Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Facts and fiction om lyn og torden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-10, 22:17   #1
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Facts and fiction om lyn og torden

Kan man lære sånt også her inne?
Jeg ble holdt våken av et kraftig tordenvær her en natt, grunnen til at jeg ble liggende våken var for det første at det bråkte noe helt innmari og for det andre fordi jeg bekymret med litt over hestene mine. De har jernsko på og jeg ble i min barndom lært at dette førte til større fare for å bli truffet av lynet. Fact or fiction? Hvor stor er sannsynligheten for at man blir truffet av lynet og har en hest med jernsko større sjanse enn andre?

Er det ellers også sant at man er tryggest i bil, man ikke må stå under et tre og er det eventuelt andre ting rundt lyn og torden avdelingen jeg burde vite noe om?
Jeg vet at man kan telle avstanden mellom lynet og tordenet for å beregne hvor langt borte og så videre, men egentlig virker jo det nokså bortkastet siden lynet ser ut til å bevege seg like mye frem som tilbake.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.