|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvilken farge på lite rom?Jeg driver og skal pusse opp soverommet til eldste og trenger seriøst hjelp til å utnytte det max. Det er ett ganske lite rom 2,30x2,5. + at det på den ene veggen er en 80 cm dyp og 2,2 m lang "hull" hvor det tidligere har vært ett innebygd klesskap.
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilken farge på lite rom?Våre barn har også små rom (2x3,67m) og vi har malt med en lys hvit farge og lagt lys hvitlakkert eikeparkett for å få de til å virke så store som mulig. Fargekoden er s0500-n.
![]() |
#3 |
representert
![]() Sv: Hvilken farge på lite rom?
Er det hvit hvit? Blir det makent med lister? Har du en vegg som bryter med fargen?
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilken farge på lite rom?Den blir ikke lik som lister nei. Lister har kode s0502-y eller 0502-y (den er gulere enn s0500-n). Vi har malt tak og lister i s0500-n også.
![]() |
#7 |
representert
![]() Sv: Hvilken farge på lite rom?Ungen vil faktisk ha hvite vegger, så det var ett bra tips. Men, snakker vi ala mørkelilla på fondveggen da? Så mørkt?
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Hvilken farge på lite rom?Jepp, så mørkt. Ikke spør meg om skap, jeg har bare Billy-hyller til mine klær, og det er ikke akkurat idéelt. Hvilket muligens forklarer IKEA-pose-løsningen som viser seg å overta sakte, men sikkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilken farge på lite rom?Er det mulighet for klesoppbevaring i et annet rom? Hos oss planlegges en felles garderobe for barna slik at de slipper klesskap på rommene sine og gulvplass frigjøres. |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilken farge på lite rom?Problemet med 35 cm dype skap er at hengende klær må henge den andre veien, hvilket er veldig upraktisk og lite oversiktlig (og man får ikke plass med mye). Trenger hun ikke å henge klær så er 35 cm nok i dybde. Man får plass med brettede gensere og t-skjorter osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken farge på lite rom?Speilfronter på skapet? Eller en herlig 80-talls speilvegg?
![]() |
#12 |
representert
![]() Sv: Hvilken farge på lite rom?Da utgår 35 cm skap! Hadde jo tenkt å ha mest hengeskap, siden " noen" ikke er så god på å legge inn klærne sine, det er kjappere å henge de. Da var ikke det noe å tenke på!!
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Hvilken farge på lite rom?En veldig grei måte å ha oppbevaring på er å kjøpe lave men dype kjøkkenskap på f.eks. Ikea (f.eks. slike som er beregnet å ha over kjøleskap) og så legge en plate som skrus fast over den og så har man en seng med oppbevaring under. Avhengig av hvor stor sengen er og hvordan den står så kan man jo ha skapene på begge sider. Det aller beste er forresten å ha skuffer og ikke skapdører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken farge på lite rom?Jeg ville malt alle veggene hvite. Hvitt åpner rommene og gir bedre romfølelse. Jeg ville ikke malt fondvegg, jeg synes fondvegger stjeler endel av rommene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
representert
Det ble hvite vegger, ikke kommet på noen farge til fondvegg som eldste kommer til å elske.
![]() |
#16 |
![]() Sv: Hvilken farge på lite rom?For eksempel dette: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
representert
Så veldig kjekk ut, men det er nok ikke noe for eldste, som nok trenger en skapdør for å holde ting vekk fra gulvet! Vi har prøvd noe lignende før, og for å si det sånn, vi har lært!! The hardway!!
![]() |
#18 |
![]() Sv: Hvilken farge på lite rom?Ja, da er det verre |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|