Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som har peiling på mote "og sånn"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-10, 14:04   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Dere som har peiling på mote "og sånn"

Jeg trenger litt hjelp. jeg er så elendig på mote og klær og tilbehør.. Jeg trenger sårt noen nye klær, og når jeg går i butikken så finner jeg ingenting. Har gått ned endle kg og har lite å kle meg i. bruker jo str 44 nå så NOE må jeg virkelig kunne finne i butikkene.

Trenger jeg et nytt anntrekk, så går jeg i butikken og finner en genser eller bukse også er jeg ferdig med det liksom. alle går i smykker og belter og mye annet stæsj, men jeg har virkelig ikke peiling.

Hva trenger alle kvinner i skapet? En slags standard garderobe..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 16:42   #2
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"

Det spørs jo litt hvilken jobb du har - en som jobber i bhg vil jo ikke trenge de samme klærne som en advokat.
Men av fritidsklær kan det jo være lurt å satse på et "safe" antrekk:

Hvit tunika, tights, ballerinasko. Dette er veldig in i sommer, og passer alle figurer. Kjøp en tunika fra feks Line of Oslo, Haust, Day eller noe lignende, de har utrolig lekre mønstre. Og kjøp en hvit - det passer alt! ;-) Tights kan du jo få i et utall farger og med masse lekre detaljer, velg ikke den kjipeste, enkleste varianten. Ballerinasko har de overalt, men velg gjerne en farge som går til mye: beige, brunt eller gull. "Invester" i en stor og kraftig kjede/lenke (gjerne Dyrberg Kern)gjerne med matchende armbånd. Smykkene skal være robuste og kraftige!

Tunikaen passer til smale jeans, skjørt og shorts også. Sørg for at du har noen gode jeans i skapet, kast alle store, uformelige jeans du kanskje har liggende. Kjøp heller en jeans med god passform og med smale ben, som er in nå.

Håper dette hjalp litt, hvertfall! :-)

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 16:47   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken by bor du i?

Gammel 15-07-10, 16:48   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Faen, Vestlandet....

Gammel 15-07-10, 17:15   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

takk for tips. jeg er student enn så lenge. . så jeg kan nesten ha på det jeg vil

Myrsnipa: hadde du lyst å være min egen moteassistent på shoppingrunde??

Gammel 15-07-10, 17:18   #6
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Philippa, her.

Tunikaen passer til smale jeans, skjørt og shorts også. Sørg for at du har noen gode jeans i skapet, kast alle store, uformelige jeans du kanskje har liggende. Kjøp heller en jeans med god passform og med smale ben, som er in nå.

Håper dette hjalp litt, hvertfall! :-)

Hm, smale jeans passer ihvertfall ikke meg, som også er 44.

Gammel 15-07-10, 17:27   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tunika passer ikke alle figurer.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 17:30   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg kaste meg på smale bein-anbefalinga. I alle fall om du har litt høgde og/eller gå i høge hælar. Tunika er fint, kombiner gjerne med ei lita dressjakke eller cardigan for å lage meir figur.

Gammel 15-07-10, 17:54   #9
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er masse flott i dongeri i butikkene nå. Jeg like godt knelang dongeribukse kombinert med hvit litt lang singlet og åpen skjorte eller cardigan utenpå. Korte dongeribukser finnes i alle fasonger nå - både smale og baggy

Jeg er også str 42-44 og trives veldig godt med enten cardigan eller en innsvinget skjorte utenpå singlet/topper. Utmerket for å kamuflere bulker

Masse flotte sommerklær på salg i butikkene nå!

Gammel 15-07-10, 18:15   #10
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

jeg kler tunika og tightsmoten.. det er værre når det er in med korte topper og lave liv osv.

Gammel 15-07-10, 20:19   #11
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smale jeans, krever ikke det litt slanke bein? Og hvis man har litt kraftige lår er det fint med vide ben nederst for å balansere

:Stusser på den generelle anbefalingen:

Men har man lang tunika over er det kanskje greit.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 20:24   #12
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Smale jeans, krever ikke det litt slanke bein? Og hvis man har litt kraftige lår er det fint med vide ben nederst for å balansere

:Stusser på den generelle anbefalingen:

Men har man lang tunika over er det kanskje greit.

Enig - med mine kraftige lår så bør jeg helst ha jeans med bootcut

Gammel 15-07-10, 20:51   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Philippa er bittelittegrann på tur, trur eg.

Ballerinasko passer definitivt ikke alle, Mary Jane's er i så fall himla mye safere. Tunikaer kan fort se ut som et gravidtelt med litt uflaks, og svære smykker ser lett ut som panikkbling fra -nille.

Jeg anbefaler et stk. jeansbutikk, ta deg god tid, finn en hyggelig ekspeditør, prøv plenty bukser. Det Finnes Alltid En Jeans, og gudene vet at den ikke alltid har smale ben selv om det er in akkurat nuh. Oftest er det safere med rette ben, ev. diskret bootcut.

Tunika uten teltfasong er fint, ellers er Basics longsleeves, singleter og t-shirts, gjerne litt lang fasong, hvit, svart, en eller annen jordfarge hvis det passer deg. Jeg har et utall skjerf og sånt som jeg kan bruke for å friske opp om jeg husker det. Det kan knyttes ungdommelig sporty eller classic chic.

Øreringer er kanskje det mest basic som finnes, så store som du er komfortabel med. Jeg liker også å ha cardigans, finnes i hopetall på HM.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:28   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer veldig an på fasong da.

Er enig i at om man har litt kraftige lår/rompe/hofter, så er ofte bootcut penere enn slimjeans.

En annen ting er jo kjole. Kan du ikke bruke det da? Mange kler jo omslagskjoler ganske ok, men igjen, det kommer litt an på hvilken fasong du har!

Litt mer info?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:32   #15
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Har du vært innom shoppingtråden og høstinspirasjonstråden i moteforumet?
Jeg tenker at det kanskje kan være greit å finne ut hva man liker. Da er det lettere å finne noe lignende i butikken. Spesielt om man ikke elsker lange timer med å bare kikke rundt slik noen gjør. Enklere å shoppe om man vet hva man vil ha.

Lag gjerne en liste over hvilke klesplagg du trenger. Basisplagg som ac nevner er en god plass å begynne.

Jeg henger meg også på den om at smale jeans ikke passer alle. Jeg ser ut som en stappet pølse i smale jeans, og har sett mange andre som ikke ser særlig mye bedre ut enn meg i disse buksene.

..Og der ser jeg det store spørsmålet.
Alle kvinner trenger:
Sjikkeli gode BH'er
Basistopper, type to til 99/149 på Cubus, H&M osv...
Cardigans/strikkejakker/annen jakke som kan brukes for litt ekstra varme/stæsj
Minimum en god bukse
Ytterjakker
Så kommer det an på smak. Flere bukser, skjørt, kjoler eller tunikaer, tights eller strømpebukser.
Prøv deg fram med å finne et smykke, et armbånd, et par øredobber og et sjal/sjerf. Finn ut om du bruker noe av det, og kjøp evt mer av det du bruker.

Sist redigert av slaraffen : 15-07-10 kl 21:37.
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:50   #16
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sko med litt hæl hjelper også et pent antrekk. 5-7 cm hæl klarer man fint å gå med.

Sort dressbukse går til mye.

Små perleøredobber er in nå for de som liker det. Ellers enkle sølvsmykker, sølvarmbånd.

Singletter som buer seg over puppene med en fin jakke over i en annen farge.

Litt sminke gjør også en del.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 23:59   #17
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har noen få farger som går mye igjen i min garderobe. Da er det lett å matche ulike plagg, og få mange variasjoner ut av ikke sååå mange plagg! Det kan være fint å hente opp en farge i antrekket med et pent eller stilig skjerf i halsen. F eks hvit tunika, dongeritights/bukse. Bruk da et skjerf med noe blått som tar opp buksefargen. Osv mtp andre farger
I tilegg er jeg fan av lekre øredobber og ringer Enkle, små øredobber + en matchende ring som er litt stor/blikkfang synes jeg er pent. Eller; store, hengende øredobber som gjør mye ut av seg, og bare diskre armbånd (sølvringer etc)
Store smykker er ikke min stil, men mange liker det godt...!
Stilig veske er et must! Clutchveske går til både uformelle og finere anledninger. I tillegg er det ofte stilig å variere med en stor veske også synes jeg. Kjøp et par stk som passer til ulike klær. Jeg havner som oftest på sorte vesker, men bruker tid på å finne noen som har fine detaljer. Jeg har mye sorte klær i min basisgarderobe....

Gå på en god butikk der du får god service og veiledning til å sette sammen et matchende antrekk. Blir butikken for dyr til å handle dette i (siden du er student) så går du bare til en av billigkjedene og prøver å kopiere stilen etterpå...
Men ikke gå i fella, og kjøp noe bare fordi det er moderne. Du må like det selv, ellers blir det liggende i skapet er min erfaring...
Her er en "fjortis" link, men man kan uansett hente inspirasjon her:
www.mote.no

Gammel 16-07-10, 10:14   #18
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Myrsnipa: hadde du lyst å være min egen moteassistent på shoppingrunde??

Jupp.

Gammel 16-07-10, 10:49   #19
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har et utall skjerf og sånt som jeg kan bruke for å friske opp om jeg husker det. Det kan knyttes ungdommelig sporty eller classic chic.

Dette kan du gjerne illustrere? :lei av Mette-Marit knyting:

Gammel 16-07-10, 10:59   #20
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Tunika kler alle kroppsformer, vil jeg si. Det kommer jo helt an på tunikaen. Noen er lange, noen kortere, noen har empireliv, noen har knytebelte, noen er "sekker"...

Og jeg synes også at smale jeans/jeanstights kler de fleste, så sant man har den rette toppen/tunikaen/kjolen over.

Jeg har blitt forelsket i tights og tunika-moten.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.