Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvor nære Drammen kan man bo uten at man hører "bysuset"

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-10, 17:54   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor nære Drammen kan man bo uten at man hører "bysuset"

Nok en tråd om Drammen

Som sagt skal samboeren min jobbe i Drammen en stund (halvt år), og så ha arbeidssted i Oslo.

Vi har jo et ønske om å bo litt landlig. Og sånn som det er her vi bor nå, i en drabantby i Trondheim, er det aldri helt stille rundt oss. Vi kunne kanskje ønsket dette. Men på hvilke områder i dette området kan man slippe å høre så mye "bysus", og likevel pendle til Drammen-Oslo?

(Vi skal nedover til helga å bli litt bedre kjent i området, så jeg baserer ikke valget heelt på FP )

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 18:01   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor nære Drammen kan man bo uten at man hører "bysuset"

Det er veldig lokale forskjeller vil jeg si, men så lenge man bor i en dal som Drammen ligger i med veldig flatt terreng i bånn og skrånende oppover på hver side er det ikke til å unngå litt sus. Mitt råd er å komme opp i høyden. Jeg er vokst opp på Austad Skog (øverst i strømsø-åsen) og der var det stille og fredelig. Vi bor nå et stykke opp i åsen på andre siden og hører veldig lite trafikksus der. Foreldrene mine bor lenger ned mot flata og hører mye mer trafikken.

Du må rett og slett gå på visning og høre tror jeg. Det går ganske trafikkerte veier både i Lier, Drammen og Nedre Eiker, så trafikksus vil det være de fleste steder, men som sagt det er lokale forskjeller.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 18:16   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor nære Drammen kan man bo uten at man hører "bysuset"

Glemte Konnerud, der vil jeg tro det er ganske fredelig.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 18:32   #4
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor nære Drammen kan man bo uten at man hører "bysuset"

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Glemte Konnerud, der vil jeg tro det er ganske fredelig.

Aha, takk, må sjekkes!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 19:01   #5
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor nære Drammen kan man bo uten at man hører "bysuset"

poff


Sist redigert av Dronningen : 09-08-11 kl 10:11.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 01:02   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor nære Drammen kan man bo uten at man hører "bysuset"

Konnerud kan absolutt være aktuelt om man vil komme litt "landlig og rolig", samtidig som det er kort vei til sentrum. Vestbygda/Skoger blir "forbi" Konnerud. Spørsmål da er jo om man skal pendle med bil eller om man skal pendle med tog eller buss. Skoger-området blir med flere gårder enn det er på Konnerud...

Sentrale delen av Konnerud har buss til sentrum hvert tiende minutt. Skoger har det ikke så ofte, men har fordelen av kort vei for å komme ut på E18 hvis man skal kjøre innover.

Bor selv på Konnerud og pendler til Oslo. Bruker 1 time dør til dør med buss + tog (jobber da nært Oslo S, slik at jeg går mellom tog og jobb). Pga. hyppig bussforbindelse mellom Konnerud og Drammen S og at jeg bor ganske nært busstopp er det raskere å ta bussen ned til busstasjonen enn å kjøre og parkere ved stasjonen.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no