Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Odd Molly og størrelser

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-10, 18:08   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Odd Molly og størrelser

Jeg sikler litt på denne fra OM.

Er str 3 ok for meg? Jeg er vel en ganske grei 40 nå. Bruker jevnt over M i topper.
Men det er så variererende også, for en tunika fra Chill passet i S liksom. Men den var nok stor i str.

Det står liksom at 2 = Medium og 3 = L.

Men er jo ikke noe fint om den er trang heller.

Jeg har jo den Grandmas coat jakka i str 3, og den er grei nok i str, men kunne iallefall ikke hatt større.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 18:20   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Odd Molly og størrelser

OM er ofte litt knappe over puppene og innimellom litt knappe i overarmene. Så det kommer an på hvordan modellen er og hvor mye du drar på disse utsatte stedene. Jeg bruker 40-ish i overdeler og bruker 2-3 i odd molly avhengig av modell.

Gammel 04-09-10, 18:53   #3
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

3 kan muligens bli litt stort til deg, tror jeg, men det aller beste hadde jo vært om du hadde hatt mulighet til å prøve den først. Min erfaring med lignende topper, er at de kan være litt knappe over skuldrene/overarmene.

Gammel 04-09-10, 19:02   #4
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har den i 3, og jeg synes den drar litt over brystet. Jeg bruker mellom 2 og 3 i OM til vanlig. Ser at noen 3 kan bli store, mens andre snaue.

Gammel 04-09-10, 19:17   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Jeg har den i 3, og jeg synes den drar litt over brystet. Jeg bruker mellom 2 og 3 i OM til vanlig. Ser at noen 3 kan bli store, mens andre snaue.

Hva bruker du i bh størrelse da?

Evt om du hadde orket sende meg målene dine (pupper og armer iallefall.. jeg drar litt når det gjelder overarmer og).

Sist redigert av Nessie : 04-09-10 kl 19:25.
Gammel 04-09-10, 19:31   #6
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Hva bruker du i bh størrelse da?

Evt om du hadde orket sende meg målene dine (pupper og armer iallefall.. jeg drar litt når det gjelder overarmer og).

Sender deg en PM

Gammel 04-09-10, 19:34   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Sender deg en PM

Gammel 04-09-10, 20:14   #8
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Som flere andre sier, så trekker OM ofte over brystet og overarmer. Mange kan derfor ikke bruke disse klærne i det hele tatt (mens de passer meg aldeles utmerket siden jeg er dårlig utstyrt både når det gjelder pupper og overarmer.) Jeg vil tro at du trenger str. 3, men som sagt er det ikke lett å gjette. Modellen ser ut til å kunne trekke litt over puppene pga båndet som går over??

(Jeg har grandma's coat i str. 0 som er den OM-str. som passer meg ellers også, kåpen er nok rimelig normal i str. i forhold til andre OM-klær.)

Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 20:14   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg bestilte i str 3. Det er bedre den er litt romslig enn tight liksom.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.