|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Tørre flekker i ansiktetJeg har aldri hatt særlig tørr hud. Den har vært normal/fet i grunn, og jeg har brukt fint lite bodylotion og den slags, uten å bli tørr.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Tørre flekker i ansiktetJeg har nå begynt å smøre med nattkrem før jeg legger meg, og dagkrem på dagtid. Men det er jo hele ansiktet ja.
|
|
|
#4 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Tørre flekker i ansiktetDenne kanskje?
|
|
|
#5 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tørre flekker i ansiktetJeg tror det lureste du kan gjøre, er å bruke en peeling regelmessig. En fet krem oppå det flassete vil bare kamuflere problemet der og da, ikke fjerne det. Så mitt forslag er å peele et par ganger i uken, gjerne i dusjen, og så bruke din vanlige fuktighetskrem.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tørre flekker i ansiktetHar hatt akkurat det samme problemet, men så begynte jeg å peele huden 1-2 gng. i uken og det hjalp. Bruker i tillegg primeren til ID, spesielt der jeg er tørr. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Geek
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Tørre flekker i ansiktetEt annet tips kan være å smøre med vaselin får du er i dusjen og ansiktet varmt. masser godt inn akkurat på de tørre flekkene.
|
|
|
#10 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tørre flekker i ansiktetAnsiktsskrubb, bruk nattkrem og dagkrem, men klæsj på ekstra med annen fet krem på tørre områder, feks Vitapan, A-crem (brun glasskrukke), Locobase vanlig eller repair. |
|
|
|
![]() |
|
|