|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
![]() Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Mine jenter er på besøk hos søsteren min. Der er de på hytta deres, og jeg fikk akkurat en sms om at nå kjører hun ene datteren min båt alene! Dvs. mannen til søsteren min og broren kjørte båt ved siden av henne skrev søsteren min. Jeg vet ikke hva jeg skal si til dette. Er det greit liksom? Eller er det jeg som er for mye "hønemor"? Hun kjører nok ikke langt, og hun har redningsvest på seg. Men likevel?
![]() |
#2 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Hmmm. Jeg har ei jente som er 7 1/2 og hun er laaaaaaaaaaangt unna å kjøre båt alene ja.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Med redningsvest liten motor og følgebåt...tja egentlig ja, jeg ville nok suttra litt til gubben og samtidig vært glad for at ungene ikke må vokse opp med bare meg som kan være litt på den forsiktige siden.
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Med følgebåt og en liten motor, så ja.
![]() |
#6 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Lav fart, liten motor, liten båt og svært god oppfølging. Jeg hadde ikke sagt noe på det om dette var saken.
![]() |
#7 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Ja, jeg tror nok det hadde gått greit.
![]() |
#8 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Enig med de andre. Hadde ikke sett problemet med vest og følgebåt (og liten motor). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?
Jepp, akkurat det jeg mener jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Ja, ok så følger de etter henne i båt.. men likevel, mine 7 åringer hadde IKKE kjørt båt alene om 6 mnd, helt uaktuelt...Men i dette tilfelle regner jeg med at det er på "gøy" at hun gjerne ville prøve alene, og får lov til det-siden de er rett i nærheten.. Men ellers synes jeg absolutt ikke 8 åringer skal kjøre båt alene!
![]() |
#11 |
Ferdig!
![]() Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Så lenge det var kontrollert av noen voksne ved siden av, hadde det vært helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Ja, det tror jeg at jeg fikk lov til også. En liten forsiktig runde, liksom. Jeg vokste opp ved havet. Sist redigert av Nelly Nickers : 24-07-10 kl 10:25. Årsak: finleste hovedinnlegget |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?
Skulle til å si det, med følgebåt, redningsvest og dødmannsknapp så er det ikke noe problem.
![]() |
#15 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
![]() Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Takk for svar alle sammen. Jeg har tenkt meg om, og synes hun skal få lov. Mine tvillingjenter er ellers ganske forsiktige jenter, så hvis hun ene føler at hun mestrer dette, så kan det faktisk bygge opp selvtilliten hennes. Nå kan hun få skryte til andre at hun mestret i alle fall DET.
Hihi, det var akkurat det jeg gjorde. Sutra til gubben først. Og med min forsiktige innstilling på flere ting i livet, så er det vel like greit at de får "prøvd seg litt" hos andre, når ikke jeg er tilstede.
![]() |
#18 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Det virker jo som at det er helt trygt opplegg.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Jeg hadde jo klikka hundre prosent. Men det er fordi jeg er en høne. Dette er vanlig vet jeg. |
![]() |
![]() |
|
|