Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Komler, komper, raspeballer, rasper etc. Oppskrift

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-10, 14:17   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Komler, komper, raspeballer, rasper etc. Oppskrift

Eg skal lage komler i dag, glutenfrie sådan. Eg skal greit få til å bruke grovt glutenfritt mjøl. Det er såpass lite mjøl i komler at det merkes knapt at det er glutenfritt. Men så var det oppskrifta da! Eg ønsker komler som er passe i konsistensen. Ikkje sånne klissete mjuke som heng på kniven, og ikkje sånne harde som ein må bruke litt makt for å dele opp. Tricky.

Tenkte å ta utgangspunkt i denne oppskrifta. Ser den ok ut? Eg har høyrt at ein kan ha havregryn i komler -dei finst faktisk i glutenfri variant (hurra for havregryn!), og vurderte å putte dette i også. Bør eg knuse dei til mjøl først?

Eg håpar det er nokre habile komle-bakerar her inne

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.