Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnevernsbarna som sviktes av barnevernet. Eller?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-10, 01:08   #1
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnevernsbarna som sviktes av barnevernet. Eller?

Det er så grusomt og tragisk når unge mennesker dør av rus (http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10017674) og jeg synes det er trist at de ikke gjøres mer for disse barna.

Men likevel blir jeg så forbanna og opprørt når barnevernet får skylden. Ja: vi trenger et bedre barnevern. Ja: barnevernet må styrkes med stillinger og penger. Ja: vi kan forbedre lovene. Men det er jo ikke barnevernet som i utgangspunketet svikter disse barna?

Hvorfor kan ikke media kalle en spade for en spade og si det som det er: Disse barna (de aller fleste av dem) blir sviktet av foreldrene sine. De har foreldre som ikke virker, foreldre som ikke makter oppgaven, foreldre som sliter med egen rus og egne problemer.

Neida, jeg er ikke så dum at jeg tror at dette ikke kan ramme meg og mine barn, men jeg blir så oppgitt over at "alle" skal finne skyld hos barnevernet. Om disse barna hadde hatt fungerende foreldre, så er det et fåtall av dem som hadde havnet i barnevernets omsorg. Er det så vanskelig å se og innrømme?

Sist redigert av 007 : 07-08-10 kl 01:26.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.