|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Oljing av kjøkkenbenkJada, vi har omsider skaffet oss benk i heltre, og den er veldig pen å se på og holder seg godt. Men for å være føre var, så bestemte vi oss for å olje den i helga, vi har tross alt hatt den i 5 måneder nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Oljing av kjøkkenbenkHer bruker vi for det første ikke 2 strøk og tørketiden er aldri i verden 24 timer. Hvilket merke er det på oljen dere bruker? Jeg mener at vi oljer om kvelden og da er det tørt på morgenen - altså veldig lite arbeid (tiltaket er det derimot litt verre med.....)
![]() |
#4 |
safariqueen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oljing av kjøkkenbenkDu har nok brukt for mye olje. Tørk av overskuddsoljen så bør en benk som er oljet om kvelden være tørr neste morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Oljing av kjøkkenbenk
Det er Ikeas olje. Og den bruker vi fordi det stod i benke-instruksen at vi måtte ha den på deres benk.. (Neida, det stemmer sikkert ikke, men vi tenkte at vi uansett ikke gjorde noe galt ved å bruke den.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Etylbarbital
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Jeg har hørt om Liberonolje, og jeg vet egentlig ikke hvorfor vi ikke bruker den. Men vi har altså Ikea-olje som vi kjøpte samtidig med Ikeabenken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
Sånn fungerer det her også. *sier mannen*
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Oljing av kjøkkenbenkVår ikea-benk skulle ha noe sånn som et strøk i døgnet ei uke, deretter annethvert døgn i enda et par uker.... as if!
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Oljing av kjøkkenbenkJeg har IKEA-eikeplate, bruker Liberon olje eller et annet merke jeg ikke husker i farta. Har aldri trengt 24 timer på å tørke - gjør det vanligvis sent på kveld og lar den tørke til neste morgen. Bør få gjort det snart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Da får vi bruke Liberonolje neste gang. Det står 24 timer på Ikeaoljen, og det stemte nok, for den var klebrig før den tid. Mannen min påstår at det trengs to strøk der han har pusset flekker. Mulig jeg gjør det selv neste gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Oljing av kjøkkenbenkKjøkkenbenken er ørlite klebrig ennå, så det er mulig det har vært for mye olje på. Samtidig ser jeg at de stedene vi pusset ned flekker med sandpapir godt kunne hatt mer. Den er lettere å tørke av enn før da, så så veldig klebrig er den vel ikke. Det er bare litt ekkelt å ta på den. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|