|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Trenger hjelp til formelskriving i Word 2007Jeg vil skrive en formel hvor jeg skal ha Sist redigert av banana : 15-07-10 kl 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp til formelskriving i Word 2007Sett inn - objekt - microsoft equation
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Trenger hjelp til formelskriving i Word 2007Det funker ikke sånn i Word 2007, men ellers takk for at du svarte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp til formelskriving i Word 2007Hjelper dette?
![]() |
#5 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp til formelskriving i Word 2007Jeg har engelsk Word 2007, men du finner sikkert ut av det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Trenger hjelp til formelskriving i Word 2007Vi har hatt en tilsvarende diskusjon før, minnes jeg.
![]() |
#7 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Trenger hjelp til formelskriving i Word 2007
Dette var det jeg trengte, tusen takk. Også kommer det selvsagt følgespørmål. Hvordan kan jeg øke avstanden mellom de forskjellige elementene i matrisen, slik at det blir nogenlunde oversiktlig? Nå er den øverste ett tegn mens de to nederste er lengere uttrykk med brøker, og dermed forsvinner nesten den øverste. Alle er dessuten sentrert mens jeg gjerne ville hatt dem justert til venstre mot klammeparentesen. Sist redigert av banana : 16-07-10 kl 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp til formelskriving i Word 2007
Jeg har dessverre ingen anelse; jeg har egentlig aldri brukt den der ligningseditoren... Imidlertid vil jeg bli overrasket hvis Word har noe særlig støtte for den slags subtile typografiske tilpasninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Trenger hjelp til formelskriving i Word 2007Takk for det. Jeg er jo frustrert, siden jeg er vant til å skrive i LaTeX. Der kan jeg gjøre det hele akkurat som jeg vil - hvis jeg har behov for det. I min nye jobb er det imidlertid utelukket å gjøre noe som helst i LaTeX. Jeg fant imidlertid ut hvordan jeg kunne få det hele venstrestilt også - legge inn ekstra mellomrom etter uttrykket. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|