Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken størrelse dyne bruker man egentlig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-10, 21:48   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hvilken størrelse dyne bruker man egentlig?

Nå begynner det å bli en del år siden sist jeg hadde baby og lite barn. Åtte år, faktisk. Som den småsenile dama jeg er så husker jeg knapt hva jeg spiste til middag i går og nå trenge jeg hjelp fra dere.

Jeg har handlet uante mengder stoff og har lyst på litt nytt og sprekt sengtøy. Men hvilken størrelse dyne var det man brukte? Jeg har tre størrelser og den minste mener jeg er til vugge og vogn. Men hva med 80x100 og 100x140? Når starter man med den største?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 21:51   #2
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken størrelse dyne bruker man egentlig?

65x80 hadde vi i vugge og vogn.I senga hadde vi 80x100 til han ble ett par år.
100x140 brukte han ikke så lenge før han fikk en stor dyne.

Gammel 30-07-10, 21:52   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken størrelse dyne bruker man egentlig?

80x100 er vel til sprinkelseng og 100x140 den som kalles juniordyne.

Mine barn har gått over til neste dynestørrelse ganske tidlig. De har voksendyne nå (140x200) fordi sengene deres har en dimensjon som gjør at de trenger det. De har også hatt juniordyne i sprinkelsenga fordi det har blitt for kaldt/lite med den mindre dynen.

Den minste dynen brukte jeg i vogna, i armkroken, på sofaen, som liggeunderlag på besøk, som egen dyne når vi samsov etc. Det er nok dyna jeg har brukt mest, og derfor hadde jeg flere eksemplarer av den. Ikke minst fordi den trengte en vask ganske hyppig pga gulp etc.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.