Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Termokopper

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-10, 16:33   #1
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Termokopper

For å ta med seg en kopp kaffe . Finnes det noen som funker? Hittil har vi prøvd en type med lokk som lekker og en type der enten kaffe eller oppvaskvann siver inn mellom indre og ytre lag og blir liggende der. Æsj. Noen som har Stelton To go? -Er det lokket så smart som det fremstilles? Andre forslag?

  Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 16:39   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Termokopper

Abonnerer på denne, jeg.

Jeg har en som er tett (uten at det blir liggende noe oppvaskvann noe sted, alle delene i lokket kan tas fra hverandre og vaskes), men den må man skru av lokket for å drikke. Og så har jeg en fra Bodum som er god å drikke av, men som overhodet ikke er tett.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 16:42   #3
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Termokopper

Jeg har 6 av disse, elsker dem!





De er med meg overalt...

Stoler ikke på at de holder helt tett da, men så og si. De holder utrolig godt på varmen.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 17:03   #4
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Termokopper

Det er den jeg har, som ikke er tett, ja. Må passe meg og ikke bøye meg ned med den i veska (f.eks. under levering i bhg), da har jeg fort en skvett kaffe i veska.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 17:22   #5
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Termokopper

Jeg legger den ikke i veska da.

Men de jeg har er tette, også når jeg bøyer meg...

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 08:15   #6
Mrs Butler
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 119
Mrs Butler er litt kul
Standard

Sv: Termokopper

Vasker dere disse koppene i oppvaskmaskin? Er på jakt etter en termokopp som ikke må vaskes for hånd.

Mrs Butler er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 10:05   #7
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.282
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Termokopper

Jeg har en slik fra Lifeventure:



Den er mer som en minitermos, for den har ikke drikketut. Men holder bra på varmen og er god å drikke av. Og den er tett.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 10:08   #8
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Termokopper

Ja, den er det jeg har, ja.

Og jeg vasker Bodum-koppen i oppvaskmaskina.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 10:24   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Termokopper

Men er det meningen at termokopper skal være tette?
Jeg må innrømme jeg har sett litt rart på folk som tror koppene skal fungere som termoser og kunne legge den i sekken... (For i mine øyne er det en kopp som skal holde på varmen og ikke skvulpe over så lett når man er på farten.)

Jeg har ikke brukt den selv (drikker ikke kaffe), men mange jeg kjenner er veldig fornøyd med sine Bodum kopper.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 10:41   #10
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Termokopper

For min del trenger den ikke være tett, jeg skal bare ta den i hånda ut i bilen og sette den i koppholderen. Men den må ikke lekke på uante steder mens jeg drikker slik at en del havner i fanget

  Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 10:50   #11
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.282
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Termokopper

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Men er det meningen at termokopper skal være tette?
Jeg må innrømme jeg har sett litt rart på folk som tror koppene skal fungere som termoser og kunne legge den i sekken... (For i mine øyne er det en kopp som skal holde på varmen og ikke skvulpe over så lett når man er på farten.)

Jeg har ikke brukt den selv (drikker ikke kaffe), men mange jeg kjenner er veldig fornøyd med sine Bodum kopper.

Sant nok, og derfor er jeg på jakt etter en ny kopp. Visst er den tett, men det er svært sjelden jeg frakter med meg koppen for å ha den senere. Jeg skal som regel ha den til å drikke te til frokosten min når jeg kjører til skolen, og da er skrulokk særdeles upraktisk.

Noterer meg Bodum sin bak øret - spørs om det ikke blir en sånnen i løpet av høsten.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 11:04   #12
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Termokopper

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Men er det meningen at termokopper skal være tette?
Jeg må innrømme jeg har sett litt rart på folk som tror koppene skal fungere som termoser og kunne legge den i sekken... (For i mine øyne er det en kopp som skal holde på varmen og ikke skvulpe over så lett når man er på farten.)

Jeg har ikke brukt den selv (drikker ikke kaffe), men mange jeg kjenner er veldig fornøyd med sine Bodum kopper.

Det kommer jo helt an på hva slags bruk man tenker seg. Lifeventure-koppen er super hvis jeg planlegger å ta med meg kaffen for å drikke den på jobben. Bodum-koppen er super å drikke av på t-banen, men den er svær og tar mye plass.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 15:41   #13
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Termokopper

Bodum sin finnes i forskjellige størrelser, jeg har en av de største også...
(Kaffekjærring)
Jeg har dem også med meg for å drikke da, og ikke senere. For da bør man vel ha en liten termos.

De holder veldig lenge på varmen da, sosehodet meg bruker dem alltid hjemme også. For jeg glemmer stort sett alltid koppen min en eller annen plass, og når jeg finner den igjen nå -er den like varm.

Vaskes i maskinen ja, mine er like fine enda.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 18:41   #14
Mrs Butler
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 119
Mrs Butler er litt kul
Standard

Sv: Termokopper

Da blir det nok en Bodum-kopp på meg. Greit når man har lang reisevei til jobb.

Mrs Butler er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:29   #15
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: Termokopper

Litt gammel denne tråden her, men jeg har løsningen! Kan ikke la vær å tipse da..

Vi kjøpte en kopp på Jernia for et par år siden. Og den kan både ligge i veska og den holder kaffen varm! Den ligger nederst på denne siden. Synes den er ganske fin også. Når du skal drikke trykker du på en knapp på baksiden, og kaffen kommer ut en tut. Fantastisk! Den mest geniale termokoppen jeg noen gang har vært borti.

Jeg finner den ikke på Jernias hjemmesider nå, men de har en annen. Men om den er like bra, det vet jeg ikke.

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:36   #16
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Termokopper

Jeg kjøpte Bodum sin presskanne-kopp i helgen, men har glemt å ta den med på jobb hver eneste dag så langt, så har ikke fått testet den ut enda.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 23:08   #17
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Termokopper

Jeg har ikke forsøkt kaffevarianten . Men barnekoppen er i allefall helt veske/sekk tett og holder godt drikke kald .


Den åpnes og lukkes med en knapp og er helt tett med en gang . Kan vaskes i maskin . Contigo kaffekoppen selges på bedre liv på majorstua , storo eller stømmen .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 21:26   #18
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Termokopper

Endte opp med å kjøpe to Bodum kopper. De funker, de

  Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 21:27   #19
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Termokopper

Jeg fikk prøvd Bodum-koppen min i dag. Jeg brant med godt på tungen og nedover i halsen. Så ja, den er god.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 21:33   #20
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Termokopper

Jeg har en kopp fra Invite. Den holder tett.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no