Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

PC-trøbbel - plutselig som å rote i sirup

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-10, 15:58   #1
Left
Passiv

Standard

PC-trøbbel - plutselig som å rote i sirup

Er på besøk hos min mor, og maskinen hennes har blitt ulidelig treg.
Hun forteller at hun under tordenvær - dvs. før tordenværet satte igang (hun skulle bort, og det var spådd uvær) dro ut alt som var av ledninger til både maskin og internett.
Når hun så kommer hjem igjen, og kobler til alt sammen igjen, så virker det som om noe har skjedd, for maskina er som sirup.
Det tar en eeeeevighet samme hva du skal gjøre.
Har forsøkt å scanne igjennom med virusprogram, ad-aware, og forsøkte å laste ned spy-bot, men det tar så lang tid, at du får tidsavbrudd.
Det meste er helt på bærtur for å si det enkelt.
Teori på hva som har skjedd, og hvordan det fikses evt. ?

Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 21:30   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: PC-trøbbel - plutselig som å rote i sirup

Prøvd å ta opp task manager og sett om det er noe program som kjører og tar veldig mye ressurser?

Gammel 21-07-10, 22:47   #3
Left
Passiv

Standard

Ja, og det er ikke det. Jeg har avinstallert diverse og installert på nytt, men det går like forbaska sent. Forsøkte å laste ned et annet virusprogram også, men det tar så lang tid, så det skjærer seg.

Antakelig må jeg formattere, men har jo ikke med meg noe å hjelpe meg med her. Så hun får vel bare rote videre i sirupen?

Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 21:11   #4
Left
Passiv

Standard

iiiingen som har en teori på hva dette kan være??

Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 21:47   #5
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville ringt til leverandøren og sjekket om det var noe gale med nettlinjen. Vi har hatt det problemet før og da måtte de skifte linje.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 10:48   #6
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ying, her.

Jeg ville ringt til leverandøren og sjekket om det var noe gale med nettlinjen. Vi har hatt det problemet før og da måtte de skifte linje.

Ja, men det er ikke bare når du bruker internett. Det går like forbaska tregt når du skal åpne kontrollpanel osv, så det må være noe med minne eller prosessor tror jeg...?

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.