Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Beste vogn til bruk i terrenget?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 15:50   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beste vogn til bruk i terrenget?

Vi er en del på tur, og nå er det dags for å tenke vogn i så måte. Vi bruker bæremeis aller mest, for da kommer vi til hvor det skulle være, men snuppa sover enda på dagen og det gjør at vi kunne tenke oss å ha med vogn, slik at hun kan sove underveis.

Hvilken vign (må ha tre hjul og det fremste svingbart) vil dere anbefale?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 16:05   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Vign?
Vi brukte en helt eksranormal trehjuling (uten svingbart forhjul) da T. var liten, og for oss fungerte det veldig bra. Men jeg følger med her for å se hvilken vogn en eventuell nestemann skal ha.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 16:10   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Vogn, ja. Ikke vign.

Jeg håper jo at flest mulig skal svare OTH. :sikle:

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 16:15   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Jeg vil anbefale en vogn uten svingbart forhjul, rett og slett. Men da regner jeg ikke med at dere skal gå på slett underlag?
Svingbar(e) forhjul på humpete vei har den irriterende egenskapen at de fort blir "skumpet" i vinkel, så det blir mye tyngre å skyve vogna rett fram.

Jeg har god erfaring med Hartan Skater på traktor-veiene og skogsstiene her i distriktet, men den vogna er vel for ut nå til at noen vil ha sånne lengre Den har støtdemping.
Den vogna lillegutt har hatt siden har vi brukt mye i skogen, men det er jo en spesialvogn fra hjelpemiddelsentralen da. God demping på setet, luftfylte dekk, ikke-svingbart forhjul, osv.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 16:20   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Myrsnipa, OTH har lite demping. Min venninne som har den, sier at hun ikke er så fornøyd med den som turvogn - og iallefall ikke sovevogn.

Hartan skater gjorde jeg grundige undersøkelser ( ) på den gangen vi skulle kjøpe trehjuling. Hadde hørt så mye negativt om den kvalitetsmessig. På NM fant jeg imidlertid et par-tre innlegg med fornøyde Hartanbrukere. Etter å ha sendt PM med spørsmål om de fortsatt var fornøyd, fikk jeg negativt svar. De var ikke lenger fornøyd.

Vi er ganske fornøyd med Teutonia Spirit S3. Den er imidlertid litt kort i ryggen, og fungerer ikke så lenge som sovevogn.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 16:27   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hartan skater gjorde jeg grundige undersøkelser ( ) på den gangen vi skulle kjøpe trehjuling. Hadde hørt så mye negativt om den kvalitetsmessig. På NM fant jeg imidlertid et par-tre innlegg med fornøyde Hartanbrukere. Etter å ha sendt PM med spørsmål om de fortsatt var fornøyd, fikk jeg negativt svar. De var ikke lenger fornøyd.

Der har jeg faktisk stikk motsatt erfaring, og jeg har brukt den vogna mye i skog og mark! Da var det hvertfall den vogna på markedet med mykest fjæring. Bruksegenskaper kun positivt, men negativt er at ryggen på vogna er kort, og at kalesjen har en teit skrapelyd når du må flytte på den.
Jeg har også hatt den evaluert hos ergoterapeut fordi vi alternativt kunne fått en (gratis) vogn fra hjelpemiddesentralen hvis den ikke var god nok for lillegutts spesielle behov, men fikk kun positive tilbakemeldinger fra ergoterapeut også på det funksjonelle og bruksmessige.
Bortsett fra den korte ryggen

Hva var det de brukerne ikke var fornøyd med? (nysgjerrig bare, er jo ferdig med vogna jeg )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 16:27   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Jeg er kjempefornøyd med OTH. Forhjulet kan låses dersom det er mye snø eller ulendt terreng. Den passer altså til alt. Jeg har aldri hatt problemer med å komme meg frem.

Jeg tror de nyeste utgavene (2006 / 2007) har en del mer støtdemping enn de eldre modellene.

  Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 16:29   #8
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Myrsnipa, OTH har lite demping. Min venninne som har den, sier at hun ikke er så fornøyd med den som turvogn - og iallefall ikke sovevogn.

Hartan skater gjorde jeg grundige undersøkelser ( ) på den gangen vi skulle kjøpe trehjuling. Hadde hørt så mye negativt om den kvalitetsmessig. På NM fant jeg imidlertid et par-tre innlegg med fornøyde Hartanbrukere. Etter å ha sendt PM med spørsmål om de fortsatt var fornøyd, fikk jeg negativt svar. De var ikke lenger fornøyd.

Vi er ganske fornøyd med Teutonia Spirit S3. Den er imidlertid litt kort i ryggen, og fungerer ikke så lenge som sovevogn.

Vi har hatt OTH før, og elsket vogna. Fikk dog ikke testet den så mye i terreng. Lite støtdemping, men dag brukte vi bare bag'en. Ungen sitter jo i "hengekøye" i OTH, så litt støtdemping er det jo i det.

Har Spirit S3 nå, og den egner seg ikke helt, da det ikke er luft i dekkene.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 16:34   #9
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

m^3, det som gikk igjen var at ting og tang på vogna ble ødelagt til stadighet. Og problemer rundt reparering. Jeg syntes vogna var genial ifht vekt og hvor håndterlig den var, og da særlig med tanke på fasong og løfting. Av alle innlegg jeg fant om vogna, fant jeg altså to-tre med positive erfaringer - som etter PM viste seg å ha blitt negative etterhvert. Derfor satset vi på S3 istedenfor.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 17:01   #10
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

OTH.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 18:03   #11
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Skateren med fast forhjul tror jeg er mye bedre enn den med svingbart som vi har - og så lenge vogna fungerer som den skal så er den kjempeflott, men de seks (6!!) gangene det svingbare hjulet har vært ødelagt, så har jeg vært mer enn middels misfonøyd.

Snuppa sover godt i vogna, men det føles litt risky å legge ut på lange turer med den. I alle fall uten å ha med en bæresele eller lignende i tilfelle uhellet er ute.

Det beste i terrenget vil jeg tro er en sånn joggevogn med store luftfylte hjul.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 18:05   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Så mange runder med reperasjoner burde vel kvalifisere til å få pengene tilbake Pamina? (Seks ganger!?!)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 18:45   #13
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Easywalker!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 18:48   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Jeg ville nå tro at det aller beste i terrenget ville være en skikkelig joggevogn med store hjul og fast forhjul. Babyjogger, f.eks. Men hvis du har fryktelig lyst på en OTH, synes jeg du skal kjøpe deg det!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 18:55   #15
Marian
29 år
 
Marian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 218
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Babyjogger


Svingbart hjul må du ikke ha.

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 19:02   #16
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Jeg vil ikke anbefale Teutonia Spirit S3. Er ikke god å gå med motstand..Klarer omtrent ikke å rulle over en liten stein engang...
Men kjempefin å ha i butikker...

En ide kan være å spørre på en vognbutikk etter en vogn med mye demping
Du kan jo også skrive mail til forskjellige butikker i ditt distrikt og høre hva de anbefaler

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 19:12   #17
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

OTH, jeg er kjempefornøyd med min i terrenget, bare låser forhjulet.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 19:22   #18
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

OTH! Det er mer dempning i sportsdelen enn bagdelen, men jeg elsker den med bagen på!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 19:24   #19
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Opprinnelig lagt inn av Marian, her.

Babyjogger


Svingbart hjul må du ikke ha.

Hvor finner jeg bilder av denne?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 19:27   #20
Marian
29 år
 
Marian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 218
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hvor finner jeg bilder av denne?


http://babyjogger.com/performancemain.htm



Sist redigert av Marian : 11-02-07 kl 20:17.
Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no