Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sovesofa hver natt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-10, 12:01   #1
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sovesofa hver natt?

Poden på 11 mener han ønsker seg en sovesofa i steden for senga han har i dag. Jeg tror ikke han egentlig gjør det -han har i dag loftseng med en klippan med kult trekk under, men han mener nå det... (han kommer aldri til å gidde å re opp, så det blir jo en seng).
Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å sove på sovesofa hver natt -i alle fall de "vanlige". Jeg har ikke råd til å kjøpe sovesofa i spesialbutikk, så derfor lurer jeg på om noen har forslag til en sovesofa fra ikea, skeidar, bohus e.l. som er gode nok til å sove på hver natt? Fortrinnsvis til en ok pris?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 12:02   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovesofa hver natt?

Vanlig sovesofa (fra billigkjendene) med en god overmadrass skal være helt ok.

Gammel 23-07-10, 12:14   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor skulle det ikke være greit å sove på sovesofa? Det gjorde jeg hele oppveksten, fra jeg var ca 7. Det var helt vanlige, rimelige greier, og jeg lå godt uten noen problemer.

Gammel 23-07-10, 12:28   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Fordi det stort sett er veldig dårlige madrasser, som ikke gir riktig støtte til kroppen. Jeg har selv sovet i mange år på sovesofa som barn, og jeg har helt ødelagt rygg. Selvsagt ikke på grunn av sovesofasoving, men det har i alle fall ikke hjulpet ryggen.

Gammel 23-07-10, 16:04   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pip (7) har sengen "Tromsø" fra Ikea på rommet sitt. Den er 90 cm bred og har "kant" på tre sider, og man får derfor god plass til å fylle den med puter i ryggen og likevel ha plass nok til å sove. Man velger selv hvor dyr/god madrass man vil bruke.

Er på ferie på tregt nett nå, og får derfor ikke linket til bilde.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 16:08   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På flere av sovesofaene IKEA kan man velge mellom flere ulike madrasser, etter hvilken kvalitet man vil ha. F.eks på Beddinge, men også flere av de andre typene. De dyreste madrassene der, er ment som hver-natt-madrasser.

Gammel 23-07-10, 16:38   #7
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

De to eldste (11 og 14) har Beddinge fra Ikea. Storebror har den dyreste madrassen, mens mellomsøster har en litt billigere variant. Begge har overmadrass til å legge på når de rer opp til dobbelseng.

Gammel 23-07-10, 16:51   #8
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Standard

Jamen har Ikea fått pocketfjærer og mange valg på sovesofaene sine, ja! Takk for tips!

Gammel 24-07-10, 23:33   #9
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

På spillerommet til ungene som også er gjesterom har jeg KOS sovesofa fra Jysk.
Der er det fjermadrass i både rygg og sete og den er ok å ligge på.
Der legger man bare ned ryggen når man skal sove og det er oppbevaringsrom under sengen til dyne osv. Det er ikke skuff, med fast sokkel på en måte.

Prisen var også overkommelig 1900 ,-tror jeg at jeg betalte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.