|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Blokkert fra serveren - hva kan det være?Jeg har i de siste dagene hatt problem med å komme inn på nettsider som ligger på en bestemt server. Det kan se ut til at det er en slags blokkering og jeg vet ikke hvordan jeg skal løse det.
Så nå aner jeg ikke hva mer problemet kan være. Jeg kommer inn (noen ganger) dersom jeg bruker en proxytjeneste. Jeg vet at sidene er oppe og at andre klarer å logge på og bruke de. Dette er litt kjipt for i tillegg til andres nettsider er det jo på denne serveren jeg har bl.a. bloggen min. Er det noen som har et snev av peiling på hva problemet kan være (og evt. løsningen på det) blir jeg ekstremt takknemlig.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Blokkert fra serveren - hva kan det være?Vi har samme problem. Etter at vi byttet nettleverandør kommer vi ikke inn på vår egen server. Her ligger bl.a. mailen og hjemmesiden vår.
|
|
|
|
#3 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Blokkert fra serveren - hva kan det være?
Det er vel neppe riktig. Du bytter IP når du skrur av og på PC, ikke når du logger på nett. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
weird
Sv: Blokkert fra serveren - hva kan det være?Nå har jeg prøvd (og restartet dataen) og det hjalp ikke.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Blokkert fra serveren - hva kan det være?Hm det var veldig merkelig, jeg får opp begge uten problemer. Det _kan_ være at IP-en din er blitt svartelistet hos de som drifter serveren. Det skjer typisk dersom en i din IP-blokk har drevet med spam e.l. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
weird
Sv: Blokkert fra serveren - hva kan det være?Jeg er inne igjen. Og det viser seg at det ble installert ny brannmur for noen dager siden. Det er flere enn meg som ikke har kommet inn på nettsidene.
|
|
|
|
|
#7 |
|
weird
Sv: Blokkert fra serveren - hva kan det være?Tusen takk, forresten! Det er godt å ha tilgang til egne nettsider, liksom.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 24-08-10 kl 01:26. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Blokkert fra serveren - hva kan det være?Så bra det ble i orden hos deg. Vi fikk tips fra leverandøren og tok ut alle kablene, omkoblet litt og satte dem inn igjen. Nå har vi fått opp hjemmesiden og e-posten.
|
|
|
|
#9 |
|
weird
Sv: Blokkert fra serveren - hva kan det være?Hurra!
|
|
|
![]() |
|
|