Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hund på uterestaurant?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 00:20   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Hund på uterestaurant?

Jeg er ikke så bevandret i restaurantlivet, men jeg stusset sist gang vi var ute og spiste. Vi var på Solsiden i Troindheim og satte oss ute siden det var sol Ved siden av oss setter det seg noen med en liten hund. De har kontroll på hunden, så den plager ikke oss. Men, min første tanke var: "Jøss, hund på restaurant"? Kelneren/servitøren reagerte ikke på hunden, og det gjorde ikke de jeg var sammen med heller.

Er det virkelig vanlig at man tar med seg hund der man spiser mat (uteservering og inneservering)? Eller er det forskjellige regler i forhold til om man sitter inne eller ute?

Opplys meg gjerne

Gammel 02-08-10, 06:54   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund på uterestaurant?

Man tar vel ikke med seg hund inn på restaurant, men ute gjør vel ikke noe.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 06:56   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i hunder altså, men jeg synes ikke de hører hjemme på restaurant. Selv om det er ute. Min allergiker reagerer f.eks selv utendørs, dessuten finnes det jo mange som faktisk er livredde. Dessuten synes jeg det er uhygienisk.

Gammel 02-08-10, 08:01   #4
Solblomst
Passiv

Standard

Jeg synes det er unødvendig, men hadde ikke reagert på det.

Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 08:07   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da jeg hadde hund hendte det at jeg satte ham på utsiden av gjerdet mens jeg satt på innsiden.

(Det hendte vel strengt tatt han hadde med seg parasoll og vannskål også hvis det var varmt. )

Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 08:36   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg satt på jordbærpikene på KBS-senteret *lokalinformasjon* og der var den en liten chihuahua som gikk OPPÅ bordet uten at de på kaféen reagerte.

Jeg har forøvrig ikke reagert om hunden har ligget under bordet etc på en uterestaurant.

Gammel 02-08-10, 08:41   #7
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Da er det sikkert en normalt ting med hund på uterestaurant, selv om jeg reagerte litt. Tenker også hygiene. De som hadde denne hunden passet på den hele tiden og den lå på benken mellom dem eller på gulvet lengst bort fra oss, så de tok hensyn.

Men, jeg synes likevel det er litt rart at det er lov siden det serveres mat.

Gammel 02-08-10, 08:42   #8
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg satt på jordbærpikene på KBS-senteret *lokalinformasjon* og der var den en liten chihuahua som gikk OPPÅ bordet uten at de på kaféen reagerte.

.

Da tror jeg at jeg hadde reagert og sagt noe. Hvor har vel ikke de små føttene vært?

Gammel 02-08-10, 08:53   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Da tror jeg at jeg hadde reagert og sagt noe. Hvor har vel ikke de små føttene vært?

Ja, jeg gremmes fortsatt for at jeg ikke sa noe.

Gammel 02-08-10, 09:11   #10
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Hund på uterestaurant hadde jeg ikke tenkt over, tror jeg. Det er jo ute, lizzm. Ang. hygienen så tenker jeg ikke så mye over det så lenge hunden holder seg på bakken, og ikke laffer rundt oppå bordene eller slikker på alt mulig.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 09:13   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Så lenge hunden oppfører seg er det vel greit? Har aldri tenkt over det, jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 09:15   #12
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På uterestaurant må det vel være greit?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 09:33   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke det er greit, hverken ha den ved bordet på uterestauranten eller binde den veldig nærme inngangen der folk går ut og inn. Jeg er redd for store hunder og slapper ikke av. Kremt, små hunder er greit...for min del, men jeg synes de uansett bør holdes unna.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 09:35   #14
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke det er greit nei, sspiller ingen rolle om det er ute eller inne på resturanten.
Jeg har også opplevd det samme som Bauche.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 10:20   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Helt greit så lenge den ligger i ro under bordet.

Gammel 02-08-10, 10:39   #16
Klosetta
Fullverdig medlem

Klosetta sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Klosetta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg synes også det er greit så lenge eierene har kontroll og tar hensyn. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor det er uhygenisk at en hund ligger under et bord og slapper av?

Klosetta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 11:08   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett hunder på uterestauranter/utekafeer mange ganger, og aldri reagert på det. Jeg kan ikke helt se at det er uhygienisk at hunden ligger ved eller under bordet, og de hundene jeg har sett i slike sammenhenger har vært veloppdragne og ligget i ro og ikke plaget noen. Jeg skjønner at man misliker det dersom man er redd for hunder, altså, men det er ikke jeg, og derfor har jeg vel aldri tenkt over det.

Gammel 02-08-10, 11:23   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om jeg synes det er galt, så lenge hunden ligger helt i ro og ikke plager noen. Men personlig så makter ikke lukten av hund, så for min del hadde jeg måttet flytte meg, hadde det kommet noen med hund og satt seg ned i nærheten av meg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 11:36   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer fra sted til sted om det er lov eller ei, min egne boxer tar jeg stort sett med kun på steder hvor de oppfordrer meg sterkt om å ta ham med. Og forer ham med kjøtt og skjemmer ham bort.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 12:16   #20
Left
Passiv

Standard

Så lenge hunden ligger rolig ved bordet, klarer jeg ikke helt å finne problemer med det. Det eneste måtte være at ungene mine hadde vært mer opptatt av hunden enn av maten sin

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.