Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Jenter og brunkrem

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-10, 23:31   #1
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jenter og brunkrem

Hva er det med noen tenåringsjenter og brunkrem/selvbruning ? Ser på klassebildet til min ferske vg1-klasse, og jammen er det flere som er brunere i fjeset enn jenta med indiske foreldre. Noen har totalt hvitbleket hår, mens en har sortfarget hår.

Jeg sliter med å skjønne hvorfor den kunstige brune fargen oppleves som fin - hvem er rollemodellene her ?

Gammel 30-08-10, 23:33   #2
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jenter og brunkrem

Jeg lurer på det samme. Det er jo ikke pent.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 23:36   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Ja, det kan du si, for det er ikke mye lekkert.

Kanskje de blir inspirert av den "orange trenden" i en del serier og filmer for tiden? Litt vanskelig å forklare, men alt er så orange og blått. F.eks CSI og den horribelt dårlige Transformers 2-filmen. Der er jo alle sykelig orange i ansiktet. (Dog ikke på grunn av brunkrem, men fordi noen har gått bananas på redigeringsrommet...)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 23:45   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er spesielt lekkert med ujevn brunkrem i ansiktet kombinert med hvitbleket, porøst hår og tung sminke.

Gammel 30-08-10, 23:48   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De er jo ikke brun, de er jo orange.

Gammel 30-08-10, 23:51   #6
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Vi var kritthvite med krusete permanent. Og ullgenser. Blå mascara. Tights. Jeg kan fortsette.... Orange er ikke pent altså. Men vi så ikke mye bedre ut da jeg var ung.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 00:00   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

De fleste av dem bruker i hvert fall behå. Det var det ingen som gjorde da jeg var tenåring, uansett hvor barmfagre vi var.

Gammel 31-08-10, 00:09   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er visst moderne.
Har snakket en del med guttene mine om dette - jamfør facebookprofiler jeg har kommet over med langhåra platinablonde jenter som flasher pupper og ser ut som om de har bodd i solstudio siden gud vet når.
Guttenes reaksjon beroliger meg. Det er ikke sånne jenter de ønsker seg.

Hilsen Old Hag som var innlagt på solstudio på 80-tallet.

Gammel 31-08-10, 00:47   #9
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bare må dele en lenke her. R.I.P. alla fjortisar som har druknat i brunkräm.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 00:55   #10
dinadina
Geek

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
dinadina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Da kan jeg kanskje glede dere med at i høst og sesongene som kommer, så blir det fokusert masse på hvit hud, nesten blekest mulig, og kremer som gjør deg blekere.. Motebildet har snudd helt, og kikker mot Asia for inspirasjon.. hvor jentene skal være blekes mulig, og ikke ha noen for som sol, og solskader i ansiktet..

Kanskje vi er heldige å slepper disse orange jentene fremover?

Gammel 31-08-10, 07:55   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av dinadina, her.

Da kan jeg kanskje glede dere med at i høst og sesongene som kommer, så blir det fokusert masse på hvit hud, nesten blekest mulig, og kremer som gjør deg blekere.. Motebildet har snudd helt, og kikker mot Asia for inspirasjon.. hvor jentene skal være blekes mulig, og ikke ha noen for som sol, og solskader i ansiktet.

Min tid er nesten inne! Nå har jeg vært umoderne i 37 år.

Gammel 31-08-10, 07:58   #12
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jöss. Jeg trodde dette var helt ute, jeg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 08:01   #13
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Tsk, tsk. I min ungdomstid hadde vi i det minste Pamela Anderson å se opp til. Da var det jo ikke noe rart det ble mye brunkrem.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 08:03   #14
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes du de overdriver mengden de har på?

Det er ikke stilig. Men så gjør de det neppe for at gamle tanter som meg skal synes de er fine heller. Det er enda godt de unge ennå har evnen til å skake opp generasjonen(e) over seg. Gudene skal vite at det ikke er mye igjen å sjokkere med. Foreldregenerasjonen har jo selv testet det meste innenfor sminke, røyk, alkohol, dop, fri sex, små klær, rare klær, hullete klær og flashing av bar hud. Så for all del, det er en lykke at de ennå kan sjokkere.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 08:08   #15
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var endel lekre eksemplarer på 80-tallet også minnes jeg, enten etter 100 timer i solarium, eller med skikkelig brunkrem som de selvsagt ikke smurte lenger enn til hake og kinnben, der var det en lekker skjold, Ballgenser og levis 501 var selvsagt også på plass, med tynt belte i livet, hvite tennisskokker og seilersko. Jeg tror rett og slett ungdommen må få lov å finne ut av dette selv. Og hva er det med den trenden der jentene plukker av seg alt av øyebryn for så å tegne en sort strek der?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 08:14   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Guttenes reaksjon beroliger meg. Det er ikke sånne jenter de ønsker seg..

Det er det jeg også har hørt fra tenåringsgutter. "Ja man er jo heldig om man finner seg en som ikke har bleka hår og oransj fjes".

Det er ikke fint, men det er som mange nevner over her: Det er jammen ikke alt generasjonene før har prød som har vært optimalt kledelig heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 08:18   #17
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor i all verden skulle ikke dagens ungdom være mindre flau over ungdomsskolebildene sine enn det vi var noen år etter?

Jeg hadde flere i klassen på ungdomsskolen med kakete oransje brunkrem som toppet akkurat langs kanten av fjeset.

At de bleiker håret til det knekker eller napper brynene får nå være, teite tattiser og silikon er verre å fikse opp i.

Gammel 31-08-10, 10:23   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

La dem kjøre på sier nå jeg (og det er ganske lett å si, jeg har jo ingen tenåringer). Som Mim sier, så lenge det ikke er permanent så går det nok over. Unntak er solariumsbruk - den kampen hadde jeg tatt. Brunkrem er nok en forbigående greie for de fleste.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 10:27   #19
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

80- tallet er tilbake!

Gammel 31-08-10, 11:10   #20
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Men er det noe nytt, da? Jeg husker at enkelte jeg gikk ungdomsskolen med hadde rimelig høyt forbruk av brunkrem, eller dekkrem med farge om du vil. Gjerne de som hadde litt uren hud, og derfor sørget for å pakke den under flest mulig lag med krem.
Det kommer vel i samme kategori som edderkoppøyne med masse mascara og en herlig tykk svart strek rundt hele øyet. Og på våtranden.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.