|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Plæstic pusher
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Mikrobølgeovn?Her i huset har vi mikrobølgeovn, men den brukes ytterst sjeldent. Jeg har vært skeptisk til bruken av den type oppvarming lenge, og den ble ikke akkurat mindre når jeg leste denne artikkelen i Mat og Helse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Mikrobølgeovn?Jeg har brukt microbølgeovn til oppvarming av barnemat, MME og annen mat uten store bekymringer. Det var en diskusjon rundt dette på NM en gang, og svarene Veronal ga gjorde meg trygg på at det er ok.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mikrobølgeovn?Jeg har aldri varmet opp barnemat/mme i mikrobølgeovn, men bruker mikroen ofte til "voksenmat". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
godt brukt
|
![]() Sv: Mikrobølgeovn?Jeg bruker microen til allslags. Var veldig skeptisk for noen år siden. Men bruker den ukritisk nå. Bør man være redd altså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Epikur
|
![]() Sv: Mikrobølgeovn?Jeg er ikke begeistret for mikroovner og vil ikke kaste bort verdifull benkeplass på det. Det er liksom ingenting jeg TRENGER en mikroovn til, som ikke kan gjøres ved hjelp av en stekeovn og/eller vannkoker. Så da prioriterer jeg andre kjøkkengreier.
![]() |
#7 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Mikrobølgeovn?
Må signere Mim her.
![]() |
#9 |
Come what may...
|
![]() Sv: Mikrobølgeovn?Synes det er greit å varme middagen når man kommer hjem i fra jobb! Tinefunksjonen er også kjempe greit.
![]() |
#10 |
Plæstic pusher
![]() ![]() |
![]() Sv: Mikrobølgeovn?Selvsagt er den praktisk å bruke. Den varmer jo opp maten utrolig raskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Etylbarbital
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mikrobølgeovn?Knapt en påstand i bladet Mat og helse er dokumentert.
![]() |
#12 |
godt brukt
|
Det ante meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg innrømmer at jeg bare skummet artikkelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Mikrobølgeovn?Jeg brukte microen masse til aa varme opp barnemat. For sent aa tenke paa det naa. Vi har en saann kombinert stekeovn/micro fra Bosch, og det er jo genialt ift. sparing av plass. Jeg aner ikke hva dette betyr ift. pris (vaar var her da vi kjöpte leiligheten), men det er i alle fall et tips til dem som vil ha, men ikke har plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mikrobølgeovn?Jeg bruker ikke mikro. Klarer meg fint uten
![]() |
#16 |
Etylbarbital
![]() Sv: Mikrobølgeovn?Jeg bruker forøvrig mikro til nesten alt ettersom vi har levd uten komfyr i 15 måneder nå (bygger hus og leier umøblert - har ikke giddet å kjøpe en komfyr i mellomtiden). Det er utrolig hva man kan lage med en mikro og en vannkoker.
![]() |
#17 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
![]() Sv: Mikrobølgeovn?Her brukes nok microen opptil flere ganger i uken, gitt, også til oppvarming av mat til lillemor. Statser på at det er trygt nok, jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Mikrobølgeovn?En typisk Mat og Helse artikkel jo!
![]() |
#19 |
Ekvilist
|
Jeg har også hørt om en utallelse fra en person bak Mat&helse som var totalt sinnsvak. Jeg kommer aldri til å kjøpe det bladet.
![]() |
#20 |
aldrende
![]() Sv: Mikrobølgeovn?Jeg bruker mikroen mest til å tine ting jeg har glemt å ta ut av fryseren i tide, og jeg kan ikke si jeg bekymrer meg så veldig.
![]() |
![]() |
|
|