Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvit kjole i bryllup?!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-10, 13:25   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Hvit kjole i bryllup?!

Jeg har vært ute i lunsjen og handla meg kjole til et bryllup vi skal i i morgen (jupp, jeg shopper best under tidspress). I ene butikken jeg løp innom insistrerte butikkdama på at alle de hvite kjolene hun kom bærende med selvfølgelig kunne brukes i et bryllup. Det var bare et spørsmål om å ha riktig tilbehør, mente hun. (Dvs unngå slep og hjerteformet blomsterbukett, vil jeg tro...)

Jeg trodde at hvit kjole i bryllup var super fy-fy?! Har dere gått i hvit kjole i bryllup? Hadde du blitt bridezilla om noen kom i hvit kjole i bryllupet ditt?

Og om noen lurer, så endte jeg opp med en stålgrå liten sak i silke fra NoaNoa, med heklinger i front.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 13:28   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit kjole i bryllup?!

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

I ene butikken jeg løp innom insistrerte butikkdama på at alle de hvite kjolene hun kom bærende med selvfølgelig kunne brukes i et bryllup. Det var bare et spørsmål om å ha riktig tilbehør, mente hun. (Dvs unngå slep og hjerteformet blomsterbukett, vil jeg tro...)

Jeg er bare innom og ler av denne. Så utrolig kult det hadde vært å møte opp med sånt tilbehør! (Vel, det hadde vært mest morsomt hvis bruden var med på spøken selvfølgelig...)

Ellers har jeg ikke peiling.

Gammel 20-08-10, 13:29   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv hadde det ikke brydd meg mindre om hvilke farger folk i mitt bryllup hadde på klærne sine, jeg er ikke den typen som hisser meg opp over slike teite bagateller.
Men hvit kjole er visst fy-fy sånn rent tradisjonelt ja, så jeg hadde nok unngått å kle meg i det i tilfelle noen ble støtt.

Gammel 20-08-10, 13:31   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde nok unngått hvit kjole selv. Det er vel fortsatt fy fy med hvite kjoler i bryllup.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 13:34   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde ikke gått med helt hvit kjole i bryllup, nei. Men hvis det ville blitt overvekt av annen/andre farger i tilbehør og sko, så kanskje hvis den ikke er veldig brude look alike. Tror jeg hadde spurt bruden først.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 13:36   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det kommer veldig an på kjolen, da. Jeg har hatt en offwhite kjole med gullblomster, veldig lite brudete og kun til knærne, det gikk fint altså. Jeg hadde ikke reagert på hvite kjoler i mitt eget bryllup med mindre de så veldig brudeaktige ut. Det var vel en eller to som hadde det i vårt bryllup nå, og de var så fine så.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 13:39   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Hvit kjole i bryllup er såpass kontroversielltat jeg ville aldri i verden utsatt meg selv for det. (Liker IKKE konfrontasjoner og ubehagelige situasjoner, ei heller å skille meg ut på en negativ måte.)

En ting er om bruden bryr seg fint lite, men det ville nok hevet et øyebryn eller fler blant de øvrige bryllupsgjestene og.

Jeg ville faktisk ikke turt å gått i en blomstrete kjole med hvit bunnfarge engang.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 13:39   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ville jeg aldri ha gått med noe som kunne minne om hvit kjole uansett (med unntak av i mitt eget bryllup ), så nei - det ville jeg ikke ha gjort, og i særdeleshet ikke i andres bryllup. Jeg hadde neppe blitt sur om noen gjorde det i bryllupet vårt, men stusset litt da jeg så en gjest i hvit brudekjoleaktig kjole i et bryllup en gang. Synes det er ubetenksomt, nesten på grensa til ufint. (Hun hadde heldigvis vett på å endre fargen underveis, da hun sølte mengder av rødvin utover kjolen og gjorde saken enklere for brudgommens nærsynte onkler som lett kunne ta feil av bruden.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 13:43   #9
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes mønstret kjole med hvit bunnfarge kan passere, dersom det er farge på mønsteret. Hvit kjole ville jeg unngått, selv med farge på tilbehøret.

@ Elinblu:

Gammel 20-08-10, 13:45   #10
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg nesten lyst til å gifte meg på nytt med digert bryllup der dresskode skulle være brude(par)antrekk. Alle kunne ta fram sin indre brud/brudgom med marengskjoler, blåaktig thaisilke med perler, diamanter og blonder, brudekroner, uendelig lange slør, sjaketter, buketter, flosshatter og alt mulig fint! Tenk så flott fellesbildet av alle gjestene ville bli! /

Gammel 20-08-10, 13:45   #11
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Jeg trodde også hvit kjole var super fy-fy.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 13:46   #12
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Å Embs! Det er jo en ypperlig anledning til å få brukt dyre klær mer enn én gang!

Gammel 20-08-10, 13:47   #13
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Å Embs! Det er jo en ypperlig anledning til å få brukt dyre klær mer enn én gang!

Ah, du klerte å få det inn i et miljøperspektiv! Vakkert!

Gammel 20-08-10, 13:48   #14
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke blitt bridezilla av hvit (ikke brudekjoleaktig) kjole i mitt bryllup. Selv ville jeg uansett ikke gått i en hvit kjole i bryllup.

Søskenbarnet mitt hadde forøvrig en selverklært forlover nr 2 i sitt bryllup, som stilte i hvit kjole fra Agape. Det ville jeg kanskje ha reagert litt på selv også.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 13:49   #15
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Nå fikk jeg nesten lyst til å gifte meg på nytt med digert bryllup der dresskode skulle være brude(par)antrekk. Alle kunne ta fram sin indre brud/brudgom med marengskjoler, blåaktig thaisilke med perler, diamanter og blonder, brudekroner, uendelig lange slør, sjaketter, buketter, flosshatter og alt mulig fint! Tenk så flott fellesbildet av alle gjestene ville bli! /

Vi kunne jo laget en temafest, bryllup eller ikke.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 13:51   #16
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Søskenbarnet mitt hadde forøvrig en selverklært forlover nr 2 i sitt bryllup, som stilte i hvit kjole fra Agape.

Er det det som kalles Brud by Proxy-syndromet?

Gammel 20-08-10, 13:58   #17
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Vi kunne jo laget en temafest, bryllup eller ikke.

Det er en helt fantastisk festide!!!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 14:00   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå hadde jeg vinrød kjole i mitt bryllup, så slik sett ville det ikke betydd noe, men jeg synes det vitner om så stor mangel på kunnskap om skikk og bruk at jeg trolig hadde stusset likevel.

Og nei, selvsagt kan man ikke gå i hvit kjole i bryllup. Mønstret kjole på hvit bakgrunn kan gå an, men ikke hvit kjole med farget skjerf, håndveske og sko, nei. :tsktsk:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 14:02   #19
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg synes det er ok å gå i lys kjole i bryllup, gjerne med hvit bunnfarge, men ikke helt hvit kjole. Det er jeg liksom opplært til.

Men om en har hvit/helt lys kjole bør den ikke minne om en brudekjole. Det er ikke alle bruder som stiller i marengs lenger :serpåbrudebildetmitt:

Gammel 20-08-10, 14:03   #20
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og nei, selvsagt kan man ikke gå i hvit kjole i bryllup. Mønstret kjole på hvit bakgrunn kan gå an, men ikke hvit kjole med farget skjerf, håndveske og sko, nei. :tsktsk:

I mitt neste bryllup får du lov.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.