90-tallet er jo da jeg fikk min kjære Elsa i 1993

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 11:55   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Veldig mye av mote og interiør som det er skrevet om her, handler jo om første del av nittitalet, som har mer på åttitallet i seg. Jeg tenker egentlig mer på den minimalistiske moten de siste årene av nittitallet, som oppsummeres ganske bra av stilen til Meg Ryan i filmen You've got mail fra 1998. (Ja, den var på tv igår, det er derfor jeg husker akkurat den).
Jeg elsket denne stilen, smale enkle ensfargete klær i svart, hvitt og grått, og henger vel til en viss grad igjen i den ennå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no