Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jeg skal i bryllup! I England!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-10, 00:45   #1
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal i bryllup! I England!

Vi er invitert i bryllup i England om 4 uker og har akkurat fått ordnet barnevakt for gutta sånn at vi kan reise! Hurra! Det er bryllup på "bondelandet"/i privat hage, men jeg er usikker på hva jeg skal ha på meg. Jeg har bedt om å få litt mer utfyllende informasjon om dresscode, men ser for meg at det er kjoler á la Coast-kjoler (www.coast-stores.com) som gjelder. Det virker også som om vi blir invitert over igjen i desember for et bryllup da også så jeg hadde tenkt at jeg ikke skulle finne en for dyr kjole. Kan jeg bruke samme kjole i begge bryllupene? Det er to søstre som gifter seg.

Jeg har noen ekstra kilo (som i en bilring og to) rundt magen og har stor byste. Jeg bruker nok rundt str. 42 (44?) i kjoler, tenker jeg. Jeg er kun 162 cm og har mest lyst på en kjole som går til knærne. Jeg liker blåtoner (ikke lyseblå) og sort (men det site utgår vel kanskje?)

Jeg synes denne er fin (og enkel): http://www.coast-stores.com/JINNY-DR...uct/2224686322

Denne er også fin, men den er litt for "workwear" med det stoffet den kommer i, synes jeg: http://www.coast-stores.com/JAVINE-C...uct/2224704820

Er det noen som har noen tips? Jeg bør nok prøve kjolen, og med 4 uker på meg så blir det veldig mye fram og tilbake dersom jeg skal bestille på nett. Er det noen som har noen tips til butikker med fine kjoler? Jeg pleier ikke å handle kjoler så jeg er litt rusten på det punktet. Skal innom Coast (selvfølgelig), Ricco Vero, Noa Noa, Mango og noen til. Er ikke sikkert alle disse har i min størrelse, men får se.

Sist redigert av Jenna : 07-08-10 kl 00:51.
Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 01:08   #2
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal i bryllup! I England!

Ser ut som om jeg kan ta meg en tur innom Oasis også. Denne var jo veldig søt da, men tror jeg må ha noe som ikke er stroppeløst:

Gammel 07-08-10, 09:38   #3
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Begge som du linket til var fine. Tror jeg likte best den første.

Den du la inn bilde av er også fin, men usikker på om det er rette modellen slik du beskriver kroppsfasongen din....? Gå for den første, den som er blåest! Forresten; etter anmeldelsene på den bør man sikkert gå opp 1 str iallefall..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 10:01   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

I mange brylluper i England så skal damene ha hatt (eller fjærpynt ala Mette-Marit) påkrevd, så spør om det også. Ellers kan du gå i de fleste kjoler i selve bryllupet, men skuldrene skal visstnok være tildekket i kirken har jeg hørt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 10:13   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror hatt er et must. "Jinny" var lekker!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 10:16   #6
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror hatt er et must. "Jinny" var lekker!

Ikke en hatt i sikte i bryllupet jeg var i i England. Det gjelder kanskje formiddagsbryllup bare?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 12:13   #7
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Begge som du linket til var fine. Tror jeg likte best den første.

Den du la inn bilde av er også fin, men usikker på om det er rette modellen slik du beskriver kroppsfasongen din....? Gå for den første, den som er blåest! Forresten; etter anmeldelsene på den bør man sikkert gå opp 1 str iallefall..

Jeg må nok prøve Jinny-kjolen fra Coast.

Er nok riktig at den siste kkjolen ikke er helt rett for min kropp. Det er nok sånne kjoler jeg drømmer om å kunne bruke.

Gammel 07-08-10, 12:15   #8
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Ikke en hatt i sikte i bryllupet jeg var i i England. Det gjelder kanskje formiddagsbryllup bare?

Jeg venter på svar ang. dette. Dette er en ettermiddagsbryllup, med selve seremonien kl. 3, mottakelse etterpå og så en middag på kvelden. Alt foregår i hagen/en låve, så vidt jeg har skjønt. Tror ikke hatt er obligatorisk. Kanskje foreldre og næræmeste familie vil ha det men tror ikke at alle andre vil bruke det. Vielsen skal foregå i hagen.

Gammel 07-08-10, 16:58   #9
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Den Jinnyen var kjempefin! Håper du finner den i butikken.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 17:00   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært i maaange bryllup i England. Alt fra de enkleste enkle til fænsi schmænsi. Og jeg har bare sett én hatt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 23:16   #11
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Standard

Den kommende brud har talt og det er ikke hatteplikt. Noen vil sikkert ha en sånn "fascinator" (pynt på hodet) men jeg tror jeg står over. Vil aldri få brukt det senere.

Gammel 07-08-10, 23:17   #12
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Standard

Tror også at jeg må skaffe meg en sånn hold-in/stram opp underkjole. Er det ikke Trinny og Susannah som har det?

Gammel 07-08-10, 23:19   #13
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lurer på om http://www.drommekjoler.no/ har slike hold-inn-saker..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 23:33   #14
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg var i bryllup med masse engelskmenn i mai - i Norge riktignok. Hadde forventet mange av de der fascinatorsakene, men den eneste som hadde det var norsk.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 17:28   #15
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Jeg synes denne er fin (og enkel): http://www.coast-stores.com/JINNY-DR...uct/2224686322

Og det ble denne! Jeg prøvde den og den satt godt. Skal ha noe stram opp/hold in under og da blir magen forhåpentligvis litt flatere. Har prøvd mange kjoler rundt omrking og det var denne som satt best.

Nå må jeg finne sko/veske/sjal til den. Jeg vurdere grått/sølv. Da kan jeg evt. ha sort tilbehør om jeg skal/kan bruke den i bryllup i desember.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.