![]() |
#1 |
Einsam
|
![]() Gåen starter - reklamasjon?Min lille C4, 2006 modell har tatt ferie. Er nok starteren som er gåen. Bilen har gått litt over 70 000 km. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gåen starter - reklamasjon?Det er vel ikke noe reklamasjonssak, men jeg vet ikke hva som blir karakterisert som slitedeler på en C4. Leiebil får du dersom du har det i forsikringsavtalen din.
![]() |
#3 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Gåen starter - reklamasjon?Reklamasjon. Starter skal holde i mer enn fem år. Ikke la dem snakke deg rundt, kjør saken til Forbrukerråd eller forliksråd hvis de skaper seg.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gåen starter - reklamasjon?Skulle være reklamasjon dette så lenge bilen ikke er passert fem år og bilen fra starten av var kjøpt privat. Hvis du har kjøpt bilen brukt og den i utgangspunktet var leasingbil eller på annen måte næringseid blir ikke reglene helt de samme. Da må evt. reklamasjon rettes mot den du kjøpte bilen av og det hele kan bli lagt mer komplisert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Einsam
|
![]() Sv: Gåen starter - reklamasjon?Jeg kjøpte bilen i fjor, via forhandler. Hadde tidligere en annen reklamasjon, feil med girkassa (automat). Da dekket Citroen leiebil og alt. Men må jeg gå via dem jeg kjøpte bilen av, eller ta det med Citroenverkstedet her? Alle servicer er fulgt på merkeverksted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gåen starter - reklamasjon?I utgangspunktet bør du kjøre reklamasjonen ovenfor forhandleren der bilen ble kjøpt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Einsam
|
![]() Sv: Gåen starter - reklamasjon?Vel, da får jeg høre.. Uansett må den på verksted nærmest her, den ble kjøpt langt herfra av meg, og det er vel også et godt stykke unna til forhandleren som solgte den som ny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Einsam
|
![]() Sv: Gåen starter - reklamasjon?Øh - ny sikringsboks måtte til.. Må vel bare pent punge ut for å få bilen ut fra verksted i morgen.. Men jeg må si det frister å overlate hele bilen til noen andre snart. Trodde ikke sikringsboksen var det som kom til å ryke etter 3,5 år... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Gåen starter - reklamasjon?Reklamasjon. Forbrukerråd, forliksråd, NAF. Du kan IKKE stole på det et verksted forteller deg, de er i utgangspunktet ute etter å tjene penger, ikke drive gratisreparasjoner.
![]() |
#10 |
Einsam
|
![]() Sv: Gåen starter - reklamasjon?Vel, det mener jeg også. Skal kontakte forbrukerrådet i morgen, så får jeg høre hva de sier, før jeg henter bilen. Regner ikke med at sikringsboks er en slitedel, for å si det slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Einsam
|
![]() Sv: Gåen starter - reklamasjon?Oppdatering: I dag skjedde det samme IGJEN! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|