|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Endring av SFO-plassVi endret timeantallet på SFO i går (1. september) og gikk etter denne opplysningen: "Endring av oppholdstid skjer fra den første i måneden med en måneds varsel." |
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Endring av SFO-plassTusen takk. Da er det ikke bare meg. Vi fikk beskjed om at endringen finner sted 1. november, og det godtar jeg ikke. Det blir telefon til kommunen i dag. |
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Endring av SFO-plassFørste oktober, ja. Hilsen meg som endret timene til Guttungen i september i fjor, og fikk full plass fra første oktober.
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Endring av SFO-plassVi sendte endring i går 1. sept, og fikk beskjed at den gjelder fra 1. okt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Endring av SFO-plass
Jeg er nok også enig i dette. September måned må gå ut før man begynner å telle en hel måneds varsel. Og dermed blir det 1. november. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Endring av SFO-plassDa burde fristen ha vært 31. august. Når ting er levert på nett innen fristen den 1. mener jeg at endringen skal tre i kraft den 1. oktober som er påfølgende måned. |
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Endring av SFO-plassOm man sier opp jobben sin med en måneds oppsigelsestid den første september så er man klar for ny jobb fra første november ihvertfall. |
|
|
|
#11 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Endring av SFO-plassHvis det står at fristen er den 1. så er jeg enig - det burde være oktober. Hvis det står at endringer trer i kraft etter en hel kalendermåned burde det vært gjort i August. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Endring av SFO-plassJeg ville også sagt 1.november. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Endring av SFO-plass
I følge det første innlegget ditt stod det ikke noen eksplisitt frist. Det som stod var at endringen trer i kraft den første i en måned. Det er vel i de fleste sammenhenger vanlig å telle oppsigelsestid fra den første i påfølgende måned etter at oppsigelsen er levert. Dersom man sier opp den 1. september eller den 30. september har dermed ingen betydning. Oppsigelsestiden begynner å telles fra den første i påfølgende måned, altså 1. oktober. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Endring av SFO-plassÆsj. Dere har rett. Men jeg ringer likevel og spør om det ikke kan gjøres i oktober likevel. :krysser fingre: |
|
|
|
#17 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Endring av SFO-plassjeg fikk vite at det var en mnd varsel ved endring av SFO, men at det ikke var nødvendig å være så stivbeinte, trengte jeg plutselig full plass så var det bare å si ifra så ordnet de det. Det burde da gå an å være en smule fleksibel? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Endring av SFO-plass1. november når du gjør det etter 31. august.
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Endring av SFO-plassDet er snakk om reduksjon av plass, så jeg tviler på at de sier nei til litt ekstra betaling. Men, man kan jo alltids prøve. |
|
|
|
#20 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Endring av SFO-plassDet spørs nok, men det er lov å prøve seg.
|
![]() |
|
|