Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Kotyme

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-10, 18:59   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kotyme

Jeg har en amerikansk venninne som i forbindelse med et veldig vanskelig valg ber vennene sine be for at de skal ta den rette avgjørelsen, i statusfeltet på Facebook. Mine amerikanske venner, som er kristne hele gjengen, skriver at "you guys are in our prayers" i ulike varianter hele gjengen, men jeg er usikker på hva jeg skal skrive.

Jeg ber jo ikke, og hadde derfor tenkt til å skrive at de er i tankene våre, men det virker liksom litt "lite" når alle andre ber. Jeg vil jo ikke at hun skal føle at jeg ikke bryr meg så veldig.

Hva ville dere gjort; skrevet at dere ba selv om dere ikke gjorde det, eller skrevet at dere tenkte på henne selv om det ser litt påfallende ut i denne sammenhengen? Hun ber jo om å bli bedt for.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:01   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme

Jeg hadde ikke skrevet at jeg ba om dette ikke var tilfelle.

Du kan vel ikke skrive annet enn det som faktisk er tilfelle? Om du tenker på dem, så skriver du det?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:04   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme

Jeg syns det bare er vanskelig å vite hvordan det blir oppfattet, av en kultur hvor alle er kristne, og hvor jeg tror det omtrent ikke faller dem inn at noen ikke er det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:05   #4
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kotyme

Vanskelig, den der. Men å skrive at du tenker på henne/dem, ja, det er jo på en måte noe av det samme som å be, selv om du ikke henstiller dine tanker gjennom Gud i det du ønsker dem lykke til med avgjørelsen. Man har jo empatiske, sympatiske og medmenneskelige tanker når noen man kjenner stilles overfor vanskelige valg, er i en vanskelig situasjon, eller på andre måter ikke har det veldig bra. Og man ønsker dem jo alt godt, og at Det Fæle skal forsvinne for dem - selv om tankene dine ikke går gjennom Gud eller Jesus.

De vet jo sikkert at du ikke er kristen, så de kan jo ikke forvente at du skal be på den måten de ønsker. "Thinking of you" burde vel dekke det meste?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:06   #5
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kotyme

Jeg ville skrevet noe om at jeg tenker på henne. "thinking of you" elns. Enkelt penkelt.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:08   #6
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kotyme

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det bare er vanskelig å vite hvordan det blir oppfattet, av en kultur hvor alle er kristne, og hvor jeg tror det omtrent ikke faller dem inn at noen ikke er det.

Ser den. Jeg personlig ville nok hatt problemer med å skrive at jeg ber for noen, når dette faktisk ikke er tilfelle. Det blir jo veldig feil på en måte.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:08   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme

My thoughts are with you?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:08   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det bare er vanskelig å vite hvordan det blir oppfattet, av en kultur hvor alle er kristne, og hvor jeg tror det omtrent ikke faller dem inn at noen ikke er det.

Nå vet jeg jo selvsagt ikke hvordan det er med disse, men jeg er kristen og har både troende og ikke-troende venner; jeg veier ikke opp omtanke og omsorg mot hverandre. At mine ikke-kriste venner tenker på oss er ikke mindre verd enn at kristne venner ber.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:09   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme

May the force be with you.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:18   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme

Niobe, det er veldig forskjell på kristne i USA og her; disse henviser til Gud og troen sin i hverdagen, på en måte jeg ikke har sett her til lands. De kommer også fra et miljø hvor alle går i kirken, og det er rart og utenkelig at noen ikke gjør det.

Om hun husker at jeg ikke er religiøs vet jeg ikke. Det føles hyklersk å skulle si at jeg ber, siden jeg ikke gjør det, men jeg ønsker å få fram at jeg virkelig, vikelig bryr meg og at de har min dypeste medfølelse. Valget er så fortvilt at hadde jeg vært kristen hadde jeg bedt for dem omtrent konstant.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:20   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Niobe, det er veldig forskjell på kristne i USA og her; disse henviser til Gud og troen sin i hverdagen, på en måte jeg ikke har sett her til lands. De kommer også fra et miljø hvor alle går i kirken, og det er rart og utenkelig at noen ikke gjør det.

Ja, jeg er klar over at det er forskjeller, men det er det på kristne miljøer her i Norge også. For meg er det du beskriver helt naturlig. Om hun ikke husker at du ikke er troende, så husker hun det vel om du skriver at du tenker på henne. For hadde du vært, så hadde du jo bedt. Kan du ikke bare skrive at det er naturlig for deg å be, men at du tenker på henne? Det har noen av mine ikke-troende venner svart meg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:25   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme

Jeg synes ikke du skal si at du ber. Det vil jo være ren løgn, og i strid med den kristne tro (og common sense forsåvidt - iallefall her i Norge). Jeg har skjønt at amerikanere kristne eller ikke har en tendens til å ty til kristne fraser. Men det er ikke kultur her - og det tenker jeg at de må forholde seg til. Omtanke kan vises på andre måter også, jeg er sikker på at det uansett vil bli satt pris på. Men jeg skjønner at det er ekstra vanskelig når det er snakk om folk i sårbare situasjoner.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 20:13   #13
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.688
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kotyme

Jeg hadde heller skrevet noen velmente og omtenksomme ord. For dem er det naturlig å snakke om bønn, for det er sånn man viser omtanke, men du viser omtanke på en annen måte. Jeg vil også kanskje tro at de ikke legger merke til at du ikke nevner bønnen, men det er mulig det bare er meg som synes akkurat de frasene er "lettvinte".

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 20:19   #14
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kotyme

"My deepest hopes and thoughts are with you in this difficult time"?

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 20:23   #15
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kotyme

Big hugs, thinking of you og much love always er dekkende.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 20:37   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

jeg ønsker å få fram at jeg virkelig, vikelig bryr meg og at de har min dypeste medfølelse. Valget er så fortvilt at hadde jeg vært kristen hadde jeg bedt for dem omtrent konstant.

Men kan du ikke si noe om det, da. "Jeg er ikke kristen, men dersom jeg hadde vært, skulle jeg bedt for dere. Dere er uansett i mine tanker og jeg ønsker det aller beste for dere."

... Eller noe i den duren?

Jeg er ikke kristen sjøl, men jeg har kristne venner som ber for meg og for Lillemann, noe jeg setter uendelig pris på - på samme vis som jeg er så inderlig glad for at min muslimske venninne ber for Lillemann og meg.

Det er omtanken som varmer - omtanken og det gode hjertet, som vi deler, selv om vi ikke deler tro.

Eller - om du ikke vil utdype at du ikke er kristen, så gjør som flere har foreslått - skriv noe om "my deepst thoughts and hopes goes to you," eller noe slikt - og så får de tolke det akkurat slik de sjøl vil. Hovedsaken må da være at du viser du bryr deg om dem.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 20:52   #17
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme

Jeg har hatt det samme problemet med flere kjente i USA, men siden de vet jeg ikke er av den sterkt personlig kristne typen, har de alltid tatt vel imot ord av typen "thinking of you, all the best in this situation, may your hopes be fulfilled" osv. litt avhengig av situasjonen.
Hadde jeg sagt at jeg ber for dem når de vet jeg ikke gjør "slikt" ville jo det vært underlig også.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:01   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme

Jeg vil ikke påpeke at jeg ikke er kristen, det syns jeg blir malplassert i denne situasjonen. Jeg vil bare si noe veldig hyggelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:09   #19
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kotyme

Jeg er kristen, og hadde satt stor pris på å få høre at folk hadde tenkt på meg om jeg hadde vært i en vanskelig situasjon. Kristen eller ei.
Skriv det du har skrevet her, det er mer enn nok.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:17   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kotyme

Da har jeg skrevet en versjon av det Inagh skrev. Takk for hjelpen! Det føltes riktig med deepest thoughts and hopes.

Jeg syns det er vanskelig med ulik kultur når det er sånne veldig følelsesladde situasjoner, hvor man gjerne vil gjøre alt riktig og samtidig trå forsiktig, selv om man vet at hadde man vært mottaker så hadde man blitt glad for all omtanke, klønete eller ei. Eller, det er egentlig vanskelig med sånne situasjoner uansett.

Også takker jeg enda litt til inni meg for norsk helsevesen, og forbanner det amerikanske.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no