Første barn og bil
Vi har jo egnetlig bestemt oss for å selge primeraen vår og kjøpe oss en større familie bil.
Når vi kjøpte vognen vår og skulle ta den med hjem måtte vi ta av hjule freme og legge understellet inni først før vi måtte sette inni bagen med fotenden først for å få den inn i bilen. synest dette var veldig tungvindt og ønsker ikke akkurat å stå å gjøre dette flere ganger for dagen
Har mer eller mindre klart å overtale sambo til å selge sin elskede bil. Han er så glad i denne bilen at jeg får jo dårlig samvittighet. Men det er jo JEG som kjører bilen hver dag, og jeg som må ta vognen inn og ut av bilen. ikke han. han kjører jo en liten konebil (fiat punto ) til jobb.
Han la ut bilen på et bilforum og begrunnet bilsalget med at en liten en er på vei.
Da kommer mange og sier at han trenger jo ikke selge bilen fordi at det er små på vei. alle de hadde jo klart seg med både en og 2 unger i samme type bil.
Føler jeg blir usikker, vi klarer jo oss fint med bilen. det er jo ikke akkurat en yaris. men jeg synest den er tung og vanskelig. Nå sliter jeg i tillegg veldig med å komme meg ut og inn av bilen fordi den er så utrolig lav og magen er litt i veien.
Jeg føler at jeg vil bytte ut bilen litt fordi dette barnet skal være velkomment, ikke bare komme som tilegg til tilværelsen vi allerede lever i. Barnet er planlagt og veldig vekomment av oss begge. Hvorfor skal vi ikke gjøre tilværelsen som småbarnsfamilie lettere med å bytte ut sportsbilen?
men han er jo så glad i bilen..
vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegge.. kansje noen kan komme med for og imot for å selge bilen å bytte han ut med en Opel Zafira? (som er bilen vi mest sansynlig kommer til å kjøpe i bytte)
Sist redigert av Isolde : 09-02-07 kl 17:51.
|