Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når er beltestolen for liten?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-10, 13:18   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Når er beltestolen for liten?

Eldste på snart 9 år har vokst godt i sommer. Hun er nå ca 134 cm og 28 kg.
I går oppdaget jeg at da jeg festet henne i beltestolen at beltet kom et stykke nedenfor skulderen hennes.
Setet er justert maks opp, så jeg kan ikke forlenge ryggen mer.

Er da stolen for liten? Eller kan beltet svinge ned bak skulderhøyde uten problemer? Er det evnt andre stoler som er lenger i ryggen?

Gammel 31-07-10, 13:26   #2
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når er beltestolen for liten?

Jeg mener at jeg har lest at når barna sitter forovervendt så skal beltet starte over skulderhøyde, bakovervendt skal være motsatt. Så det høres ut for meg som om setet er for lite til henne. Hvilket sete har dere?

Gammel 31-07-10, 13:30   #3
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Hvilken stol har dere? Vi har MC Rodi XR og min 2001 modell er ganske lik din i str. Hun har fortsatt god plass i sitt mener jeg (ikke at jeg har sjekket i det siste, men beltet går over skuldra i alle fall)

Gammel 31-07-10, 13:37   #4
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Stolen er av ukjent merke. Tenkte å finne et bilde av den, men det hadde jeg visst ikke på denne maskinen.

Gammel 31-07-10, 14:13   #5
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg mener at jeg har lest at når barna sitter forovervendt så skal beltet starte over skulderhøyde, bakovervendt skal være motsatt. Så det høres ut for meg som om setet er for lite til henne. Hvilket sete har dere?

Beltet skal aldri starte under skulderhøyde fremovervendt, har jeg lært. Beltet skal helst starte rett ved skulderen, men bakovervendt er det ingen krise om selen går litt nedenfor(men det er det om barnet sitter fremovervendt) men det betyr at setet begynner å bli for liten(hvis man ikke kan justere selene mer opp vel og merke).

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 14:37   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror setet dere har er lite i størrelsen, storebror er bare bittelitt mindre (han har rundet 130 i løpet av sommeren) og har fortsatt god plass i begge stolene vi har til ham, en er en Britax og den andre er en Recaro, begge to har mer å gå på i høyden.

Gammel 31-07-10, 14:41   #7
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Pr definisjon har hun snart den høyden man sier at man kan kutte sikring, men vi ønsker å sikre henne en god stund til.
Vi har bilpute med beltefører, men synes ikke det er noe godt alternativ.

Hvilket sete har lang rygg, som samtidig ikke er for bredt? Det er litt trangt i baksetet hos oss.

Gammel 31-07-10, 14:47   #8
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Britax Kidfix/kid plus
Maxi Cosi rodi
Cybex Solution

Gammel 31-07-10, 14:50   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte et rimelig sete på Mekonomen til vår 8,5 åring som er 137 cm i sommer. Hun kan sitte lenger enn 140 cm i det setet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 15:34   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Vi kjøpte et rimelig sete på Mekonomen til vår 8,5 åring som er 137 cm i sommer. Hun kan sitte lenger enn 140 cm i det setet.

det kommer vel litt an på hvor lang ryggen er på barnet? Noen barn har jo mye rygg og kortere bein, eller?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 15:36   #11
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Hvilken stol har dere? Vi har MC Rodi XR og min 2001 modell er ganske lik din i str. Hun har fortsatt god plass i sitt mener jeg (ikke at jeg har sjekket i det siste, men beltet går over skuldra i alle fall)

Vi har og denne og turbo var 135 cm i mai(lang i ryggen) og har enda en del å dra opp i ryggen. men spørs om han ikke kræsjer i taket på bilen før vi får tatt ut alt på stolen

Gammel 31-07-10, 15:41   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 2001-modell har Graco sin beltestol. Han er nå 140 cm og 30 kg og har god plass fremdeles.

Gammel 31-07-10, 18:18   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Broren, som er 147 cm, passer også i setet, men har litt breie skuldre. Maxi cosi rodi ble for kort for den unge damen, og det var derfor vi kjøpte nytt. Og siden de er mine barn er de jo velproposjonerte. Noe annet skulle tatt seg ut

Gammel 01-08-10, 03:22   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Broren, som er 147 cm, passer også i setet, men har litt breie skuldre. Maxi cosi rodi ble for kort for den unge damen, og det var derfor vi kjøpte nytt. Og siden de er mine barn er de jo velproposjonerte. Noe annet skulle tatt seg ut

Hvilket sete kjøpte du når MaxiCosi Rodi ble for lite? Vi har det til alle og største tulla er 132 og 30 kg og har god plass foreløpig, men det kan nok bli for lite om 1-årstid kanskje.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 04:19   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min åtteåringen på ca. 135 cm passer fortsatt fint i Britax-setet, og det er fortsatt litt å gå på i ryggen. De skal helst nå 150 cm før man kutter bilstolen, sier regelverket.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 10:19   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvilket sete kjøpte du når MaxiCosi Rodi ble for lite? Vi har det til alle og største tulla er 132 og 30 kg og har god plass foreløpig, men det kan nok bli for lite om 1-årstid kanskje.

Jeg kan sjekke hva det heter når bilen kommer hjem. Men det ble kjøpt på Mekonomen i juni til 699,-.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.