|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kaster dere mye mat?Ett av mine nyttårsforsetter er å prøve å kaste mindre mat.
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Jeg kaster veldig mye brød, ellers er det ikke så utrolig mye som går i bosset. Før var jeg nabo av en som drev med sauer, så da fikk han alt brødet.
![]() |
#4 |
ræv med ører
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Vi kaster desverre også en del brød. Prøver virkelig å forbedre meg, men det er vanskelig. Til tider går det store mengder med brød når alle skal ha matpakke, og dagen derpå er det kanskje ingen som orker å smøre seg det, og vips så må man kaste et brød.
![]() |
#5 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Her kaster vi lite mat, noe går til kattene(leverpostei etc), noe går til hunden som rester fra middag(ikke krydder middager) brød etc, har vi rester fra middag som vi ikke orker å spise opp så kjører vi det til svigers så har de middag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
"De"
|
![]() Sv: Kaster dere mye mat?
Signerer dette, bortsett fra at jeg ikke tror at naboe noensinne har hatt sauer.
![]() |
#7 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Vi kaster for mye mat i mine øyne, og det prøver vi å gjøre noe med. Merker at vi kaster mindre mat når vi planlegger middager og innkjøp for en uke av gangen.
![]() |
#8 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Vi kastet mye mer tidligere, nå har jeg blitt mye flinkere til å bruke restene
![]() |
#9 |
Passiv
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Oi, jeg har motsatt problem. Merkelig at dette temaet skulle dukke opp nå, for jeg hadde tenkt å ta opp det samme. Lurer litt på om det er normalt å kaste mat, for jeg gjør det svært sjelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Ja, dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Vi kaster mye, spesielt fordi mye kjøpes nær dato nesten gratis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Her blir det kastet lite. Vi har 3 levende matkverner i huset.
![]() |
#13 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Vi kaster mye, både middagrester, og særlig brød ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Jeg syns vi kaster alt for mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Eg kastar langt mindre mat no enn før. Alle restar kan brukast :mantra: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
I farta!!
|
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Vi kaster ganske lite. Mannen liker godt å ha med seg middagsrester på jobb dagen etter så de gangene det går kastet ingenting. Jeg baker brød og fryser ned så sjelden det kastes, en liten bit av og til når jeg har bakt nytt og det er igjen fra forrige. Men småfuglene får litt og
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Vi kaster veldig lite mat. Brød kastes ikke i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Nei kaster ikke mye mat. Det er såfall ting som har gått ut på datoen.. feks pålegg vi ikke rakk spise opp osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaster dere mye mat?Vi har blitt mye flinkere til å ta vare på maten, og lage restemiddager. Har vi kokt for mye poteter til middag, samler vi opp og lager f.eks. cowboymat på torsdagene. Stekte poteter, tomatbønner, bacon og stekt egg.
Iflg. MIN kjær: Åh ja. HELT KLART! Skjønner ikke hva han mener med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|