Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Herregud. Treåring funnet ute alene i natt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-10, 08:44   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Herregud. Treåring funnet ute alene i natt

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7213983

Djeeeses.. tenk å våkne opp og finne ungen sin seng tom.. Hvis det er det som har skjedd. Må i så fall være helt grusomt.
Stakkars liten gutt..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 08:54   #2
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: herregud.. 3 åring funnet ute alene i natt.

Hjelpes.

Gammel 18-07-10, 08:56   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det er derfor man sikrer dørene slik at småtasser ikke kommer seg ut om natten.

Det kunne fint skjedd her, om vi hadde glemt å låse døren. Lille Houdini er nemlig veldig flink til å åpne døre veeeldig stille, og så løpe avgårde så fort han kan.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 08:59   #4
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Ja jeg forestiller meg at det kan skje her.. Har skjedd på dagtid men jeg har alltid oppdaget han pga han smeller med døren.

Gammel 18-07-10, 09:00   #5
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Huff, godt han ble funnet og tatt vare på da.
Regner med at det er en liten natterømling. Jeg er ganske sikker på at Sverre også kunne ha klart det stuntet hvis han prøvde. Jeg sover som en stein, og hører ingen ting av ungevåkning. Heldigvis pleier han å krype opp i senga mi i stedet for å gå ut når han våkner.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 09:15   #6
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Herregud. Treåring funnet ute alene i natt

Heldigvis er barnet gjenforent med sin far nå. En ting stusser jeg litt over; leser at faren til gutten hadde lett i flere timer etter ham, og at han ikke ringte politiet. Så rart, jeg hadde ringt til politiet ganske kjapt hvis det var mitt barn som var forsvunnet! Ville ikke dere også?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 09:16   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant en natt en av barnesengene tomme og den panikken som raste gjennom meg før jeg fant poden sovende på stuegulvet er helt ubeskrivelig.
Godt det gikk bra, tross alt

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 09:28   #8
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Uff da. Godt det endte bra.

Min da femåring og en nabo stakk av en gang. Lette i 20-30 minutter, og vurderte akkurat å ringe politiet da de kom til rette. Med en treåring tror jeg at jeg hadde ringt tidligere.

Gammel 18-07-10, 09:47   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Broren min var en rømling. Han var riktignok 4-5 da han holdt på med dette, og stakk av på dagtid. Et par sekunders uoppmerksomhet, og så var han forsvunnet og måtte finnes (han kom ikke tilbake av seg selv). Mamma ble helt frynsete av det.

Gammel 18-07-10, 09:49   #10
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn er Leo. Han må konstant følges med på, og løpes etter. En tur på lekeplassen er nesten mer slit enn det er verd.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 10:15   #11
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Merkelig at faren ikke kontaktet politiet.
Vi hadde sikkerhetslenke på ytterdøren da ungene var små, for å hindre at de gikk ut uten at vi hørte det.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 10:18   #12
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Æææh, er de bare jeg som stusser litt over denne historien?
Altså, jeg vet jo at unger stikker av (det prøver mi minste seg på av og til også, men bare på dagtid, og jeg oppdager det også fordi ho smeller døra igjen )

Men altså; gutten ble funnet i bukse, kortermet skjorte og sokker... Da har han i så fall kledd på seg selv... (for de fleste sover vel i pysj, eller i alle fall IKKE i bukse og skjorte?) Joda, min 2-åring kler på seg selv, men likevel...

Og at faren var i sentrum på en lørdagskveld fram til klokka 4 uten å ringe politiet? Leta han, eller var han "på byen"?

Uansett, det er jo godt at 3-åringen ble funnet, og gjenforent med familien. (og ja, jeg hadde nok ringt politiet temmelig raskt jeg også, SÆRLIG på natterstid)

Gammel 18-07-10, 10:36   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes ikke det høres helt troverdig ut.

Høres mer ut som en gutt som lette etter faren sin, i likhet med mange andre barn som blir overlatt til seg selv mens foreldrene er på fylla.

Har selv funnet små barn gående ute natterstid, da jeg jobbet ved et alpinsenter. Foreldrene lot barn sove på hytta, mens de dro ut på livet. Det verste er at politiet sa dette dessverre skjedde nesten hver helg. Og for å si det slik; dette er mennesker som definitivt har råd til å betale for at noen skal se etter barna deres, dersom de absolutt må på fylla.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 10:48   #14
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

den skurrer den historien.. uff så tragisk..

Gammel 18-07-10, 11:16   #15
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg hadde nok ikke merket det før mye senere om en av mine barn hadde gått ut på natta. Jeg sover klokka 4, å våkner somregel av at barna vekker meg.
Hadde nok ikke våknet før halv ni om jeg ikke ble vekt.

Det kan jo være at det er tillfelle her også, at mannen nettopp har merket at sønnen er borte, men sier at han har letet lenger?

Her har vi lenke på døra.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 12:08   #16
Rillasni
Nybegynner

Rillasni sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Rillasni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Lenke på døra er et must. Skummelt med uredde barn!

Rillasni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 12:37   #17
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Jeg hadde nok ikke merket det før mye senere om en av mine barn hadde gått ut på natta. Jeg sover klokka 4, å våkner somregel av at barna vekker meg.
Hadde nok ikke våknet før halv ni om jeg ikke ble vekt.

Det kan jo være at det er tillfelle her også, at mannen nettopp har merket at sønnen er borte, men sier at han har letet lenger?

Her har vi lenke på døra.

Ja, ikke sant?
Jeg kikker alltid til ungene før jeg legger meg, men hvis vi sover, så merker vi jo ikke noe før på morran...

*skurrer veldig* :mistenksom:

Lenke på døra var jo kjempesmart!!

Gammel 18-07-10, 12:43   #18
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

men det med påkledningen her sover vår datter ofte i en vanlig t shorte og en litt sånn tynn joggebukse aktig stoff og ja av og til sover hun rett som det er med sokker på fordi hun sier hun av og til fryser på bena og vill ha de på hun har egene sove sokker (og fordi de er såå søte synes hun). Så her er det pysjen hennes. HUn er 5 men har sovet sånn ganske så lenge.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 12:53   #19
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Men er det vanlig å sikre hus for rømming på natten da?
Jeg har aldri sett det noen steder jeg har vært, annet enn i bygårder der det er montert sikkerhetslenke i utgangspunktet.

En treåring klarer jo glatt å låse opp ei dør selv.

Jeg aner ikke hva som kan ha skjedd i dette tilfellet jeg, og velger å ikke spekulere i det. For det er vel faktisk ikke helt utenkelig at det faktisk kan være som faren sier heller?

Gammel 18-07-10, 12:55   #20
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rillasni, her.

Lenke på døra er et must. Skummelt med uredde barn!

Lenke på døren kommer aldri til å komme i vårt hus. Jeg er mye mer redd for brann en jeg er for at ungene skal stikke av.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.