Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal feire 20 års bryllupsdag i Oslo

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-10, 14:05   #1
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Skal feire 20 års bryllupsdag i Oslo

Egentlig burde vi jo dratt til Paris siden vi var der på vår bryllupsreise men vi har kun anledning til å være borte ei helg, og derfor blir det Oslo.
Har jo vært endel i Oslo og bodd på ulike hoteller men stiller kanskje litt høyere krav nå.
Coop tilbudet hadde Holmenkollen hotell men det er jo litt langt unna sentrum.
Hvordan er det å bo på Plaza? Grand? I forbindelse med en sånn "pakke" så fikk vi opp Edderkoppen? Noen som har bodd der?
Andre tips? Ønsket er et hotell som ikke er slitt, god frokost mm.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 15:00   #2
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal feire 20 års bryllupsdag i oslo.

Også ønsker jeg tips om hvor vi skal spise

Gammel 22-08-10, 20:28   #3
Maninin
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Maninin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skal feire 20 års bryllupsdag i Oslo

Jeg har ingen erfaring med hotellene i Oslo, så kan ikke hjelpe deg der. Men har vært mye ute og spist, og det er mye bra og velge mellom. Noen av mine favoritter er Delikatessen (tapas) på Grunerløkka, Ya-Ya's (thai) på Majorstua og ikke minst Klosteret (fransk, gourmet) i sentrum.
Ellers så kan du ta en titt på http://oslopuls.aftenposten.no/restaurant_uteliv/ så kan du søke på hvilken prisklasse og type kjøkken dere er ute etter

Maninin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:00   #4
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke bodd på Plaza, synes ikke det er så koselig rundt Jernbanetorget akkurat. Jeg ville gått for Hotell Continental (og da kan dere spise på Annen Etage en kveld, nydelig gourmetmat til ok pris), evt. Grand. Fin beliggenhet ved Karl Johan og kort å gå til Aker Brygge, Slottet osv.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 00:22   #5
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville ok også unngått Plaza. Grand og Continental er uten tvil flotte hoteller, men de kommer jo an på budsjettet.
Hvis dere ikke er opptatt av nabolaget så er Clarion Collection Bastion et veldig koselig hotell.
Clarion Collection Gabelshus skal visst også være veldig hyggelig. Rica Bygdøy Alle er også koselig. Og de ligger jo i koseligere strøk.

Ang restaurant så støtter jeg forslaget om Klosteret helhjertet!

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 01:02   #6
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikkeno om hotell i byen, men restauranter, der har jeg "litt" erfaring.

Min absolutte favoritt er Statholdergaarden. Den er jo i den øverste prisklassen, men jeg vil absolutt anbefale den! Fantastisk service og nydelig mat. Og så ligger den midt i sentrum.

Klosteret var en nedtur for min del, men så hadde jeg kanskje høye forhåpninger?

Jeg vet at Restaurant Eik har fått god omtale flere plasser, og det er restauranten jeg vil til neste gang det passer med en helaften. Jeg mener å huske at de bare har én meny tilgjengelig? Hm. Husker ikke helt. Ligger også sentrumsnært.

Hvis dere skal spise "sånn passe enkelt og billig" har jeg også noen favoritter. Det ligger en kinesisk midt på Karl Johan - i 2. etasje ved siden av Svaneapoteket. Der har de dagens lunsj til 89 (tror jeg det er) mandag til lørdag. God mat! Om man skal ha mer enn bare lunsj har de en rett som heter noe ala "tørrstekt svinefilet med salt og pepper". Får man den tørrstekt nok er den himmelsk!

Min desiderte favoritt gjennom de siste 15 år og restauranten jeg alltid kommer tilbake til, er Mucho Mas. Finnes på Majorstua og Grünerløkka. Lettest å få bord på Majorstua. Omtales ikke som Tex-Mex, men Cal-Mex (som i California, ja). Favorittrett: Husets Quesadilla med biff eller kylling. NAM!

Biff: Jensens Biffhus på Aker brygge. Nydelig nydelig biff.

Kos dere på bryllupsreisen!

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 09:59   #7
Michelle
X First Lady

Standard

Tusen takk for gode tips Vi blir å¨kutte ut hoteller rett ved jernbanetorget ja. De siste gangene vi har vært i Oslo så har det vært svært lite trivelig å gå der.
Regnet ut at dette vil bli 2 helgen vi er alene på 10 år (ei helg i tillegg med et vennepar) Første gang lagde vi lillesøster Nå er det på tide å prioritere oss to.

Gammel 23-08-10, 10:07   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anbefaler på det sterkeste restaurant Eik 2. etage. Bittelitt dyrere enn "den vanlige" Eik, men man slipper å sitte like tett. Maten er fantastisk og hvis man velger vinpakken så føler jeg virkelig at man får verdi for pengene.

Hoteller vet jeg ikke så mye om, men jeg ville valgt å bo sentralt når man først skal på Oslotur (dog ikke akkurat ved jernbanetorget). Styr altså unna Hotell Opera. Det er ikke noe i veien med hotellet, men folka som henger på utsiden er skumle ... og jeg er dreven "oslo øst"-dame.

Gammel 23-08-10, 14:34   #9
Michelle
X First Lady

Standard

Da jeg skulle bestille på Grand så fikk jeg først opp en pris som var helt akseptabelt men ved nærmere ettersyn så ble det på godt over 4000 og det blir for dyrt.
Da må jeg finne noe annet og vurderer Hotel Bastion.

Gammel 23-08-10, 14:45   #10
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Da jeg skulle bestille på Grand så fikk jeg først opp en pris som var helt akseptabelt men ved nærmere ettersyn så ble det på godt over 4000 og det blir for dyrt.
Da må jeg finne noe annet og vurderer Hotel Bastion.

Bstion er veldig koselig altså. Området er jo så som så, men dersom dere ikke er av de mest lettskremte så er det ikke noe problem. Jeg har bodd der flere ganger og har vært veldig fornøyd. Jeg ville sendt en mail etter bestilling og fortalt de om anledningen og sagt at det hadde vært hyggelig med en oppgradering dersom det er mulig.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 14:47   #11
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Bstion er veldig koselig altså. Området er jo så som så, men dersom dere ikke er av de mest lettskremte så er det ikke noe problem. Jeg har bodd der flere ganger og har vært veldig fornøyd. Jeg ville sendt en mail etter bestilling og fortalt de om anledningen og sagt at det hadde vært hyggelig med en oppgradering dersom det er mulig.

Takk for tipset. Ser de pusset opp i 2009. Ang området så tenkte jeg ikke på det i farten.

Gammel 23-08-10, 15:04   #12
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Først: gratulerer med 20 år!
Grand har jeg ikke noen erfaring med, annet enn at de har en veldig koselig bar med takterasse, med utsikt over hele karl Johan, og hvor man kan få hva som helst av drinker. Veldig romantisk og fint! Dit kan man forsåvidt gå selv om man ikke bor på hotellet.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.