Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vannbåren gulvvarme

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-10, 22:51   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Vannbåren gulvvarme

Noen som har det?

Her hvor jeg har flyttet inn er det vannbåren gulvvarme. Badet er stort sett alltid varmt og godt, men rommene ellers er kalde. (Egne målere på alle rom). Gulvet er iskaldt, fryser på føttene og må ha på ullsokker, selv da blir jeg kald. Har skrudd opp temperaturen til maks, 30 grader (antar det er grader som står på måleren og ikke tilfeldige tall....) men det skjer ingen endring. Maks temperatur jeg får i rommet er 22 grader. jeg vet det tar en tid etter man regulerer temperaturen til den øker, men det har nå stått på maks i to døgn uten endring.

Skal det være slik, noen som vet? Googlet litt om dette og fant artikler hvor det sto at man slipper at det er gulvkaldt og at man får en jevn og god temperatur inne, slik er det ikke her. Jeg fryser om det er noe særlig under 24-25 grader inne (ja, er en frossenpinn), men det er flere som har bemerket at gulvet er skikkelig kaldt.

Skal vel ikke være meningen at målerene skal stå på maks om man skal få en noenlunde temperatur inne, vel? Jeg ville jo trodd at man faktisk skulle kjenne at gulvet var litt varmere når den står på maks?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 08:02   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vannbåren gulvvarme

Skal ikke være sånn. Det kan være feilkoblinger på kursene, luft i systemet, feilkonstruksjon (for lange sløyfer, f eks), feil på termostatene, feil på ventiler etc etc.

Du skal kunne få gode varme gulv i løpet av et par timer, mindre når det er tregulv. På maks skal de bli ubehagelig varme. Få inn en fagmann til å se på det.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 13-08-10 kl 09:46.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 08:20   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannbåren gulvvarme

Sjekk at kursen er aktiv. Hos oss så flyter en kule opp i alle aktive kurser. Tetmostaten henger på veggen?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 08:25   #4
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vannbåren gulvvarme

Det Mauser sa, pluss: det høres ut som det er en "propp" i systemet et sted/evt en ventil som ikke er åpnet. Hvordan ser fordelingen i "fyrrommet" ut, er fordelingen til de forskjellige sonene/rommene åpne? Kan jo være at det bare er kretsen til badet som er åpen. Om du ikke finner ut av det, bør du ta kontakt med en fagperson som kan ta en gjennomgang av anlegget med deg og ikke minst sjekke at alt er ok.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 19:12   #5
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vannbåren gulvvarme

Det virker faktisk som om varmen på badet er borte også, har ikke vært varme der inne på et par dager nå tror jeg. Det eneste jeg kan se er at 5 av fem lys i boksen er grønne, et lys for hver kurs. Huseier skiftet batteri i en av temperaturmålerene her om dagen da det var klart for å skiftes. Merket det på at det startet å tipe fra boksen inne på det tekniske rommet. (Søren, skikkelig dårlig på å forklare i mangel av bedre ord på boksen). Skal kontakte han nå for dette går jo virkelig ikke an. Er vel ikke meningen man skal sitte med ullsokker på inne når det er 20 grader ute...

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:35   #6
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vannbåren gulvvarme

Hvis jeg husker riktig kan du ikke bare se på lysene og anta at alt er i orden. Det letteste er å skru ned varmen i kveld. I morgen tidlig skrur du opp igjen, og ser på måleren om den begynner å jobbe. Gulvvarmen er det eneste jeg savner fra gamlehuset, det var fantastisk å ha det varmt og godt i hele første etasje - det er ikke ofte jeg går barbent, men der kunne jeg nyte det.

Men det skal aldeles ikke være kaldt, jeg tipper på luft i rørene dersom det har vært jobbet på ledningen i området.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:50   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannbåren gulvvarme

Vannbåren gulvvarme er teknologiens gave til oss mennesker
Det høres ut som din gulvvarme er syk :stakkar:

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:52   #8
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vannbåren gulvvarme

Kontaktet huseieren og han kom ned. Han hadde sett på sin måler oppe og konstanterte da han kom ned at en bryter sto feil. Han hadde trykket på bryteren for et par dager siden i forbindelse med noe krøll med en kabel og jordfeilbryteren etter noe spyling utendørs og da var han her nede og trykket litt. Når han nå endret innstilling på bryteren så begynte det å blinke i termostane noe som tydet på at de "ropte etter varme". Dermed ser problemet ut til å være løst, håper jeg. .)

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no