Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tørre flekker i ansiktet

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-10, 18:21   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Tørre flekker i ansiktet

Jeg har aldri hatt særlig tørr hud. Den har vært normal/fet i grunn, og jeg har brukt fint lite bodylotion og den slags, uten å bli tørr.

Men jeg har ett problem. Det er at det er partier i ansiktet som blir tørr. Det er oppå nesen, og mellom øyenbrynene.

Jeg er ikke tørr resten av ansiktet.

Når jeg da feks bruker fondation (ID minerals), så blir det litt sånn "flassete" akkurat der jeg er tør.

Tips?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 18:23   #2
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tørre flekker i ansiktet

Hva med en fetkrem akkurat på problemområdene?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 18:24   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå begynt å smøre med nattkrem før jeg legger meg, og dagkrem på dagtid. Men det er jo hele ansiktet ja.

Jeg burde kanskje hatt en skikkelig fet en akkurat der jeg er tørr?

Tips til fet krem mottas med takk.

Gammel 10-09-10, 18:30   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Denne kanskje?

http://www.vitusapotek.no/Products/N...ID-982710.aspx

Gammel 10-09-10, 18:33   #5
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror det lureste du kan gjøre, er å bruke en peeling regelmessig. En fet krem oppå det flassete vil bare kamuflere problemet der og da, ikke fjerne det. Så mitt forslag er å peele et par ganger i uken, gjerne i dusjen, og så bruke din vanlige fuktighetskrem.

Gammel 10-09-10, 18:35   #6
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Har hatt akkurat det samme problemet, men så begynte jeg å peele huden 1-2 gng. i uken og det hjalp. Bruker i tillegg primeren til ID, spesielt der jeg er tørr.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 18:51   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Aha, takk for tips. Jeg er flinkere til å peele kroppen enn ansiktet i grunn. Forstå det den som kan.

Gammel 10-09-10, 18:52   #8
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker Locobase på tørre flekker.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:00   #9
dinadina
Geek

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
dinadina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Et annet tips kan være å smøre med vaselin får du er i dusjen og ansiktet varmt. masser godt inn akkurat på de tørre flekkene.
Huden vil bli noe blank av dette, men et lett børst med ID mineralene og du er god som ny.

Bruk sminkefjerner og gjerne vanlig nattkrem når du legger deg, og repeter til de tørre flekkene er borte.. vil nok ta kun et par dager

Gammel 10-09-10, 22:28   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ansiktsskrubb, bruk nattkrem og dagkrem, men klæsj på ekstra med annen fet krem på tørre områder, feks Vitapan, A-crem (brun glasskrukke), Locobase vanlig eller repair.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.