|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du vært i Alanya?Jeg har bråbestilt reise til Tyrkia for guttene mine på 14 og 9 år og meg selv. Vi skal altså til Alanya. En uke.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Har du vært i Alanya?Jeg var i Tyrkia i sommer. I Side som er forholdsvis nærme Alanya. Det var strevsomt å sørge for at man ikke ble lurt hele tiden. Jeg må innrømme det.
|
|
|
|
#3 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Har du vært i Alanya?Du vil ikke høre om vår erfaring |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Har du vært i Alanya?Har ikke vært i Alanya, men i Kemer, så jeg skal ikke uttale meg om stedet. Men Tyrkia er et reisemål jeg virkelig vil tilbake til. Jeg likte klimaet, folket, maten, og i det hele tatt.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Har du vært i Alanya?Du vil ikke høre vår erfaring heller, men vi var der i 2002, så mulig det har blitt bedre nå. |
|
|
|
#6 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har du vært i Alanya?Jeg er ikke blond, men var høygravid da vi var i Tyrkia. Jeg spardet rundt i bikini, og fikk masse oppmerksomhet pga det. Stort sett bare positivt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vært i Alanya?
Ja, du vil få problemer. Bestemoren din ville også fått problemer. Tyrkerne har egentlig bare to kriterier på damer:
|
|
|
|
#8 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Sv: Har du vært i Alanya?Vi var i Alanya både i fjor, og i år. Ja, selgerne er masete, og man må prute. Og det er litt slitsomt. Men det er bare å riste på hode og si nei. Nei, og atter nei.
|
|
|
#9 |
|
Jo flere jo bedre...
Sv: Har du vært i Alanya?Slapp av, det går bra. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
Klart det går greit. Jeg er kanskje litt farget av å ha dratt dit mye i begynnelsen av tyveårene uten mann på slep. Jeg har aldri følt at jeg var i en utrygg situasjon, for å si det sånn, jeg ville bare poengtere at du må forvente at de legger an på deg, flørter eller ber deg ut. Det er jo ikke farlig, bare slitsomt i lengden.
|
|
|
|
#11 |
|
Den som gir seg...
Sv: Har du vært i Alanya?Tusen takk for svar alle sammen! Veldig fint å høre om deres erfaringer!
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Har du vært i Alanya?Hvis du har vært i Tunisia er du jo garva! Da går det som en lek |
|
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Har du vært i Alanya?jeg reiser til tyrkia om 3 uker. Så lenge man ikke skal råshoppe, ikke har stort behov for å bare titte, så går det fint. Maten er god, landet er vakkert og alt det der. Minuset med Alanya er den lange bussreisen fra flyplassen, men det er jo ikke så problematisk når barna er så store.
|
|
|
#15 |
|
Den som gir seg...
Sv: Har du vært i Alanya?Takk! Jeg har tenkt litt på reisen, for den blir krevende. På vei ned går flyet fra Gardermoen 18 og hjem lander vi ved 04 tiden, men som du sier så tror jeg at det skal gå greit. Ungene er store nok. Værre med mor som synes at en såpass lang reise er ganske krevende.
|
|
|
#16 |
|
Jo flere jo bedre...
Sv: Har du vært i Alanya?Tyrkia er bare snilt og greit i forhold til Tunisia. Et tips: hvis dere blir lei av at de spør hvor dere er fra hele tiden og skal prate norsk, så si Island eller Færøyene. Da lar de deg være i fred, for det vet de ingenting om |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Den som gir seg...
|
|
|
#18 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Har du vært i Alanya?VI har vært mye i Tyrkia. Marmaris, Side og Alanya. 1 gang vi dro var for 15 år siden, UTROLIG slitsomt - pågående mennesker, stress og mas. Men det har faktisk skjedd noe med tyrkerene på de siste 15 årene vil jeg påstå, de har blitt vant med turister, jeg syntes ikke de maser så mye som før, og de godtar glatt ett nei. Begynner du å prute på en ting og du vil ut av situasjonen, så legg inn ett skambud - så blir du jagd ut av butikken og diskusjoenen er ferdig.
|
|
|
#19 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Har du vært i Alanya?Vi reise til Tyrkia hvert eneste år, og stortrives. Kort oppsummert; |
|
|
|
|
|
#20 |
|
"De"
|
Sv: Har du vært i Alanya?Vi var i Tyrkia i juni.
|
![]() |
|
|