|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vil du ha med lappen?Dette spørsmålet irriterer meg hver gang jeg handler mat. Hva i all verden skal vi med kassalappen fra matbutikken? Er det noen av dere som bruker den til noe? Kvittering hvis man handler for andre, greit nok, men ellers hva? Er det noe de ansatte er forpliktet til å spørre om? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Mange tar vare på kvitteringene for å føre regnskap, andre når de handler for andre folk. Eller i tilfelle noe skal byttes.
![]() |
![]() |
#4 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Veldig greit å ha kvitteringen til å myse på totalen, føre inn i regnskapet, og hvis noe skal byttes. Det er ihvertfall greit å bli spurt, så man kan velge om de skal skrive den ut eller ikke.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Av og til er det slått inn feil, og det vil jeg gjerne sjekke. En gang hadde de slått inn 23 pastaglass, jeg hadde kjøpt ett. Jeg oppdaget det ikke før dagen etter og fikk da pengene igjen ved å vise kvitteringen. Det er jo også et bevis på hva jeg har kjøpt så jeg vil stort sett alltid ha den.
![]() |
![]() |
#7 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Jeg vil også ha den. Jeg har opplevt at de trakk dobbelt på kort så jeg vil gjerne ha den hvis jeg bruker kort. Jeg har også opplevt ikke å få returnert muggen ost uten kvittering. Eller, jeg ga meg ikke, så jeg fikk det jo.
![]() |
#8 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Jeg går ofte gjennom kassalappen og spesielt hvis jeg har kjøpt noe på tilbud. Det er veldig ofte noe feil - man betaler full pris på noe som skulle vært på tilbud f.eks. Det skjer ofte synes jeg.
![]() |
#9 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Ved ukeshandling hvor det gjerne blir endel varer tar vi med kvitteringen både for å sjekke at det stemmer og for evt. bytte. Vi har byttet mye i det siste. Muggen frukt osv.
![]() |
#10 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Det kommer an på hva jeg handler, ofte bryr jeg meg ikke, men andre ganger tar jeg den med fordi jeg opplever at noen ferskvare osv. ikke er så ferskt eller f.eks frukt/grønt som ikke holder mål. I tillegg hender det jo at jeg er på et senter og går i ulike matvarebutikker pga. utvalg, og da er det greit å ha kvittering for å bevise at du har kjøpt noen varer et annet sted, ved spørsmål.
![]() |
#11 |
intro
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Jeg svarer som regel nei til kvitteringen, men angrer rett som det er - når det viser seg at varene er råtne og/eller utgått på dato.
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Kvitteringen er greit for å sjekke priser på ting i etterkant, eller, som flere sier, for å sjekke om det er riktige varer/priser som er slått inn. Skal man tilbake i butikken, eller i flere butikker, kan det også være greit å ha kvittering på ting som er kjøpt fra før, og er det noe galt med noen av varene, så man går tilbake med dem, bør man helst ha med kvittering for å få bytte. Og hvis man fører grundig husholdningsregskap, vil man gjerne ha oversikten over hvor mye penger som går til ulike varegrupper. Jeg ser virkelig ingen grunn til å bli irritert over å få tilbud om å få med seg kvitteringen. (Men jeg svarer oftest nei.)
![]() |
#13 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Jeg tar den ofte med for å sjekke ifh til feilslag, men bare på store innkjøp, gidder ikke det på 2 melk og brød, akkurat. jeg regner i hodet hele tiden mens jeg handler, så jeg vurderer også totalen ifh til det jeg mener det skal bli, slik at jeg vet om jeg skal finlese kvitteringen i butikken, eller bare titte raskt over.
![]() |
#14 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Jeg liker å sjekke hva ting koster for å ha en feeling med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Jeg tar alltid kvitteringen på ukeshandlene på Obs !
![]() |
#16 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Kvitteringen er grei å ha. Det er ofte feilslåtte eller feilprisede varer i de fleste butikkene her i området i hvert fall. Er det feil på varene, er det også kjekt å kunne vise kvitteringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Av og til tar jeg den med, av og til ikke.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Jeg tar ofte med kvitteringen når vi gjør storhandel, mest for å holde litt oversikt over hva ting koster. Det hender jeg får meg en liten aha-opplevelse! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Jeg takker nei til kvittering når jeg har handlet få varer. Men når jeg ukeshandler syns jeg det er greit å titte over at man har betalt riktig for varene (det er tross alt snakk om varer for 1500-1800 kr), også i forhold til å kunne klage på evt. ødelagte varer. Det er da MYE bedre at de spør om man vil ha kvittering enn at de skriver ut uansett, det er tross alt en del papir som spares.
![]() |
#20 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Jeg har handlet en del i forbindelse med jobb og da trenger jeg lappen for å få tilbake penger+ at den skal inn i regnskapet. Privat tar jeg aldri med lappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|