|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I mål
|
Noen som har leid campingbil?Hvert års ferie ender med at vi prater om alle de neste feriene vi har lyst til å dra på, og i serien "burde vi ikke se Norge også" vurderer vi å sjekke ut mulighetene for å leie en campingbil. Vi trives egentlig godt i telt, men å forflytte seg hver dag med små barn virker noe enklere med en campingbil. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har leid campingbil?Prisen er horribel. Vi sjekket det opp i forbindelse med en ukes tur til Lofoten og kom fram til at det ble omtrent dobbelt så dyrt som å ta fly nordover og leie hotellrom. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har leid campingbil?Vi vurderte å leie det i år, men slo det fra oss. (Som det meste vi har vurdret i år...det siden lillemor bare er 3 mnd.)
|
|
|
|
#4 |
|
Ekvilist
|
Sv: Noen som har leid campingbil?Jeg har ingen erfaringer selv, men min caravanelskende mor med samboer har leid og kjørt til nordnorge, og vært kjempefornøyd. Jeg synes det høres helt supert ut å reise på den måten. Det er dyrt, men man har en helt annen frihet enn om man må leie seg inn på hotell og hytter på veien. Tannbørsten på plass, og maten i kjøleskapet. Kan stoppe hvor som helst å ta en hvil og en matrast. En bakdel med campingbil kontra campingvogn er at når man først camper et sted, så er det litt mer styrete å ta en liten tur i butikken eller noe sånt. Huset må med liksom.
|
|
|
#5 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har leid campingbil?Campingvognleie er halve prisen!! Så dersom det er et tema bør det sjekkes opp! Man får leid mye flotte vogner for rundt 5000kr pr uke i høysesongen og da bør man ikke tenke på kilometer osv. Argumentene til Irma er jeg veldig enig i.
|
|
|
|
#6 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har leid campingbil?Jeg var på campingbil-ferie uten barn i sommer, og det fristet å prøve med hele familien. I campingbilen vi har mulighet til å låne er det så elendige sikringsmuligheter at vi nødvendigvis måtte kjørt bil med et av barna i ved siden av, men det vil jeg jo tro har blitt forbedret med tida. (Den er kanskje 20 år gammel.)
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har leid campingbil?Unskyld at jeg kupper tråden men har noen noen sider og ikke minst priser for utleie av campingvogn? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Sv: Noen som har leid campingbil?
På Finn ligger det en del iallefall. Søk på "leie" eller på campingvogner/bobiler til lav pris. (F.eks søk på campingvogn opp til 5-10 000,-.)
|
![]() |
|
|