Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Vil dollaren gå opp?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-10, 13:47   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vil dollaren gå opp?

Det er vel ingen som vet dette med 100 % sikkerhet, men er det sånn at det er relativt sannsynlig at dollarkursen går opp det neste året eller så?

Jeg skal til USA neste år, og ei venninne mente at det var lurt å gå i banken og kjøpe dollar nå, siden den er på vei oppover og vi vil kunne spare litt penger på det.

Noen som vil synse og mene litt om det?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 13:48   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Kjøpe dollar som i et vanlig feriebudsjett? Hadde jeg aldri giddet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 13:59   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Hvis kursen stiger fra 6,5 til 8,5 vil vi kunne spare flere tusenlapper. Ikke lurt, altså? Jeg har jo ikke peiling, jeg har ikke engang sjekket kursen, hørte bare hva hun sa.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 14:00   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Det skal en hel del til at kursen stiger til 8.5 altså. Det er veldig mange år siden dollaren kostet så mye, hvis noensinne. For ikke å snakke om at amerikansk økonomi ikke akkurat er friskmeldt heller.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 14:08   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Dagens kurs reflekterer det ekspertene - de som handler i doller hele tiden og sitter og leser om dollarens utvikling hele tiden og stort sett tenker på dollar dag og natt - tror dollaren vil være verdt fremover.

Personlig har jeg ikke teft nok til å tro at jeg skal være smartere enn de finansielle markedene.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 14:13   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Også så upraktisk da, og drasse med seg bunker med cash. Hva om du mister dem? Blir ranet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 14:14   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Hm, svaret ditt var for meg bar Blablabla, Polyanna. Hva mente du?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 14:15   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Det er sant, glitter.

Greit å ha dere, så slipper jeg å høre på det andre sier.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 14:15   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Også så upraktisk da, og drasse med seg bunker med cash. Hva om du mister dem? Blir ranet?

Ikke minst.

Dessuten må du betale gebyr om du skal ta ut dollaren her. Betaler du med visaen din der borte har du gratis forsikring, rentefri betaling innen 45 dager og ingen gebyrer.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 14:17   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hm, svaret ditt var for meg bar Blablabla, Polyanna. Hva mente du?

Du er rett på sak, du!

Jeg mente at det er en grunn til at prisen er det den er nå. Og det er at det finnes en masse mennesker der ute som setter den prisen, ved at det er den prisen de velger å handle på, fordi det er det de mener dollaren er verdt. Man vet sjelden mer enn markedet, altså!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 14:20   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Nei, det hadde jeg ikke giddet. Valutaspekulasjon er ikke for oss vanlige folk. Ikke er den veldig lav nå heller. Hadde vel vært noe annet om den lå på en 'all-time-low.

Jeg mener å ha lest at man anbefaler å kjøpe NOK nå, dvs norske kroner venter å bli sterker, det betyr at de andre valutene blir billigere i forhold til NOK. Men dette var bare noe jeg leste i forbifarten, muligens i finansavisen, så jeg kan ikke gå god for det.

Så nei - jeg hadde ikke vekslet inn dette et år før jeg skulle ut å reise. Bruk i størst mulig grad kredittkort, da får du som regel også den beste kursen. Og du slipper å drasse rundt på så mye cash.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 14:20   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Det Poly sier er at dette er det andre folk som kan bedre enn deg. De pengene som er å hente på valutaspekulasjon kommer til å ende i andre lommer enn dine.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 14:29   #13
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det skal en hel del til at kursen stiger til 8.5 altså. Det er veldig mange år siden dollaren kostet så mye, hvis noensinne.

Sist dollarkursen var over 8,50 kroner var 24. april 2002, ifølge Norges Bank.

For øvrig er det ca 100 % sjanse for at dollarkursen kommer til å gå opp. Og hvis jeg hadde visst når og hvor mye, hadde jeg ikke røpet det her...

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 14:36   #14
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Hvis bekymringen er at valutasvingninger skal knekke neste års feriebudsjett vill jeg anbefale noe mer håndfast enn amerikanske dollar altså.

Kjøp gull.

Ben "batten down the hatches" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 15:15   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Det er ikke snakk om at noe skal knekke, det var bare et tips for å spare noen tusen, altså få litt ekstra shopping-kæsh.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 15:55   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Det er vel helt hipp som happ ut fra hva vi 'menige' vet i dag. Uansett for å tjene evt tape noen tusen må du kjøpe heftig med dollars.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 17:27   #17
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

Jeg synes også det høres ut til å være høy risiko å kjøpe valutaen allerede nå. Det er mye mer penger å hente på å putte de pengene inn på kredittkortgjeld (eller boliglånet, om du er en av de som har urørte kredittkort), så sparer du renter det neste året. Ingen risiko for å miste kontantene, ingen risiko for å bomme på kursen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 19:34   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil dollaren gå opp?

DnbNor "spår" i sin markedsrapport idag at dollaren vil ligge på 6.50 juni neste år, utifra slik markedssituasjonen er pr idag.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no