Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-10, 23:16   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?

Tenker da fortrinnsvis på perioden juni-juli-august, altså innenfor skoleferien. Har du noen bevisst grunn for å reise tidlig/midt i/ sent? (Sånn utover at du "må" da, mange er jo mer eller mindre låst til å avvikle ferie i bestemte perioder ift. jobb.) Og om du har vært i syden flere ganger, på ulike tidspunkt, hvilken periode syns du var best?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 23:17   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når på sommeren foretrekker du å reise til syden?

Jeg liker egentlig å reise tidlig, da er det grønnere, litt kjøligere og mindre folk. Ideelt sett før skolen slutter, men det er jo ikke så greit med skolebarn. Hvis ikke dette går, rett før skolen begynner igjen, da mest pga pris. Unngår midt-juli.

Gammel 21-07-10, 23:21   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker best vinteren (aka februar ca).

Men skulle jeg valgt sommer tror jeg at jeg hadde valgt mai/juni.

Gammel 21-07-10, 23:24   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor reiste vi tidlig. Vi dro til Mallorca like etter St Hans, og var borte i 2 uker. Jeg syntes det var godt å få avsluttet "vårsemesteret" på jobben tidlig.

I år har jeg fremdeles ikke begynt skikkelig ferie enda. Vi reiser sørover om en uke (altså 29. juli). Jeg synes det også er helt supert. Nå er det helt, helt stille på jobb. Jeg kan komme sent og gå tidlig uten et snev av dårlig samvittighet. Og jeg kan vite at jeg har noe å se frem til.

Konklusjonen må vel bli at ferie er så deilig at det egentlig ikke spiller noen rolle når den kommer.

Gammel 21-07-10, 23:32   #5
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Er litt ferdig med sydenturer for noen år tror jeg, men jeg har alltid tidligere likt å reise i juni. Ikke så varmt, og ikke så ståkete. Og rimeligere - det er også et pre. Og så liker jeg veldig godt å begynne sommeren med ferie, føler at jeg da får mest ut av sesongen. Ferie i august er ikke noe for meg, da er jeg liksom litt klar og motivert for å brette opp ermene og starte hverdagen igjen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 23:41   #6
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker å reise i august. Da har vi en gulrot hvis sommeren blir elendig.

Gammel 21-07-10, 23:43   #7
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har reist i begynnelsen av august. Vi har alltid ferie sent og det er godt å forkorte høsten litt med en varm ferie.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 23:59   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Så sent som mulig. Nå når vi ikke har skolebarn - etter skoleferien er slutt. Liker følelsen av å ikke være ferdig med ferien når alle andre er det. Og å ha en liten bonus i vente hele sommeren. Dessuten blir ikke høsten så lang.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 00:18   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har reist i månedsskiftet mai/juni hittil, i tillegg til en gang i månedsskiftet september/oktober. Jeg tåler varme dårlig, så juli og august er helt uaktuelt. Neste år blir Poden skolebarn, så da regner jeg med at det blir så vi reiser dagen etter at skolen slutter. Når begynner som regel skoleferien?

Gammel 22-07-10, 01:00   #10
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi liker best å forlenge sommeren litt - og har reist mest i september/oktober.

I desember blir første turen til syden på vinteren, blir spennende å se hvordan vi liker det.

Sist redigert av livit : 22-07-10 kl 11:27.
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 01:02   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det forresten noen som kan forklare meg hvorfor det er så veldig mye dyrere å reise på høsten sammenlignet med våren? Med Ving koster en uke på høsten (på Sunwing Alcudia f.eks) like mye som to uker i mai/juni.

Gammel 22-07-10, 01:06   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg må holde meg til skoleferien (og det må jeg visst :furte: ), synes jeg det er best å dra så tidlig som mulig – jeg liker at det ikke er for varmt og ikke for fullt. August skyr jeg som pesten, da har jo alle i hele Europa ferie.

Men de aller beste tidene er jo månedsskiftet mai/juni og de siste par ukene i september.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 09:57   #13
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Juni, eller i begynnelsen av Juli. August blir altfor varmt og klamt. Varmen kan jeg takle, men ikke høy luftfuktighet.

Gammel 22-07-10, 10:07   #14
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Alt annet enn juli og august - da er det for varmt og for mange turister. Aller helst reiser jeg i mai eller september/oktober, men juni går også fint. Nå som jeg har fått skolebarn, er det vel juni som blir aktuelt framover.

Gammel 22-07-10, 10:23   #15
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Når som helst bare det er rundt 30 grader i lufta og varmt i sjøen/bassenget når jeg er der.

Dette været vi har her hjemme er til å bli deprimert av, rett og slett.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 10:47   #16
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg foretrekker å ha en uke i varmen tidlig (slutten av mai/begynnelsen av juni), og så 2-3 uker i august (eventuelt begynnelsen av september). Har aldri opplevd at varmen er noe problem på typiske sydensteder.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 10:55   #17
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innenfor skoleferien, tidligst mulig. Da er det som regel kjølig og vått her, og passer varmt der. Senere blir det bedre her, og altfor varmt der.

I forhold til jobb kommer jeg meg ikke avgårde før 1. juli, men da drar vi. Nå er jeg nettopp kommet hjem igjen, det var sannelig varmt nok.

Hadde jeg ikke hatt skolebarn ville jeg foretrukket mai og september.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 11:00   #18
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Begynnelsen av september.
Og om våren, etter 17 mai.

Gammel 22-07-10, 11:25   #19
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Vi liker å reise de to siste ukene før skolen starter igjen til høsten, for da har man ekstra enerigi til å begynne skoleåret. I tillegg så er det jo en fin gulrot dersom sommeren her hjemme ikke innfrir.
Imidlertid reiser vi da til Kanariøyene, så det er jo ikke SÅ varmt som rundt middelhavet på den tiden, og det blåser jo endel mer.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 11:32   #20
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Etter å ha startet sommeren i år med en reise til Italia har jeg bestemt meg for at det ikke blir "syden" i fellesferien flere ganger. Heller reise i Norden i fellesferien og sydligere strøk på vår/høst. Det var for varmt, og selv om vi kom i slutten av juni og dermed pr. def. var utenfor turistsesongen i Italia, så var det for mange turister etter min smak på de litt større stedene. Vil man bare bade og sole seg er det selvfølgelig noe annet, men jeg har ikke tålmodighet til så mye av det

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.