|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Reiseforsikring?Jag skal til Italia om en drøy uke, og jeg har ikke somlet meg til å ordne reiseforsikring enda.
![]() |
#2 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Reiseforsikring?Hva? Vi hadde helårs, betalte rundt 500,- pr år for alle 4 (har det nå dekket igjennom jobben). Vi er på reise så fort vi låser døren hjemme.
![]() |
#3 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Reiseforsikring?Jobber du (eller mann/samboer hvis du har noen)? Og i såfall, er dere med i noen fagforening? Mange fagforeninger som har slike forsikringer for sine medlemmer, evt. kan det ofte tegnes der fagforeningen har forsikret sine medlemmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Reiseforsikring?Og en annen ting - har dere betalt reisen med f.eks. Mastercard? Mange har også forsikringsavtaler gjennom kortselskapet. Har du husket å bestille Helsekort?
![]() |
#6 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Reiseforsikring?Jeg har ingen forsikringer. Ingenting er i orden etter bruddet, og det kommer ikke til å bli det før ting går i orden med Nav. Jeg får jo ikke betalt noe. Eksen betaler fortsatt bil og innbo her.
![]() |
#7 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reiseforsikring?
Da ringer du et forsikringsselskap og kjøper en enkeltreiseforsikring. De vil forsøke å selge deg en helårs-, og alle argumentene om at det lønner seg og at enkeltreiseforsikringen er urimelig dyr for kort tid og at helårs- gjerne dekker deg fra du går ut døra om morgenen vil være riktige.
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Reiseforsikring?Helårs koster sånn ca 300 eller noe i stilen der. For ettertiden kan du betale over 50 % av reisen med mastercard, så er du forsikret gjennom det. (Hele familien er forsikret ved at Mr Che har betalt med mastercard)
![]() |
#10 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Reiseforsikring?Jeg kunne ikke betale denne reisen med Visa-en min (hvor jeg da ville fått reiseforsikring) for det var en kollektiv bestilling der jeg fikk en giro jeg skulle betale til en tredjepart som så skulle betale alles beløp inn til reisearrangøren.
![]() |
#11 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Reiseforsikring?Jeg lurer veldig på hva slags forsikring og hvor dere er forsikret dere som har helårsforsikring til 300 og 500 kr?
![]() |
#12 |
Smugleser
|
![]() Sv: Reiseforsikring?Shute sa det helt riktig. Det er ikke dumt å ha en reiseforsikring som gjelder på hytteturen heller.
![]() |
#13 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Reiseforsikring?Jeg ser at jeg kan få helårsreiseforsikring som gjelder fra vi går ut døra hos Utdanningsforbundet/Pedagogstudentene til disse prisene:
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Reiseforsikring?Hos Europeiske kostar heilårsforsikring ca 1200 kr. Enkeltreise kostar ca 450 kr.
![]() |
#15 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Reiseforsikring?
Vi var forsikret igjennom Gjensidige, der vi har alle andre forsikringer.
![]() |
#16 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Reiseforsikring?Da har jeg snakket med to hyggelige damer hos Utdanningsforbundet, og jeg har sannsynligvis alt i orden senest på mandag. Puh.
![]() |
#17 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Reiseforsikring?Europeisk helsekort er forresten bestilt, men det spørs om de får det avgårde innen en uke. De opererer med 10 dager. De har noen nummer man kan ringe om man før trøbbel, så det går nok i orden uansett.
![]() |
#18 |
Off the map.
|
![]() Sv: Reiseforsikring?Jeg vil slå et slag for Europeiske.
![]() |
#19 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Reiseforsikring?Husk å ta med deg Helsetrygdekortet også. Bestilles lett på nett om du ikke har det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Reiseforsikring?Og vår reiseforsikring betales i månedtlig beløp på avtalegiro så jeg merker det ikke. Ca 100 kr mnd.
![]() |
|
|