|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
USA - Trenger tips fra dere erfarneVi sitter og drømmer om å ta 1mnd i USA i løpet av de neste 2årene. Tanken er å ta det i neste permisjon (Min del av permisjonen, han skal ha pappapermen alene). Er ikke gravid enda, men må fokusere litt vekk fra det at jeg ikke er det. Så jeg planlegger. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Sv: USA - Trenger tips fra dere erfarneMå bli på østsiden for vi vil ikke reise lenger enn det med 2 små barn. Når vet vi ikke. Er jo ikke gravid engang. Men blir ikke i sommerhalvåret. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
© All rights reserved
|
Sv: USA - Trenger tips fra dere erfarneDet er ikke lenger å reise til vestkysten. Iceland Air flyr over Grønland/NordCanada, og reisetiden til Seattle er ganske lik reisetiden til Boston og New York. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Sv: USA - Trenger tips fra dere erfarneDet viste jeg ikke.. det åpner jo for mange andre muligheter. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: USA - Trenger tips fra dere erfarne007, alle fly fra nord-Europa flyr over Grønland og Canada. Hvis du ser på en globus er det rette veien over. Er for øvrig enig i at det ikke er vits i å spare på tiden mellom sørøst og vest. Dvs det er kortere til New York, men vurderer man f.eks Florida helt i sør er det ikke store forskjellen. Jeg sjekket iceland air nå, og det er dobbelt så lang flytid som til New York. 12 timer vs. 6 timer.
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sv: USA - Trenger tips fra dere erfarne
Ja, men det er fremdeles ikke stor forskjell i flytid mellom øst og vest? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: USA - Trenger tips fra dere erfarneSom du ser jeg skriver, det kommer an på hvor øst og hvor vest. New York og LA: Stor forskjell. Seattle og Orlando: ikke så stor forskjell. Du skrev at det ikke tok lengre tid til vest generelt, og at forskjellen mellom Seattle og New York ikke var så stor, og det er den jo. Den er dobbelt.
|
|
|
#10 |
|
~~~~~~~
|
Sv: USA - Trenger tips fra dere erfarneVi leide en 130 kvm stor leilighet - 1 år gammel - og med alt man kan ønske seg av fasiliteter. Betalte rett under 4.000 pr uke. Fredlig og rolig område 10 minutter unna Disney, 40 min unna Orlando Intl flyplass. Flotte badefasiliteter både for store og små. Enkelt å ta seg til de forskjellige aktivitetene. Publix i gangavstand + 3-4 restauranter, SPA resort i nabobygget. Vi var der kun i 18 dager, men kunne finfint ha vært der i 3-4 uker til
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 02-08-10 kl 21:56. Årsak: skrivefeil.. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Øyboer
Sv: USA - Trenger tips fra dere erfarneMannen har ingen preferanser på hvor vi reiser. Det har ikke jeg heller egentlig. Tror vi får det fint uansett. Men jeg vil det skal være badetemperatur. Så mellom 20 og 30 grader |
|
|
|
|
|
#12 |
|
~~~~~~~
|
I Florida blir det skjelden "kaldere" enn 24-25 grader.. Orlando har ingen sandstrender, da må du ut til kysten mot Daytona Beach og videre nedover til Key West. Evt. kan man velge Syd og feriere i Tampa - mange amerikanere som har sommerhus der
|
|
|
#13 |
|
© All rights reserved
|
Hæ? Dobbelt? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: USA - Trenger tips fra dere erfarneNå tok jeg utgangspunkt i Oslo, og der ga icelandair meg en flytid på 12 timer. Continental fra Oslo som tar rundt 8 timer. Jeg trodde det tok 6, så jeg var 2 timer off, det beklager jeg. Uansett er det en viss forskjell.
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Sv: USA - Trenger tips fra dere erfarneJeg fikk 10:15 fra Oslo til New York og 10:50 fra Oslo til Seattle. Begge med 1 stopp. I mangel av globus bare måtte jeg sjekke.
|
|
|
#17 |
|
Øyboer
Sv: USA - Trenger tips fra dere erfarneTror deg på det med hjemturen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Øyboer
Sv: USA - Trenger tips fra dere erfarneTror jeg må overtale mannen til å ta det litt utover hans permisjon og. Bli i lenger enn 1mnd. Når man først er langt vekke liksom. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Øyboer
Sv: USA - Trenger tips fra dere erfarneJa og så bli gravid da... |
|