![]() |
#1 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Opel Zafira - erfaringer?Vi vurderer sterkt Opel Zafira nå som vi skal bytte ut primeraen i en litt romsligere bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
trøtt
|
![]() Sv: Opel Zafira - erfaringer?Vi har en Zafira og er veldig fornøyde. Bilen er romslig og god, og mannen min er også meget fornøyd med kjøreegenskapene. (Jeg har ikke stertifikat.) Vi har ikke prøvd med bakovervendt sete, men jeg kan ikke tenke meg at det blir noe problem når den tid kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Opel Zafira - erfaringer?Vi hadde en Zafira et par år
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Opel Zafira - erfaringer?Vi har Zafira. Det er god plass i den, men den er ikke så bred som Vectra, for eksempel, selv om det ikke er langt ifra. Det går akkurat ikke tre store bilseter i bredden, men har du liten rumpe, får du plass i midten mellom to seter bak. Vi har en snart-treåring bakovervendt, og det er ikke noe problem. Han sitter bak passasjersiden, da, siden mannen min har sinnsykt lange bein. Jeg liker at du kan jekke opp og ned førersetet og at man kan sitte høyt. Jeg elsker høye biler og synes konebilen vår, en Corsa, er som å kjøre gocart i forhold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Øyboer
![]() Sv: Opel Zafira - erfaringer?bra dere har så gode erfaringer med den.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Øyboer
![]() Sv: Opel Zafira - erfaringer?Bilen virker super og det er jo derfor vi har sett så mye på den. Akkurat en sånn bil jeg vil ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
snur
|
![]() Sv: Opel Zafira - erfaringer?Vi tenkte også på Zafira når vi skulle kjøpe oss "ny" bil nå, men endte opp på en Chrysler grand voyager. Akkurat av samme grunn som du nevner
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Opel Zafira - erfaringer?Men det er skikkelig vanskelig å få tak i en brukt Voyager med air-con, er det ikke? Ellers hadde nok vi også kjøpt en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Øyboer
![]() Sv: Opel Zafira - erfaringer?Air-con er veldig viktig. Alle Zafiraene vi har sett på har hatt det |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Opel Zafira - erfaringer?Vi har hatt en Zafira og kommer ikke til å kjøpe Opel igjen. Den var ok å kjøre og hadde passe grei plass men alt som kunne gå i stykker gjorde det. Kjøpte bilen ny i 01 og hadde den i tre år, i løpet av de tre årene hadde vi den på verksted seks ganger (og da snakker ikke om vanlig service). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
snur
|
![]() Sv: Opel Zafira - erfaringer?
![]() |
#12 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
Min tante og onkel hadde Zafira i 2001 og var også veldig misfornøyde.. Men vi kjøpte en 2003 mod og var veldig fornøyde iallefall..
![]() |
#14 |
Aktiv
Hvor: på en øy
![]() |
![]() Sv: Opel Zafira - erfaringer?Vi har Zafira 2001 modell og vi hater den bilen. eller mest gubben som synes den er trang og det er alltid noe i veien med den. Nå for tiden er det at bremsene hyler, de er rustet fast og vi må på crp nesten hver gang vi skal kjøre langt for hjulene blir brennhet.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Opel Zafira - erfaringer?Jeg følte at det var en skikkelig mandagsbil ihvertfall, som jeg hadde fått
![]() |
#18 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Opel Zafira - erfaringer?Har også hørt at det er mye feil på Opel Zafira. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ustabil
|
Søsteren min hadde også en Zafira, og med like dårlige erfaringer som dere. Dessuten HAR de brukte Zafiraene kommet VELDIG dårlig ut i sammenligningstester. Litt eldre Zafiraer har utrolig mye feil. Opel er ikke akkurat kjent for kvalitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|