|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Tenker da fortrinnsvis på perioden juni-juli-august, altså innenfor skoleferien. Har du noen bevisst grunn for å reise tidlig/midt i/ sent? (Sånn utover at du "må" da, mange er jo mer eller mindre låst til å avvikle ferie i bestemte perioder ift. jobb.) Og om du har vært i syden flere ganger, på ulike tidspunkt, hvilken periode syns du var best? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Jeg liker egentlig å reise tidlig, da er det grønnere, litt kjøligere og mindre folk. Ideelt sett før skolen slutter, men det er jo ikke så greit med skolebarn. Hvis ikke dette går, rett før skolen begynner igjen, da mest pga pris. Unngår midt-juli.
|
|
|
#3 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Jeg liker best vinteren (aka februar ca).
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?I fjor reiste vi tidlig. Vi dro til Mallorca like etter St Hans, og var borte i 2 uker. Jeg syntes det var godt å få avsluttet "vårsemesteret" på jobben tidlig.
|
|
|
|
#5 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Er litt ferdig med sydenturer for noen år tror jeg, men jeg har alltid tidligere likt å reise i juni. Ikke så varmt, og ikke så ståkete. Og rimeligere - det er også et pre. Og så liker jeg veldig godt å begynne sommeren med ferie, føler at jeg da får mest ut av sesongen. Ferie i august er ikke noe for meg, da er jeg liksom litt klar og motivert for å brette opp ermene og starte hverdagen igjen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Vi bruker å reise i august. Da har vi en gulrot hvis sommeren blir elendig.
|
|
|
|
#7 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Vi har reist i begynnelsen av august. Vi har alltid ferie sent og det er godt å forkorte høsten litt med en varm ferie. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Så sent som mulig. Nå når vi ikke har skolebarn - etter skoleferien er slutt. Liker følelsen av å ikke være ferdig med ferien når alle andre er det. Og å ha en liten bonus i vente hele sommeren. Dessuten blir ikke høsten så lang. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ekvilist
|
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Vi har reist i månedsskiftet mai/juni hittil, i tillegg til en gang i månedsskiftet september/oktober. Jeg tåler varme dårlig, så juli og august er helt uaktuelt. Neste år blir Poden skolebarn, så da regner jeg med at det blir så vi reiser dagen etter at skolen slutter.
|
|
|
#10 |
|
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Vi liker best å forlenge sommeren litt - og har reist mest i september/oktober.
Kos fra livit med to skjønninger - Gutt 2000 Jente 2003 Sist redigert av livit : 22-07-10 kl 11:27. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ekvilist
|
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Er det forresten noen som kan forklare meg hvorfor det er så veldig mye dyrere å reise på høsten sammenlignet med våren? Med Ving koster en uke på høsten (på Sunwing Alcudia f.eks) like mye som to uker i mai/juni.
|
|
|
#12 |
|
kamerat
|
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Om jeg må holde meg til skoleferien (og det må jeg visst :furte: ), synes jeg det er best å dra så tidlig som mulig – jeg liker at det ikke er for varmt og ikke for fullt. August skyr jeg som pesten, da har jo alle i hele Europa ferie.
|
|
|
#13 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Juni, eller i begynnelsen av Juli. August blir altfor varmt og klamt. Varmen kan jeg takle, men ikke høy luftfuktighet.
|
|
|
#14 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Alt annet enn juli og august - da er det for varmt og for mange turister. Aller helst reiser jeg i mai eller september/oktober, men juni går også fint. Nå som jeg har fått skolebarn, er det vel juni som blir aktuelt framover.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Når som helst bare det er rundt 30 grader i lufta og varmt i sjøen/bassenget når jeg er der. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Jeg foretrekker å ha en uke i varmen tidlig (slutten av mai/begynnelsen av juni), og så 2-3 uker i august (eventuelt begynnelsen av september). Har aldri opplevd at varmen er noe problem på typiske sydensteder. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bare sær
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Innenfor skoleferien, tidligst mulig. Da er det som regel kjølig og vått her, og passer varmt der. Senere blir det bedre her, og altfor varmt der.
|
|
|
#18 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Begynnelsen av september.
|
|
|
|
#19 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Vi liker å reise de to siste ukene før skolen starter igjen til høsten, for da har man ekstra enerigi til å begynne skoleåret. I tillegg så er det jo en fin gulrot dersom sommeren her hjemme ikke innfrir. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?Etter å ha startet sommeren i år med en reise til Italia har jeg bestemt meg for at det ikke blir "syden" i fellesferien flere ganger. Heller reise i Norden i fellesferien og sydligere strøk på vår/høst. Det var for varmt, og selv om vi kom i slutten av juni og dermed pr. def. var utenfor turistsesongen i Italia, så var det for mange turister etter min smak på de litt større stedene. Vil man bare bade og sole seg er det selvfølgelig noe annet, men jeg har ikke tålmodighet til så mye av det |
|
|
|
![]() |
|
|