Barnevernsbarna som sviktes av barnevernet. Eller?
Det er så grusomt og tragisk når unge mennesker dør av rus (http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10017674) og jeg synes det er trist at de ikke gjøres mer for disse barna.
Men likevel blir jeg så forbanna og opprørt når barnevernet får skylden. Ja: vi trenger et bedre barnevern. Ja: barnevernet må styrkes med stillinger og penger. Ja: vi kan forbedre lovene. Men det er jo ikke barnevernet som i utgangspunketet svikter disse barna?
Hvorfor kan ikke media kalle en spade for en spade og si det som det er: Disse barna (de aller fleste av dem) blir sviktet av foreldrene sine. De har foreldre som ikke virker, foreldre som ikke makter oppgaven, foreldre som sliter med egen rus og egne problemer.
Neida, jeg er ikke så dum at jeg tror at dette ikke kan ramme meg og mine barn, men jeg blir så oppgitt over at "alle" skal finne skyld hos barnevernet. Om disse barna hadde hatt fungerende foreldre, så er det et fåtall av dem som hadde havnet i barnevernets omsorg. Er det så vanskelig å se og innrømme?
Sist redigert av 007 : 07-08-10 kl 01:26.
|