Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Endring av SFO-plass

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-10, 08:06   #1
Albertine
Passiv

Standard

Endring av SFO-plass

Vi endret timeantallet på SFO i går (1. september) og gikk etter denne opplysningen: "Endring av oppholdstid skjer fra den første i måneden med en måneds varsel."

Når er det da naturlig å anta at endringen vil finne sted?

Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 08:14   #2
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Endring av SFO-plass

1. oktober.

Gammel 02-09-10, 08:15   #3
Albertine
Passiv

Standard

Tusen takk. Da er det ikke bare meg. Vi fikk beskjed om at endringen finner sted 1. november, og det godtar jeg ikke. Det blir telefon til kommunen i dag.

Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 10:03   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Første oktober, ja. Hilsen meg som endret timene til Guttungen i september i fjor, og fikk full plass fra første oktober.

Gammel 02-09-10, 11:16   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, jeg ville sagt første november. For å rekke første oktober burde meldingen vært sendt i august.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 11:17   #6
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tja, jeg ville sagt første november. For å rekke første oktober burde meldingen vært sendt i august.

enig med du!

Gammel 02-09-10, 11:20   #7
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Vi sendte endring i går 1. sept, og fikk beskjed at den gjelder fra 1. okt.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 11:20   #8
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg er nok også enig i dette. September måned må gå ut før man begynner å telle en hel måneds varsel. Og dermed blir det 1. november.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 11:39   #9
Albertine
Passiv

Standard

Da burde fristen ha vært 31. august. Når ting er levert på nett innen fristen den 1. mener jeg at endringen skal tre i kraft den 1. oktober som er påfølgende måned.

Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 11:40   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Om man sier opp jobben sin med en måneds oppsigelsestid den første september så er man klar for ny jobb fra første november ihvertfall.

Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 11:42   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hvis det står at fristen er den 1. så er jeg enig - det burde være oktober. Hvis det står at endringer trer i kraft etter en hel kalendermåned burde det vært gjort i August.

Men jeg kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å endre? De kan vel være litt fleksible?

Hilsen hun som glemte hele SFO og fikk plass en uke før skolen startet

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 11:46   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

..............

Sist redigert av -ea- : 10-10-11 kl 19:59.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 11:49   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville også sagt 1.november.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 11:51   #14
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Da burde fristen ha vært 31. august. Når ting er levert på nett innen fristen den 1. mener jeg at endringen skal tre i kraft den 1. oktober som er påfølgende måned.

I følge det første innlegget ditt stod det ikke noen eksplisitt frist. Det som stod var at endringen trer i kraft den første i en måned. Det er vel i de fleste sammenhenger vanlig å telle oppsigelsestid fra den første i påfølgende måned etter at oppsigelsen er levert. Dersom man sier opp den 1. september eller den 30. september har dermed ingen betydning. Oppsigelsestiden begynner å telles fra den første i påfølgende måned, altså 1. oktober.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 11:58   #15
Albertine
Passiv

Standard

Æsj. Dere har rett. Men jeg ringer likevel og spør om det ikke kan gjøres i oktober likevel. :krysser fingre:

Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:13   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må da være måte på til stivbeinthet, bare for en dag.

Gammel 02-09-10, 14:23   #17
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

jeg fikk vite at det var en mnd varsel ved endring av SFO, men at det ikke var nødvendig å være så stivbeinte, trengte jeg plutselig full plass så var det bare å si ifra så ordnet de det. Det burde da gå an å være en smule fleksibel?

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 14:25   #18
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

1. november når du gjør det etter 31. august. Lykke til, det kan jo hende du får det til likevel.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 15:10   #19
Albertine
Passiv

Standard

Det er snakk om reduksjon av plass, så jeg tviler på at de sier nei til litt ekstra betaling. Men, man kan jo alltids prøve.

Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 15:21   #20
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det spørs nok, men det er lov å prøve seg.

Her er det 3 måneders oppsigelse som gjelder så sånn sett er du jo heldig.
(Men vil vi ha barna inn i SFO er det gjort på en dag, den veien er det ganske så fleksibelt.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.