|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Kan ikke c: utvides i vista?Jeg skal utvide c-partisjonen på maskinen til snørrvalpen. Jeg har redusert d: og skulle dermed kunne utvide c. Men jeg får ikke lov, hverken med diskpart eller med gui. På diskpart sier den at den ikke finner brukbar ledig plass noe sted. |
![]() |
![]() |
#2 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Kan ikke c: utvides i vista?Vista er noe drit! Det går ikke an å gjøre noen ting som helst.
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan ikke c: utvides i vista?Akkurat det samme har jeg prøvd, kunne fint redusere D, men lage C større? Det var ikke snakk om. Jeg har ikke super-peiling altså, så det kan godt henne det går, men jeg fant ikke ut av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan ikke c: utvides i vista?Jeg spurte mannen, men han visste heller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Kan ikke c: utvides i vista?
Det var det jeg og endte opp med å gjøre.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan ikke c: utvides i vista?Ingen versjoner av Windows har vel muligheten til å endre partisjonsstørrelse uten tap av data uten at man bruker tredjeparts programvare. For å endre partisjonstørrelsen har vel bl.a. Acronis programmer som kan brukes. Gratisalternativer er ellers f.eks. PartedMagic og diverse andre verktøy som ligger på Ultimate Boot CD: www.ultimatebootcd.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Det er veldig mange år siden PM ble oppdatert. JEg tror man skal kunne opprette oppstarts-cd som man kan bruke selv på Vista, men ikke selve Windows-versjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tja. Windows 7 har på enkelte områder bedre kompatiblitet mot eldre programmer, men samtidig er Windows 7 bygget på Vista. Annen ting kan være om man kjørte 32- eller 64-bit-versjonen av Vista. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan ikke c: utvides i vista?Altså. Hvis man frigjør plass fra D: og oppretter den nye plassen som en ny partisjon som man så formaterer og deretter sletter igjen - så kan man få utvide d: i vista. Men man får ikke utvide c: Det er jo skikkelig urettferdig! |
![]() |
![]() |
|
|