Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vil du ha med lappen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 09:04   #1
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vil du ha med lappen?

Dette spørsmålet irriterer meg hver gang jeg handler mat. Hva i all verden skal vi med kassalappen fra matbutikken? Er det noen av dere som bruker den til noe? Kvittering hvis man handler for andre, greit nok, men ellers hva? Er det noe de ansatte er forpliktet til å spørre om?

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 09:08   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil du ha med lappen?

Mange tar vare på kvitteringene for å føre regnskap, andre når de handler for andre folk. Eller i tilfelle noe skal byttes.

Da jeg jobbet på Kiwi var vi forpliktet til å spørre. Vi fikk ikke printet ut kvitteringen automatisk (spare papir - miljøvennlig) og måtte derfor spørre.

Noen blir irritert over at man spør om de vil ha kvittering fordi de ikke vil ha den, andre fordi de tar det som en selvfølge at de får den.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 09:09   #3
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

På Rema var me og strengt opplært til å spørre kunden om det.

Gammel 02-08-10, 09:15   #4
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig greit å ha kvitteringen til å myse på totalen, føre inn i regnskapet, og hvis noe skal byttes. Det er ihvertfall greit å bli spurt, så man kan velge om de skal skrive den ut eller ikke.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 09:22   #5
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Av og til er det slått inn feil, og det vil jeg gjerne sjekke. En gang hadde de slått inn 23 pastaglass, jeg hadde kjøpt ett. Jeg oppdaget det ikke før dagen etter og fikk da pengene igjen ved å vise kvitteringen. Det er jo også et bevis på hva jeg har kjøpt så jeg vil stort sett alltid ha den.

Gammel 02-08-10, 09:31   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er veldig greit å sjekke, har opplevd flere ganger at de har slått inn feil pris eller tatt dobbelt opp osv.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 09:34   #7
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil også ha den. Jeg har opplevt at de trakk dobbelt på kort så jeg vil gjerne ha den hvis jeg bruker kort. Jeg har også opplevt ikke å få returnert muggen ost uten kvittering. Eller, jeg ga meg ikke, så jeg fikk det jo.

Gammel 02-08-10, 09:34   #8
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg går ofte gjennom kassalappen og spesielt hvis jeg har kjøpt noe på tilbud. Det er veldig ofte noe feil - man betaler full pris på noe som skulle vært på tilbud f.eks. Det skjer ofte synes jeg.

Gammel 02-08-10, 09:38   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Ved ukeshandling hvor det gjerne blir endel varer tar vi med kvitteringen både for å sjekke at det stemmer og for evt. bytte. Vi har byttet mye i det siste. Muggen frukt osv.
Handler jeg to liter melk og det er det, gidder jeg ofte ikke å ta med kvitteringen.

Gammel 02-08-10, 10:03   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det kommer an på hva jeg handler, ofte bryr jeg meg ikke, men andre ganger tar jeg den med fordi jeg opplever at noen ferskvare osv. ikke er så ferskt eller f.eks frukt/grønt som ikke holder mål. I tillegg hender det jo at jeg er på et senter og går i ulike matvarebutikker pga. utvalg, og da er det greit å ha kvittering for å bevise at du har kjøpt noen varer et annet sted, ved spørsmål.

Gammel 02-08-10, 10:07   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarer som regel nei til kvitteringen, men angrer rett som det er - når det viser seg at varene er råtne og/eller utgått på dato. Senest på lørdag kjøpte jeg en kilos brunost - som gikk ut i går, viste det seg. Butikkene er virkelig elendige på å rydde i hyllene sine. Det er unektelig enklere å klage og bytte når man har kvittering.

Gammel 02-08-10, 10:08   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvitteringen er greit for å sjekke priser på ting i etterkant, eller, som flere sier, for å sjekke om det er riktige varer/priser som er slått inn. Skal man tilbake i butikken, eller i flere butikker, kan det også være greit å ha kvittering på ting som er kjøpt fra før, og er det noe galt med noen av varene, så man går tilbake med dem, bør man helst ha med kvittering for å få bytte. Og hvis man fører grundig husholdningsregskap, vil man gjerne ha oversikten over hvor mye penger som går til ulike varegrupper. Jeg ser virkelig ingen grunn til å bli irritert over å få tilbud om å få med seg kvitteringen. (Men jeg svarer oftest nei.)

Gammel 02-08-10, 10:12   #13
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar den ofte med for å sjekke ifh til feilslag, men bare på store innkjøp, gidder ikke det på 2 melk og brød, akkurat. jeg regner i hodet hele tiden mens jeg handler, så jeg vurderer også totalen ifh til det jeg mener det skal bli, slik at jeg vet om jeg skal finlese kvitteringen i butikken, eller bare titte raskt over.

Gammel 02-08-10, 10:17   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker å sjekke hva ting koster for å ha en feeling med det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 10:19   #15
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tar alltid kvitteringen på ukeshandlene på Obs !
Da er det ofte ting som sko, klær osv. også med på den og det er det veldig greit å ha kvittering på.
En pakke bleier og avisa blir noe annet.

Gammel 02-08-10, 10:25   #16
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Kvitteringen er grei å ha. Det er ofte feilslåtte eller feilprisede varer i de fleste butikkene her i området i hvert fall. Er det feil på varene, er det også kjekt å kunne vise kvitteringen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 10:28   #17
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Av og til tar jeg den med, av og til ikke.
Om man ikke vil ha den er det jo bare å si pent ´nei takk´..., ikke noe man trenger å irritere seg over ...?

Gammel 02-08-10, 11:00   #18
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Jeg tar ofte med kvitteringen når vi gjør storhandel, mest for å holde litt oversikt over hva ting koster. Det hender jeg får meg en liten aha-opplevelse!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 11:05   #19
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg takker nei til kvittering når jeg har handlet få varer. Men når jeg ukeshandler syns jeg det er greit å titte over at man har betalt riktig for varene (det er tross alt snakk om varer for 1500-1800 kr), også i forhold til å kunne klage på evt. ødelagte varer. Det er da MYE bedre at de spør om man vil ha kvittering enn at de skriver ut uansett, det er tross alt en del papir som spares.

Gammel 02-08-10, 11:07   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har handlet en del i forbindelse med jobb og da trenger jeg lappen for å få tilbake penger+ at den skal inn i regnskapet. Privat tar jeg aldri med lappen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.