Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Carena bilstoler?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-10, 11:19   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Carena bilstoler?

Jeg er helt sikker på at vi har 3 stk Carena bilstoler, 2 beltestoler og et småbarn/baby sete. Men i følge carena.no så lager de ikke bilstoler?

Nå er klipsen på babysetet knekt, og vi trenger ny klips. Mail til Carena har hittil ikke resultert i noe som helst?

Det er fristende å ta klipsen fra en av beltestolene og sette på babysetet....
(beltestolene var med 5 punkts seler, som vi brukte første året)

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 12:09   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Carena bilstoler?

For å være ærlig, så håper jeg de ikke lager bilstoler. For om de er like dårlige på det som de er på å lage vogner...

Gammel 19-08-10, 12:12   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet at de lager bilseter, og de ER like dårlige som vognene.

Jeg ville ikke flyttet klips, jeg ville kjøpt nytt sete. Fra et mye bedre merke.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 12:12   #4
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Jo, carena lager bilstoler. Vet de selges på Briobutikken, vet ikke om andre steder.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 12:13   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

For å være ærlig, så håper jeg de ikke lager bilstoler. For om de er like dårlige på det som de er på å lage vogner...

Stolene vi har er bra de altså, babystolen er 8 år gammel og har vært i bruk sammenhengende omtrent, så at plasten i klipsen røk er ikke så rart.
Men rarere er at de ikke vil vedkjenne seg at de har laget(?) stoler?
Det står Carena på de :trassig: og de ble kjøpt i den lokale Brio butikken.

Gammel 19-08-10, 12:14   #6
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Er babystolen 8år gammel er den 2 år på "overtid".
Den bør kastes.

Levetiden på babystoler er ca 6 år, uavhengig om de er i bruk hele tiden eller ikke.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 12:18   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

hæ? er det datostempling på dem?

Gammel 19-08-10, 12:19   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Selv om de ser gode ut så betyr det ikke at de er gode. De styker alle tester.

og en 8år gammlen babystol ville jeg aldri brukt.

Man får brio sete med base fek til rundt 1000kr.

Gammel 19-08-10, 12:19   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Plasten blir dårlig. Fek den klipsen som har knekt nå. Tenk at resten av sete er like skjørt. Hva skjer da i en kolisjon?

Gammel 19-08-10, 12:25   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Ser at TT opererer med 8-10 år.

Kanskje jeg rett og slett skal ut å shoppe?

Det kommer jo en til å skal bruke setet.

Gammel 19-08-10, 12:26   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Jeg synes du skal ut og shoppe. Jeg ville aldri puttet en liten baby i et sete som begynner å knekke fra hverandre. Det er ikke så dyrt med babyseter.

Eventuelt kan du kjøpe en Duo Logic som går fra 0-18. Da har du sete for de neste 3årene. Den har babysete du kan ta ut.

Gammel 19-08-10, 12:33   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Levetiden skal være kortere for babyseter. Jeg mener den er 5-6 år. Jeg hadde aldri brukt et så gammelt sete, og at plastdelene begynner å ryke sier jo sitt.

Gammel 19-08-10, 12:50   #13
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde helt klart kjøpt et nytt sete ja.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 13:05   #14
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Kjøpe nytt ja
Eventuelt høre om noen her inne har et å selge deg.

Gammel 21-08-10, 19:19   #15
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Carena sine seter har kommet veldig dårlig ut i test alle sammen. Det er samme seter som produseres av nania om jeg ikke husker feil.

Jeg hadde byttet ut ALLE setene deres om dere har mulighet til det.

Babysetet burde vært kassert for 2-3 år siden

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.