Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reiseforsikring?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-10, 00:59   #1
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Reiseforsikring?

Jag skal til Italia om en drøy uke, og jeg har ikke somlet meg til å ordne reiseforsikring enda.

Hva, hvor og hvordan? Jeg trenger neppe en helårs? Hvor mye må jeg betale for noe sånt?

Gammel 26-08-10, 01:05   #2
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reiseforsikring?

Hva? Vi hadde helårs, betalte rundt 500,- pr år for alle 4 (har det nå dekket igjennom jobben). Vi er på reise så fort vi låser døren hjemme.

Hvor? Greit å samle alle forsikringer hos ett selskap, får gjerne bedre priser da. Vi hadde/har Gjensidige, har pt. bare positive erfaringer med de.

Hvordan? Ring kontaktpersonen hos forsikringsselskapet ditt, ha forsikringsnr deres klart og si du ønsker tilbud på reiseforsikring.

Gammel 26-08-10, 01:06   #3
Jada123
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2010
Jada123 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jobber du (eller mann/samboer hvis du har noen)? Og i såfall, er dere med i noen fagforening? Mange fagforeninger som har slike forsikringer for sine medlemmer, evt. kan det ofte tegnes der fagforeningen har forsikret sine medlemmer.

Hvis du ikke er med i en fagforening, kan du sikkert høre med banken din. Mulig den kan hjelpe deg.

Jada123 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 01:09   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Og en annen ting - har dere betalt reisen med f.eks. Mastercard? Mange har også forsikringsavtaler gjennom kortselskapet. Har du husket å bestille Helsekort?
Vi fant ut for ett par år siden at vi var overforsikret når det kom til reise, begge igjennom jobben for hele familien, privat og igjennom kortselskapet. (DnB)

Gammel 26-08-10, 01:11   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og ta med europeisk helsekort eller hva det heter, fra NAV.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 01:33   #6
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ingen forsikringer. Ingenting er i orden etter bruddet, og det kommer ikke til å bli det før ting går i orden med Nav. Jeg får jo ikke betalt noe. Eksen betaler fortsatt bil og innbo her.

At jeg skal på denne turen er kun fordi den er bestilt og betalt for et halvår siden. Så jeg trenger kun forsikring for denne ene gangen.

Det ser ikke ut til at banken min har reiseforsikring.

Gammel 26-08-10, 08:11   #7
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Så jeg trenger kun forsikring for denne ene gangen.

Da ringer du et forsikringsselskap og kjøper en enkeltreiseforsikring. De vil forsøke å selge deg en helårs-, og alle argumentene om at det lønner seg og at enkeltreiseforsikringen er urimelig dyr for kort tid og at helårs- gjerne dekker deg fra du går ut døra om morgenen vil være riktige.

(Sånn med mindre enkeltreiseforsikringer er blitt helt ut siden jeg lekte forsikringsmenneske for fire-fem år siden).

Gammel 26-08-10, 08:14   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helårs koster sånn ca 300 eller noe i stilen der. For ettertiden kan du betale over 50 % av reisen med mastercard, så er du forsikret gjennom det. (Hele familien er forsikret ved at Mr Che har betalt med mastercard)

Gammel 26-08-10, 08:33   #9
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Europeiske veit eg har vert kjappe med reiseforsikring, tidligare på enkeltreiser.

Gammel 26-08-10, 09:20   #10
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Jeg kunne ikke betale denne reisen med Visa-en min (hvor jeg da ville fått reiseforsikring) for det var en kollektiv bestilling der jeg fikk en giro jeg skulle betale til en tredjepart som så skulle betale alles beløp inn til reisearrangøren.

Gammel 26-08-10, 09:22   #11
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lurer veldig på hva slags forsikring og hvor dere er forsikret dere som har helårsforsikring til 300 og 500 kr?

Min helårsforsikring koster ca 1200 kr.

Gammel 26-08-10, 09:29   #12
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Shute sa det helt riktig. Det er ikke dumt å ha en reiseforsikring som gjelder på hytteturen heller.

Vi er forøvrig helsårsforsikret gjennom jobben begge to. Og så regner jeg med at Europeiske gir deg en på dagen (bare å ringe), vi har bare hatt positive erfaringer med dem.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 09:37   #13
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Jeg ser at jeg kan få helårsreiseforsikring som gjelder fra vi går ut døra hos Utdanningsforbundet/Pedagogstudentene til disse prisene:

Familie kr. 876,-
En person kr. 456,-

Skal høre med dem om det kan gå i orden før avreise. Ellers får jeg enkeltreiseforsikringhos Europeiske (takk for tips!) for 335,-. Siden avreise er neste torsdag skal jeg rekke alt med betalinger og sånn.

Gammel 26-08-10, 09:40   #14
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hos Europeiske kostar heilårsforsikring ca 1200 kr. Enkeltreise kostar ca 450 kr.
Såvidt eg hugsar er Gjensidige billigare, men vi valgte likevel å bytte til Europeiske sidan dette forsikringsselskapet er meir kjent i Europa.
Då eg var forsikra hos Gjensidige og blei sjuk på ferie på Mallorca endte eg opp med å betale legeutgiftene sjølv ( ca 2000 kr). Så fekk eg igjen pengane etter å ha sendt skademelding med kvitteringar. I teorien skal ein sleppe å legge ut, men legen forstod ikkje engelsk og ville ikkje akseptere forsikringsbeviset mitt. Han apsepterte kun Europeiske. Det stod eit telefonnummer bak på kortet som han kunne ringe til, men det ville han ikkje. Han snakka uansett berre spansk, så det ville ikkje ha hjelpt uansett
Etter dette bytta vi til Europeiske. Då mannen blei sjuk på Gran Canaria gjekk alt heilt knirkefritt. Legen gjenkjente Europeiske-kortet og noterte seg forsikringsnummeret. Trengte ikkje å betale noko som helst.

Gammel 26-08-10, 09:40   #15
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg lurer veldig på hva slags forsikring og hvor dere er forsikret dere som har helårsforsikring til 300 og 500 kr?

Min helårsforsikring koster ca 1200 kr.

Vi var forsikret igjennom Gjensidige, der vi har alle andre forsikringer.
Forsikringspremier er ett forhandlingspunkt mellom deg og din forsikringsagent, prisene kan presses der som alle andre steder.

Gammel 26-08-10, 09:49   #16
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Da har jeg snakket med to hyggelige damer hos Utdanningsforbundet, og jeg har sannsynligvis alt i orden senest på mandag. Puh.

Tusen takk for gode tips, dere! Jeg vet at helårsforsikring er det beste, så jeg går nok for det. Hos Utdanningsforbundet trenger jeg ikke betale forsikringa før reisen er gjort, bare innen forfall, og jeg skal betale et beløp som tilsvarer resten av 2010. Da blir det ikke så dyrt med det samme heller - kun ca 300 kroner, som er det samme som en enkeltreiseforsikring hos Europeiske.

Gammel 26-08-10, 09:51   #17
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Europeisk helsekort er forresten bestilt, men det spørs om de får det avgårde innen en uke. De opererer med 10 dager. De har noen nummer man kan ringe om man før trøbbel, så det går nok i orden uansett.

Gammel 26-08-10, 09:56   #18
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil slå et slag for Europeiske.

jeg har to ganger ligget på sykehus i utlandet, og med et europeiske-kort så sklir du rett inn. Har du forsikring gjennom kredittkortet kan det være du må legge ut selv først, det kan bli veldig plundrete i forhold.

Og å ligge på privat sykehus i utlandet er dyyyyyyyyyyyyrt.

Gammel 26-08-10, 10:33   #19
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husk å ta med deg Helsetrygdekortet også. Bestilles lett på nett om du ikke har det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 10:57   #20
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Og vår reiseforsikring betales i månedtlig beløp på avtalegiro så jeg merker det ikke. Ca 100 kr mnd.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.